پایبندی به ارزش ها و دفاع از انقلاب افراطی گری نیست/ عافیت طلبان در شرایط حساس انقلاب و مردم را تنها می گذارند

 آیت الله حسینی بوشهری
مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از کسانی که افراد متعهد و مدافع ارزش ها را تندرو و افراطی معرفی می کنند، تاکید کرد که چنانچه تهدید و حادثه ای برای کشور پیش بیاید عافیت طلبان در صحنه حاضر نخواهند شد بلکه نیروهای انقلابی در صحنه حضور پیدا می کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار صریح رهبر انقلاب مبنی بر این که رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، گفت: نکته مسلم در آموزه های دینی این است که دوران ظلم پایدار نمی ماند.

وی افزود: هر زمان ظلم و تجاوز به اوج خود برسد قانون و سنت الهی این است مجموعه ای که دست به چنین اقداماتی می زنند در حقیقت هر اقدامی که می کنند پایه های حکومت و اقتدار آن ها دچار فرو پاشی می شود، رهبر معظم انقلاب نیز بر اساس یک سنت تاریخی و قرآنی این کلام را بیان کردند.

رژیم جعلی صهیونیستی با وجود همه پشتیبانی ها و حمایت های استکبار پایدار نخواهد ماند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رژیم اشغالگر صهیونیستی غده سرطانی منطقه است، اظهار داشت: دوران ظلم این رژیم جعلی با وجود همه پشتیبانی ها و حمایت های استکبار پایدار نخواهد ماند، اسرائیل غاصب در خانه ای شیشه ای قرار دارد.

وی ادامه داد: با همه تجهیزات و امکاناتی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد اما در مقابل مقاومت حزب الله لبنان و رزمندگان فلسطینی وادار به عقب نشینی می شود و ناگزیر است که به دلیل فشارهایی همانند فرار و خودکشی سربازان پایان جنگ و تجاوز را اعلام کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما روز به روز شاهد افزایش قدرت حزب الله هستیم، ابراز داشت: رژیم جعلی اسرائیل نمی تواند در برابر اراده ملت ها و رزمندگان در سایه مقاومتی که دارند و اراده آهنین کسانی که از مکتب اسلام الهام گرفته اند مقاومت کند؛ دوران حمایت ابرقدرت ها از این رژیم اشغالگر دوره ای طولانی نخواهد بود.

برخی تصور می کنند که با برجام روزنه ای برای جا باز کردن آمریکایی ها و غرب در کشور ایجاد شده است

وی با اشاره به حرکت خزنده برخی جریان های سیاسی و افراد تلاش آنان برای بزک کردن چهره هیولایی آمریکا و معرفی شیطان بزرگ به عنوان فرشته نجات، عنوان کرد: متأسفانه کسانی هستند که با گذشت قریب به ۳۷ سال از انقلاب اسلامی همچنان دل در گرو غرب دارند، کعبه آمال این افراد غرب بوده و الگوهای زندگی خود را از دنیای غرب الهام می گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد نتوانستند پس از چند دهه از گذشت پیروزی انقلاب فضای معنوی و پیام های انقلاب را دریافت کرده و نوع زندگی، تفکر و نگاه خود را بر همان اساس تنظیم کنند، این گروه احساس می کنند آمریکا فرشته نجات است.

وی اضافه کرد: این مسأله به ویژه در زمانی که مسأله برجام و توافق هسته ای پدید آمد بیشتر شد و این افراد تصور می کنند که امید و روزنه ای برای جا باز کردن آمریکایی ها و غرب در کشور ایجاد شده است و می توانند با همان آرمان ها و الگوهای غربی زندگی کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در تشریح طرز تفکر افرادی که می خواهند آمریکا را فرشته نجات جلوه دهند، گفت: این گروه همواره در مقالات و اظهار نظرهای خود آنچنان آمریکا را به عنوان حامی انسانیت و بشریت معرفی می کنند که اگر کشور جمهوری اسلامی ایران با آن ارتباط برقرار کند شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور به وضعیت مطلوب می رسد.

دشمن درصدد است که جمهوری اسلامی نسبت به انقلاب اعلام ندامت و پشیمانی کند

وی افزود: این افراد توجه ندارند شرایطی که آمریکا قبل و بعد از انقلاب نسبت به جمهوری اسلامی روا داشته و حتی در همین شرایطی که گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات و مسأله برجام پرداختند تقریبا یک روز در میان و شاید هر روز شاهد تهدید نظامی آمریکا بودیم؛ اکنون نیز که مسأله برجام در کنگره مطرح است برخی از نمایندگان کنگره در صدد تصویب و صادر کردن قطعنامه هایی در جهت تحریم بیشتر ملت ایران هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کارنامه آمریکا نشان می دهد که نمی توان به این کشور اعتماد کرد، اظهار داشت: آمریکا مجموعه ای است که نسبت به ایران جز کینه و عداوت چیزی ندارد، قرآن کریم می فرماید یهود و نصارا تا زمانی که از آن ها تبعیت نشود راضی نمی شوند.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب زمانی از ایران راضی خواهند شد که جمهوری اسلامی ایران تغییر رفتار دهد، اساسا دشمن درصدد است که جمهوری اسلامی نسبت به انقلاب اعلام ندامت و پشیمانی کند؛ اگر کسی در انقلاب هست و شرایط انقلاب را درک می کند دوران دفاع مقدس را درک کرده که همه این موارد با توطئه های دشمن علیه انقلاب صورت گرفته دیگر جایی برای این مسأله نیست که جمعی بخواهند آمریکا را به عنوان چهره حامی ایران مطرح کنند.

پایبندی به ارزش ها و دفاع از انقلاب افراطی گری نیست

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از افرادی که سعی دارند به نام تندرو و افراطی نیروهای انقلابی را بکوبند و کنار بزنند، ابراز داشت: باید ببنیم که اعتدال چگونه معنا می شود، اگر اعتدال در چارچوب مکتب و پایبندی به ارزش های مکتب باشد عین اعتدال است.

وی عنوان کرد: آنچه که متأسفانه گاهی در جامعه مطرح می شود این است که اگر کسی پایبند به ارزش ها شد و دفاع از ارزش ها کرد به عنوان نیروی تند و افراطی معرفی می کنند این در حالی است که اگر تهدید و حادثه ای برای کشور پیش بیاید کسانی که دنبال آرامش، آسایش و رفاه هستند به میدان نمی آیند و در برابر دشمن موضع نخواهند گرفت؛ کسانی وارد عرصه و میدان خواهند شد که چهره های ارزشی و انقلابی و مدافع انقلاب و مکتب هستند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: علت این که رهبر انقلاب در این شرایط به این نکته اشاره کردند به این دلیل است که جامعه به سمت بزک کردن چهره آمریکا و رفاه و آسایش بیش از حد نرود که نیروهای انقلابی و ارزشی احساس تنهایی کنند؛ از این رو رهبر عزیز انقلاب از ایده و نگاه نیروهای ارزشی پشتیبانی می کنند چون این افراد هستند که همواره در مواقع حساس از کشور و انقلاب دفاع می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =