تذکرات آیت الله سبحانی به وزارت ارشاد؛ از مشکلات ناشران تا بازی زنان با کلاه گیس در تئاتر

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر حل مشکلات فرهنگی جامعه، از تذکر خود به وزیر و مسؤولان وزارت ارشاد در زمینه گرانی های کاغذ، مشکلات ناشران و بازی زنان با کلاه گیس در تئاتر خبر داد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با تأکید بر برنامه ریزی دقیق وزارت آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان جامعه گفت: حذف تکلیف دانش آموزان کار بسیار غلط و از اشتباهات وزارت آموزش و پرورش است که سبب می شود دانش آموزان تنبل بار بیایند و اگر دانش آموزان در راحتی کامل باشند و اینگونه تربیت شوند به جایی نمی رسند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید در این طرح تجدید نظر کند چرا که سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود؛ مسأله دیگر این است که نباید اجازه دهیم بیگانگان نخبگان و سرمایه های کشور را جذب کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات ناشران در زمینه کاغذ و توزیع ناعادلانه آن اظهار داشت: به وزارت ارشاد تذکر داده بودم که مراقب باشد تا تاجران، کاغذ را به قیمت ارز دولتی توزیع کنند نه این که ارز دولتی بگیرند و با ارز آزاد در اختیار ناشران قرار دهند.

وی ادامه داد: ناشران به دلیل وضعیت کاغذ در فشار هستند و وزارت فرهنگ و ارشاد باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی و مراقبت کند که فعالیت ناشران دچار تعطیلی نشود.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت های آموزشی برای توسعه عدالت آموزشی در جامعه ضروری است تا دانش آموزان در مقاط محروم بتوانند از آموزش مناسب برخوردار باشند؛ مشکلات ناشران را حتما به صورت مکتوب به مسؤولان متذکر خواهم شد.

وی با تأکید بر علاج مشکلات فرهنگی جامعه عنوان کرد: اخیرا با خبر شده ایم که در تهران برخی زنان با کلاه گیس تئاتر بازی می کنند که این حرکات در جمهوری اسلامی معنا ندارد و به مسؤولان مربوطه در وزارت ارشاد تذکر داده شده که به این موضوع رسیدگی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 7 =