روایت رییس کمیسیون اجتماعی از جزئیات جلسه مسؤولان با رهبر انقلاب برای بررسی ‌آسیب های اجتماعی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب برای بررسی آسیب های اجتماعی، روایتی از دغدغه های رهبر انقلاب در این زمینه ارائه کرد.

سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات جلسه مسؤولان نظام در محضر رهبر معظم انقلاب با محوریت بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که امروزه به دغدغه مسؤولان نظام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بخاطر اهمیت بررسی آسیب‌های اجتماعی،  سه سال است که رهبر معظم انقلاب این نوع مباحث را شخصاً پیگیری می کنند و هر شش ماه یک بار جلسه‌ای با حضور رؤسای سه قوه و مسؤولان همه دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به ریاست مقام معظم رهبری تشکیل می شود و خود ایشان موضوعات را رصد کرده و پس از گزارش مسؤولان نسبت به موضوعات، در تک تک موارد راهنمایی های لازم را نسبت به مسائلی که در شش ماه گذشته انجام شده و در شش ماه آینده قرار است صورت بگیرد، متذکر می‌شوند.

خدادادی با بیان این‌که شب گذشته هفتمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی با محوریت آسیب «طلاق» برگزار شد، ابراز داشت: همه مسؤولان مرتبط با این موضوع گزارشی را نسبت به وضعیت موجود، برنامه های آتی و مقایسه زمان حاضر با زمان گذشته، خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه دادند و ایشان نیز در جمع بندی همه گزارش‌ها، به همه مسؤولان حاضر در جلسه به ویژه رؤسای سه قوه رهنمودهایی داشتند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب این گونه جلسات را با اهمیت خواندند و فرمودند «در هر جلسه‌ای نسبت به جلسه های آتی باید نتایج جلسه قبلی مشخص شود» و بر لزوم فعالیت همه مسؤولان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب از ریز مسائل و آسیب‌های اجتماعی باخبر و آگاه هستند، عنوان کرد: در این جلسه مجلس موظف شد (بر اساس برنامه ششم توسعه که مصوباتی با کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است) عملکرد دولت یا دستگاه‌های مختلف را در کاهش آسیب‌های اجتماعی رصد کند و از آن‌ها بخواهد تا زمان‌بندی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام‌شده را رعایت کنند؛ به‌عنوان‌مثال مجلس باید عملکردها را بررسی کند تا دریابد هر سال از آمار بیکاری، اعتیاد و یا طلاق نسبت به گذشته کاهش ایجاد شده است یا خیر.

خدادادی با اشاره به این‌که در ۶ ماه گذشته جلسات متعددی را برای رصد موضوعات مختلف برگزار کردیم، مطرح کرد: دیروز جلسه‌ای سه ساعته در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور مسؤولان مربوطه مبنی بر اجرای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد و مسائلی همچون احتکار، موضوعات مرتبط با جوانان، طلاق، ازدواج، فرهنگ‌سازی و مبارزه با شبکه‌های مجازی که انحرافاتی را به وجود می‌آورند در آن مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده از سال ۹۶ تا ۹۷ آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته بود که رهبر معظم انقلاب نیز از فعالیت مسؤولان مرتبط با آسیب‌های اجتماعی تشکر کردند.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب برخی آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی و مواردی ازاین‌دست که کارهای کم‌تری صورت گرفته است را به مسؤولان متذکر شدند و تأکید کردند تا در این عرصه‌ها نیز فعالیت‌هایی صورت گیرد.

خدادادی بیان کرد: قوه قضائیه نیز موظف شد تا در زمینه برخی سیاست‌های اعمال‌شده کارشناسی کرده و کاری کند تا طلاق به‌زودی اتفاق نیفتد، زمینه بازگشت خانواده‌هایی که در معرض طلاق گرفتن هستند، فراهم شود و تا جایی که می‌تواند از جدایی و طلاق با مشاوره و راهنمایی جلوگیری کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت در زمینه تشکیل جلسات شورای عالی اجتماعی کشور کارهای خوبی انجام داده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تداوم این جلسات تأکید کردند و فرمودند این شورا باید به‌صورت هدفمند کار خود را انجام دهد.

وی با تأکید بر این‌که جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی، روند رسیدگی به این نوع آسیب‌ها را شتاب می‌بخشد، ابراز داشت: علت اثربخشی این‌گونه جلسات این است که دستگاه‌های مختلف بیشتر نسبت به وظایف خود آشنا می‌شوند، برای همین می‌توانند زمینه حل بسیاری از مشکلات اجتماعی را فراهم کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =