برنامه ریزی ها در راستای کاهش تعداد زندانیان باشد| لزوم پیشگیری از وقوع جرم

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر برنامه ریزی برای کاهش تعداد افراد زندانی، خواستار برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع جرم شد.حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد گلریزان با تقدیر و تشکر از فعالیت های این ستاد، گفت: در هر حادثه ای دفع و رفع وجود دارد که دفع همیشه بر رفع مقدم است زیرا دفع جلوگیری است همانند مسأله سیل که اگر لایروبی رودخانه ها صورت گرفته بود شاید این مشکلات پیش نمی آمد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: البته پس از آن که فردی زندانی شد باید تلاش کرد که مشکلات او بر طرف شود و نمی توان بی تفاوت بود زیرا در جامعه همه نوع افرادی زندگی می کنند و شاید برای برخی مشکلی به صورت ناخواسته پیش آید بنابراین باید کاری کرد بارشان سبک شود.

وی خطاب به اعضای ستاد گلریزان استان قم با بیان این که امیدواریم هم در رفع و هم در دفع مشکلات موفق باشید گفت: باید کاری کرد که هم مردم زندانی نشوند و هم مشکلات زندانیان کاسته شود به عنوان مثال باید سن مجازات زندان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر زندان شدن افراد برای دولت نیز هزینه دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: برخی افراد زندانی ممکن است با گذشت زمان توبه کنند همچنین باید تلاش کرد که زندانیان پس از آزاد شدن به سراغ کارهای گذشته خود نروند چنانچه امام خمینی(ره) سعی داشتند که ندامتگاه به تربیت گاه تبدیل بشود بنابرین مسؤولیت شما عزیزان سنگین است.

وی با تأکید بر این که خیران باید به کمک زندانیان بیایند، گفت: از موراد مهم انفاق، آزاد کردن زندانیان و کاستن مشکلات آنها است زیرا ضرر زندان رفتن بیشتر است و خانواده ها با مشکلات فراوانی مواجه می شوند و حتی در برخی موارد موجب مشکلات فرهنگی می شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6