خطبه نورانی فدک برای جامعه تبیین شود| مردم را با عظمت اهل بیت آشنا کنیم

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه از مبلغان خواست که خطبه فدکیه را برای جامعه تبیین و مردم را با عظمت اهل بیت(ع) آشنا کنند.

حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه گفت: مبلغان باید سعی کنند در این ایام مباحث علمی خطبه نورانی فدکیه را در زمینه ولایت و عظمت اهل بیت(ع) بیان کنند.

وی افزود: با توجه به مسأله وحدت به موارد اختلاف بر انگیز نیاز نیست اما مبلغان باید بخش های علمی را برای جامعه بازگو کنند، امیرمؤمنان خطبه دارند که به فرموده مرحوم کلینی اگر جن و انس جمع شوند نمی توانند مانند آن را بیاورند اما حضرت زهرا(س) ۲۵ سال قبل از حضرت امیر خطبه ای توحیدی با همان مضمون را  بیان فرمودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با سواد شدن جرم و معصیت کبیره نیست، اظهار داشت: آنچه که در دست و پای بسیاری ریخته شده سواد نیست، متأسفانه خطبه فدکیه نزد ما معروف نیست، چرا عظمت حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) در جامعه مطرح نشود.

وی ادامه داد: در شرایطی که بنا بر اتحاد و وحدت مسلمین است کلیاتی که مربوط به علمیت و عظمت اهل بیت(ع) باید مطرح شود، مبلغان باید مردم و جامعه را با عظمت اهل بیت(ع) آشنا کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین در درس تفسیر خود با بیان این که خلافت الهی مختص انسان است، گفت: زمین و آسمان از سوی خداوند مسخر انسان شده است.

وی افزود: اگر امروز ماهواره ای فرستادیم که در مداری قرار گرفت و در بقیه راه موفق نشد نباید نگران باشیم چون فردا می توانیم بهتر از این را بسازیم و به کل این نظام راه پیدا کنیم.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که رسیدگی به فقرا و نیازمندان بر انسان ها واجب است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی معنا ندارد که افرادی دچار فقر اقتصادی باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 11