بهترین راه ترویج عفاف و حجاب مطالبه اجرای قانون آن است/ برخی مسؤولان عامدانه کوتاهی می کنند

حجت الاسلام لطفی کوتاهی عامدانه مسؤولان را دلیل عدم اجرای قانون عفاف و حجاب دانست و گفت: باید از ۲۶ دستگاه که طبق قانون عفاف و حجاب، سالها است مکلف به اجرای قانون عفاف و حجاب شده اند، بپرسیم چرا این قانون را اجرا نمی کنند.

خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، مدیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، امروز در نشستی خبری گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین عامل ضمانت اجرایی احکام الهی و غیرقابل مقایسه با سایر تضمین ها است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها ضمانت اجرایی احکام الهی است که از حوزه فرد و خانواده گرفته تا رأس حکومت را در بر می گیرد اما متأسفانه در جامعه بدجاافتاده است به گونه ای که تا نام آن می آید اذهان به سرعت متوجه برخورد با بدحجابی می شود.

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: این در حالی است که معروف شامل هر امری است که از سوی عقل و شرع به رسمیت شناخته شده است و به معروفهای واجب و مستحب یا مباح تقسیم می شود.

عضو شورای شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه اصل، امر به معروف است، تصریح کرد: امر به واجبات و نهی از حرامها در هر زمینه ای واجب است.

وی ادامه داد: چنانکه در اصل هشتم قانون اساسی آمده، سه محور مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم برای امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده است که بر این اساس سازمان مردم نهاد رهپویان امر به معروف ونهی از منکر سال ۹۲ در گستره ملی و با محوریت ۱۰ نفر از فرماندهان دفاع مقدس به ثبت رسید.

حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: در پی ثبت این مجمع، به تدریج مراکز استانی آن نیز راه اندازی شد و در مشهد نیز این مجمع از بهمن ماه سال گذشته رسما آغاز به کار کرد.

ملاک عمل ما، قرآن و قانون است

وی با بیان اینکه ملاک عمل ما، قرآن و قانون است، افزود: اغلب نیروهای مجمع را بازنشستگان دفاع مقدس، ایثارگران و به ویژه فرزندان شهدا به عنوان افرادی که در راه نظام و انقلاب هزینه کرده اند و دلسوز نظام هستند، شکل می دهند.

اولویتهای مجمع استانی

مدیر مجمع رهروان معروف خراسان رضوی، تحقق مطالبات رهبری و مطالبه از مسؤولان را دو اولویت ابلاغی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان مأموریت این مجمع معرفی و اظهار کرد: افزون بر این، اولویت استانی ما منطقه ثامن و حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان ودیعه و نعمتی الهی است که هم شهرسازی و هم شهرداری بزرگترین ظلم را در زمینه ساختاری و معماری این منطقه انجام داده اند.

وی یادآور شد: اولویت شخص بنده نیز برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، مجموعه شهرداری مشهد است؛ چرا که طبق اعلام مراجع نظارتی، بیشتر نارضایتی های مردم به شهرداریها باز می شود(البته بخشی مربوط به نقایص قانونی است که تخلف را به رسمیت می شناسد) و از سوی دیگر به خاطر عضویت در شورا امکان حمایت از آمران و ناهیان منکر را داریم.

بهترین راه ترویج عفاف و حجاب، مطالبه اجرای قانون عفاف و حجاب است

حجت الاسلام لطفی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان این مجمع با نهادهای مختلف، گفت: شاید یک راه مقابله با بدحجابی، برخورد قانونی با آن باشد اما راه دیگر این است که از ۲۶ دستگاه که طبق قانون عفاف و حجاب، سالها است مکلف به اجرای قانون عفاف و حجاب شده اند، بپرسیم چرا این قانون را اجرا نمی کنند؟.

وی اضافه کرد: عدم اجرای قانون عفاف و حجاب به دلیل عدم اهتمام عمدی یا تجاهر مسؤولان است چرا که آن را گریزگاهی برای مسائل دیگر و ابزاری برای مطامع خود قرار می دهند.

برخی مسؤولان خودشان مشکل ساز هستند

مدیر مجمع رهروان معروف خراسان رضوی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، مدیران و مسؤولان در خط مقدم جنگ حضور داشتند و خودشان مطالبه گر بودند اما امروز متأسفانه بخش زیادی از مشکلات مربوط به خود مسؤولان است که حتی در دسترس نیستند چه رسد به اینکه بخواهند مورد نقد قرار گیرند.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: مطالبه از مسؤولان و نقد آنها یک عزم راسخ میان مردم و دلسوزان را می طلبد.

وی در ادامه به فعالیتهای مجمع در استان اشاره و تصریح کرد: تقریبا در همه زمینه ها برای امر به معروف و نهی از منکر ورود کرده ایم و نیروها بعد از گزینش، آموزش و امضای سوگندنامه و بدون هیچگونه حق الزحمه ای وارد کار میدانی می شوند.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه مجمع برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مشهد را به نام چهارده معصوم به چهارده منطقه تقسیم کرده است، افزود: با توجه به اینکه امر به معروف ونهی از منکر اغلب نیازمند اجتهاد لحظه ای و تشخیص اهم و مهم است از این رو حضور روحانیان در میان نیروها اهمیت ویژه دارد.

حجت الاسلام لطفی تأکید کرد: ما زیر بیرق کسی جز ولی فقیه نمی رویم و در عین حال از تخریب و جناح گرایی  پرهیز داریم که مذیقه مالی مجموعه نیز به همین دلیل است.

وی با تأکید بر ضرورت مطالبات مردمی و رسانه ای، خاطرنشان کرد: مقابله با هجمه همه جانبه دشمن، همراهی روزافزون و هدفمند رسانه ها را می طلبد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 5 =