انتقاد آیت الله نوری همدانی از فرافکنی برخی مسؤولان؛ اگر خدمت نمی کنید به زخم مردم نمک نپاشید| منفعتی از برجام عاید مردم نشد| FATF پروژه غرب برای نفوذ در ایران است/حوزه و روحانیت پاسخگوی نیازهای جامعه باشند| شهرها نباید از وجود فقها خالی شوند

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با انتقاد از فرافکنی برخی مسؤولان، از آنان خواست که با مردم صادق باشند و اگر بنای خدمت ندارند با سخنان خود بر زخم ‌آن ها نمک نپاشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسؤولان باید با صداقت با مردم سخن بگویند، گفت: مردم بیدار و هوشیار هستند و مسؤولان باید صادق باشند که اعتماد مردم سلب نشود.

وی با تأکید بر این که مسؤولان نباید وعده هایی بدهند که نمی توانند به آن عمل کنند، افزود: مسؤولان اعلام کردند که با برجام همه چیز درست می شود اما مردم می دانند که این سخن درست نیست چرا که برجام برای مردم کاری نکرد و منفعتی از برجام عاید مردم نشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی FATF برنامه غربی، عبری و عربی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: با وجود این که بارها مشاهده کردیم غربی ها با ایران دشمنی دارند اما برخی باز هم اصرار بر پیمان بستن با غرب دارند، وقتی چنین پیمانی بسته شود به سرنوشت برجام دچار خواهیم شد، FATF پروژه غرب و صهیونیست ها برای نفوذ در ایران است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

وی ادامه داد: علما و حوزه ها همیشه در برابر نفوذ دشمن ایستاده اند و اجازه نفوذ نمی دهند، رهبر معظم انقلاب فرمودند کنوانسیون هایی که در خارج پخته می شود قبول نداریم، غرب کنوانسیون ها را مطابق میل خود طراحی می کند و می خواهد کشورهای مستقل مانند ایران را مجبور به اجرای آن کند که باید با آن مقابله کرد.

این مرجع تقلید خطاب به برخی مسؤولان ابراز داشت: اگر به مردم خدمت نمی کنید بر زخم آن ها نمک نپاشید و این حرف ها را نزنید و بدانید که علما و حوزه ها بیدار هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به مضامین عالی نهج البلاغه، تأکید کرد که نهج البلاغه باید کتاب رسمی حوزه باشد.

وی با اشاره به خطبه ۵۵ نهج البلاغه افزود: امیرمؤمنان فرمود ما به اندازه ای در کار خود جدی بودیم و با عقیده گام بر می داشتیم که جهاد در راه خداوند متعال ایمان ما را بیشتر می کرد و در راه رضایت الهی صبر و مقاومت داشتیم، مسلمانان باید در مسیر دین  صادق و با استقامت باشند تا عنایت و نصر الهی نازل شود.

حوزه و روحانیت پاسخگوی نیازهای جامعه باشند| شهرها نباید از وجود فقها خالی شوند
حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت تربیت عالمان آگاه به زمان تأکید کرد و گفت: عالمان دینی باید زمان شناس باشند و با استفاده از شرایط زمان به تبلیغ و فعالیت دینی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت تربیت عالمان آگاه به زمان تأکید و ابراز کرد: عالمان دینی باید زمان شناس باشند و با استفاده از شرایط زمان به تبلیغ و فعالیت دینی بپردازند؛ شما رسالت انبیای الهی را برعهده دارید، زیرا در کشور ما سال ها، بلکه قرن ها استبداد حکومت می کرد و اسلام ناب محمدی به حاشیه رانده شده بود و مردم در برابر دشمن دچار خودباختگی شده بودند و هم اکنون شما به مردم خودباوری هدیه می دهید.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی خودباوری را برای ملت ایران به ارمغان آورد، عنوان کرد: انقلاب به مردم برای حرکت پر و بال داد، بنابراین همه ما باید از این نعمت قدردانی کنیم و با تبیین شاخصه های آن برای جامعه، مردم را همواره در صحنه نگه داریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت تربیت فقهای مدافع اسلام گفت: در زمینه تربیت علما و فقها باید دقت داشته باشیم که از همان ابتدا افرادی با اراده و با استعداد را گزینش کرده تا بتوانیم فقهایی تربیت کنیم که پاسخگوی نیازها و مشکلات جامعه باشند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که امروزاز لحاظ وجود فقهایی مستعد، متهجد و مجاهد احساس کمبود می کنیم، اظهار داشت: با از میان رفتن فقهایی که در بلاد وجود داشتند، یک خلأ ایجاد شده و ما باید سعی کنیم تا این خلأ را پر کنیم.

وی با بیان حدیث امام صادق(ع) «لابدّ لکلّ بلدٍ عن ثلالثهٍ فقیه عالم ورع، طبیب بصیر ثقه و امیر خیر مطاع» خاطرنشان کرد: در هر روستا و منطقه مسکونی باید یک فقیه باسواد وجود داشته باشد تا برای مردم نورافشانی کند؛ امروز باید فقهایی عالم و باسواد تربیت شوند، زیرا اگر فقیهی سواد نداشته باشد، ضررش بیشتر از فایده اش خواهد بود، یا به عبارت دیگر اگر یک فقیه سواد بیشتری داشته باشد خدمت بیشتری به مردم ارائه خواهد داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که در هر روستا و محل سکونت باید فقیه عالم و باتقوا وجود داشته باشد، گفت: در بسیاری از شهرها طلاب مشغول تحصیل هستند، اما در محله ها و روستاهای خودشان به فعالیت نمی پردازند؛ اگر روستاها و محله ها از فقها و مبلغان خالی باشد، کار روحانیت در نماز میت خواندن و اعمالی از این قبیل خلاصه خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را وجود فقیه عادل در رأس امور دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی استکبار، استبداد و شاهنشاهی را کنار زد و مملکت را به دست فقیه عادل سپرد تا جامعه بر اساس عدالت اداره شود.

وی با بیان این که امروز ندای امام راحل در همه جهان طنین انداز شده است و همه مستضعفان، مظلومان و محرومان جهان بیدار شده اند، گفت: نهضتی که امام خمینی(ره) راه اندازی کردند، امروز بر اندام همه مستکبران رعشه و لرزه انداخته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت وجود مدیران کارآمد در هر دستگاه و مجموعه ای تأکید کرد: بدون مدیران کارآمد و خیراندیش هیچ مجموعه ای موفق نخواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به سیره علمای بزرگ دین در زمینه تهجد و تهذیب نفس بر لزوم خودسازی روحانیون و مبلغان تأکید و بیان کرد: ما باید در سایه تهجد و نماز شب زمینه تهذیب نفس خود را فراهم کنیم تا در کارهای خود موفق شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6