آیت الله علوی گرگانی: عمل و رفتار یک روحانی باید برای مردم الگو باشد

 حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه روحانیت نقش بزرگی در یک جامعه دارند و الگوی مردم هستند، گفت: طلاب نباید عمرشان را هدر دهند بلکه باید به مطالعه و مباحثه علمی اهمیت ویژه قائل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم با بیان اینکه انسان باید قدر عمر خود را بداند، اظهار داشت: طلاب باید بیشتر وقت زندگی خود را به بحث و مطالعه و تحقیق بگذرانند.

وی در ادامه افزود: مراحل زندگی انسان در سه مرحله طفولیت، جوانی و چهل سالگی به بعد انسان تعریف می شود که هر یک از این مراحل تکالیف و مسؤولیت های خود را نزد خداوند متعال دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: روحانیت نقش بزرگی در یک جامعه دارد و پیشوا و رهبری مردم را عهده دار و وظیفه بسیار حساسی دارد به طوری که رفتار و عمل یک روحانی برای سایر مردم یک الگو است؛ بر این اساس روحانیت باید رفتار خود را کنترل کند چرا که عمل آنها مردم را دعوت می کند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تأکید بر اهتمام طلاب بر مطالعه و مباحثه گفت: طلاب باید از وقت خود نهایت استفاده را ببرند و اجازه ندهند که عمرشان بیهوده تلف شود.

وی گفت: طلبه ای که قصد دارد پیشوا و الگو مردم باشد نباید عمر خود در مباحث بیهوده سپری کند چرا که اهل علم و کمال باید بیشتر عمر خود را مشغول مطالعه و مباحثه در موضوع دین و اسلام باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت وقت در زندگی یک طلبه اظهار داشت: با وجود اینکه بخل یک صفت بد برای انسان است ولی این بخل در عمر انسان بسیار پسندیده و خوب است و یک طلبه باید عمر خود را پای روایات، اخلاق، قرآن و مطالب دینی کند.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =