مقاومت برخلاف تسلیم سبب عقب‌نشینی دشمن می شود|مسؤولان بر اقتصاد متمرکز شوند

رهبر معظم انقلاب مسأله اصلی کشور را حل معضلات اقتصادی دانستند و با تأکید بر تمرکز مسؤولان برای حل این مشکلات، خواستار پرهیز مسؤولان از حاشیه سازی شدند.رهبر معظم انقلاب در مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب حضور پیدا کردند و سخنرانی ایشان در جمع هزاران نفر از مردم سراسر کشور از لحظاتی پیش آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)  گفتند: امروز ۳۰ سال از فراغ تلخ امام و وداع تاریخی و بدرقه با شکوه و بی نظیر می گذرد که مردم از امام عزیز و بی نظیر خود انجام دادند، در این ۳۰ سال تلاش های زیادی صورت گرفته تا یاد و نام امام کمرنگ شود.

ایشان افزودند: شیطنت های زیادی صورت گرفته تا اصول، فکر و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود، سعی شده است جاذبه بی نظیر امام بزرگوار ما کمرنگ شود و کاهش پیدا کند، ۳۰ سال است از طرف دشمنان گوناگون و از طرف افراد غافل این تلاشها انجام می شود اما واقعیت تماما به عکس خواسته مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که جاذبه امام نه تنها کاسته نشده بلکه امتداد بیشتری پیدا کرده است، اظهار داشتند: یک نشانه این افزایش همین اجتماع عظیم امروز است که ۳۰ سال بعد از رحلت امام بزرگوار این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد ایشان را در هوای گرم عصر ماه رمضان با شور و نشاط رونق می بخشد.

ایشان ادامه دادند: در کجای دنیای چنین چیزی نظیر دارد؟ چند روز قبل در راهپیمایی روز قدس جاذبه امام را همه دنیا دیدند، ۴۰ سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسأله مهم فلسطین ابداع کردند و بعد از گذشت ۴۰ سال روز قدس کهنه نشده است و امسال در بیش از ۱۰۰ کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاست های استکباری آمریکا و دنباله روهای آن سعی می کنند مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند و صورت مسأله را پاک کنند که خبرهای خباثت آمریکا و خیانت سران عرب را می شنویم اما در چنین شرایطی عامل نفوذ اما بزرگوار سبب می شود مسأله قدس در بیش از ۱۰۰ کشور نه به وسیله دولتمردان سیاسی بلکه به وسیله توده مردم و متن مسلمانان مطرح می شود.

رهبر معظم انقلاب با تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس ابراز داشتند: از مردم عزیز از اعماق دل برای  حضور پرشکوه و آبرومند در روز قدس تشکر می کنم، مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی کنند.

ایشان با اشاره به سر و راز جاذبه جهانی حضرت امام عنوان کردند: امام موهبت هایی را دارا بود که این مختصات در کمتر کسی در این حد جمع می شود، امام انسانی شجاع، باحکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزکار و دلبسته به خداوند بزرگ و دلباخته به ذکر الهی بود، امام مردی ظلم ستیز بود و با ظلم کنار نمی آمد و با آن مبارزه می کرد، ایشان حامی مظلوم و استکبار ستیز بود.

رهبر معظم انقلاب حضرت امام را فردی عدالت خواه و حامی و طرفدار مظلومان و اهل صداقت دانستند و خاطرنشان کردند: امام با مردم صادقانه رفتار می کرد و در راه خدا اهل مجاهدت بود و آرام نمی نشست، وقتی ایشان از یک کار بزرگ فراغت پیدا می کرد چشم به کار بزرگ دیگری می دوخت و آن را دنبال می کرد، این خصوصیات عوامل جاذبه امام است و هر کسی چنین خصوصیاتی داشته باشد دل ها به سوی آن جذب می شود.

ایشان مقاومت و ایستادگی را از ویژگی های برجسته امام راحل عنوان و اضافه کردند: چیزی که امام را در هیأت یک مکتب، اندیشه و تفکر در تاریخ مطرح کرد همین ویژگی ایستادگی، مقاومت و عدم تسلیم در برابر مشکلات و موانع بود، ایشان در برابر طاغوت ها مقاومت خود را به رخ همه دنیا کشید، در دوران مبارزه با طاغوت داخل بسیاری خسته و ناامید شدند اما امام محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به مقاومت و ایستادگی امام راحل در دوران انقلاب گفتند: بعد از انقلاب فشارها به صورت همه جانبه در برابر امام ظاهر شد اما ایشان اصل مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفت، بنده وقتی به این خصوصیت این امام نگاه و به آیات قرآن مراجعه می کنم می بینم که امام با ایستادگی و مقاومت خود بسیاری از آیات قرآن را معنا کرده است.

ایشان افزودند: تهدید، تطمیع و فریب در امام اثری نگذاشت نه این که دشمنان به این راه ها متوسل نشدند اما این مسائل مطلقا در امام اثری نمی گذاشت، تلاش و تهدید دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام را بر هم بریزد، یکی از کارهای مهم دشمنان این است که کاری کند محاسبات انسان تغییر کند و دچار اختلال شود.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که دشمن نمی توانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی به بینات دین مبین اسلام بود دچار اختلال کند، اظهار داشتند: معنای مقاومت این است که انسان راهی را انتخاب کند که آن را حق و درست می داند و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف و متوقف کند.

ایشان ادامه دادند: حرف امام حاکمیت دین خدا بر جامعه اسلامی و زندگی عموم مردم بود و در این مسیر ایستادگی کرد، بعد از این که امام توفیق تشکیل جمهوری اسلامی را پیدا کرد فرمود ظلم نمی کنیم و زیر بار ظلم نمی رویم، با ظالم کنار نمی آییم و از مظلوم حمایت می کنیم که این سخن امام متن دین و قرآن است که عقل سالم هم این موضوع را تأیید می کند.

رهبر معظم انقلاب با بیان این دستگاه های استکباری عالم اهل ظلم هستند، اظهار داشتند: بیش از ۲۰۰ سال دولت های غربی ملت هایی را در آسیا و آفریقا زیر بار ظلم فزاینده خود قرار داده بودند، انگلیس ها در هند و کشورهای آن منطقه، فرانسوی ها در آفریقا و کشورهای دیگر اروپایی مشغول ظلم واضح و بدون پرده بودند و معلوم است که این ظالمان از شعار امام ناراحت می شوند، معلوم است که ناراحت می شوند در منطقه حساسی که ایران واقع شده حکومتی بگوید زیر بار ظلم نمی رود لذا از همان روز اول دشمنی ها شروع شد.

ایشان ادامه دادند: دشمنی را کسانی شروع کردند که اهل تجاوز، ظلم و باج گیری بودند، در دهه اول انقلاب این دشمنی ها یک جور بود و بعد از رحلت امام هم به گونه ای دیگر دشمنی کردند، امام در برابر این تهاجم ناجوانمردانه و خباثت آلود فکر مقاومت، ایستادگی و گم نکردن راه و هدف را پایه گذاری کردند تا سرلوحه کار مسؤولان و ملت باشد.

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این که مقاومت به تدریج ازمرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفت، ابراز داشتند: نه این که ما بخواهیم فکر مقاومت را صادر کنیم، برخی می گویند چرا می خواهید انقلاب را صادر کنید، ما انقلاب را صادر نمی کنیم چرا  که انقلاب یک تفکر و راه است که اگر مورد قبول ملتی واقع شود خود به خود آن را می پذیرد، مگر ما برای روز قدس به کشورها گفتیم که راهپیمایی کنند؟

ایشان عنوان کردند: امروز در منطقه غرب آسیا کلمه مشترک ملت ها مقاومت است که البته برخی جرأت نمی کنند وارد میدان مقاومت شوند در عین حالی که کسانی که وارد میدان می شوند کم نیستند، شکست های چند سال اخیر آمریکا و استکبار در منطقه محصول مقاومت است و جبهه مقاومت امروز یک جبهه قوی است، البته انکار نمی کنیم چون ملت ایران مقاومت را در پیش گرفت و موفق شد دیگران هم تشویق و ترغیب به مقاومت شدند که مورد اذعان سیاستمداران خارجی و غربی است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: دشمن می خواهد تسلیم شویم اما چون ایستاده ایم و مقاومت می کنیم دشمنی می کنند، امام مسیر مقاومت را انتخاب کردند، مطلب مهم این است که امام مقاومت را از روی هیجان و احساسات زودگذار انتخاب نکرد بلکه پشتوانه انتخاب مقاومت از سوی امام پشتوانه ای منطقی، عقلانی، علمی و دینی است.

ایشان با اشاره به اجزای منطق مقاومت اضافه کردند: یک جزء این مطق این است که مقاومت واکنش طبیعی هر انسان با شرف و با هویت در برابر بدخواهان و دشمنان است، هر ملتی که برای هویت خود ارزش قائل باشد در برابر تحمیل ایستادگی و مقاومت می کند، مقاومت بر خلاف تسلیم موجب عقب نشینی دشمن می شود، اگر دشمن زور بگوید و عقب نشینی شود بدون تردید جلو می آید اما ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی و زورگویی و باج خواهی دشمن راه جلوگیری از پیش آمدن است.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که صرفه با مقاومت است، گفتند: تجربه در جمهوری اسلامی برتری مقاومت را نشان می دهد و هرجا مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم پیش برویم اما هرجا تسلیم شدیم و طبق میل طرف مقابل عمل کردیم ضربه خوردیم، مثال های واضحی در این زمینه در طول تاریخ انقلاب وجود دارد.

ایشان افزودند: بخش سوم منطق مقاومت این است که مقاومت بدون هزینه نیست اما هزینه تسلیم در برابر دشمن از هزینه مقاومت بیشتر است، وقتی تسلیم شویم باید هزینه بپردازیم، رژیم پهلوی در برابر آمریکا تسلیم بود و می ترسید و نفت، پول و باج می داد و توسری هم می خورد، امروز دولت سعودی هم پول می دهد و بر اساس خواست آمریکا موضع می گیرد و هم توهین و تحقیر می شود.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به عنصر چهارم از منطق مقاومت اظهار داشتند: این بخش قرآنی و وعده الهی است و خداوند متعال در آیات متعدد قرآن وعده داده که اهل حق پیروز نهایی هستند و شکست نخواهند خورد، ممکن است که قربانی وجود داشته باشد اما ناکام نخواهند ماند.

ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه دادند: دشمنان نمی دانند که توطئه علیه جبهه حق در واقع توطئه علیه خودشان است؛ نکته دیگر در زمینه منطق مقاومت این است که مقاومت یک امر ممکن است و درست نقطه مقابل فکر غلط کسانی است که می گویند مقاومت فایده ای ندارد، خطای بزرگ این است کسانی فکر کنند که در برابر گردن گلفت ها نمی توان ایستادگی کرد.

رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند: کسانی زیر کسوت روشنفکری در روزنامه، کتاب و سخنرانی به گونه ای القا می کنند که مقاومت فایده ای ندارد و نمی شود در برابر دشمن ایستاد و می گویند باید سواری بدهیم، این نگرش که بگویند نمی توانیم ناشی از همان خطای محاسباتی است.

ایشان عنوان کردند: خطای محاسباتی ناشی از این است که عوامل گوناگون قضیه را به درستی مشاهده نکنیم، خطای محاسباتی از این ناشی می شود که جبهه خودی و مقابل را درست نشناسیم اما اگر درست شناختیم محاسبه به گونه ای دیگر خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: در محاسبات برای مقاومت باید حقایق مربوط به خود و زورگویان را به خوبی بدانیم، یکی از این حقایق قدرت مقاومت است، در ادبیات سیاسی بین المللی مقاومت به شیوه امام خمینی(ره) یک عنوان است، آنچه که در تعابیر فرنگی ها وجود داشت و بعد از فتح خرمشهر شایع شد دکترین مقاومت امام خمینی(ره) است.

ایشان اضافه کردند: یکی از چهره های سیاسی معروف دنیا در مقاله ای نوشته دوران نقش آفرینی منحصر به فرد توان نظامی و اقتصادی در سیطره جهانی در حال افول است و در آینده نه چندان دور شاهد قدرت های فرامرزی خواهیم بود که از نظر ماشین آلات جنگی یا سهم در تولید صنعتی جهانی چندان بالا نیستند اما با قدرت تأثیرگذاری بر میلیون ها انسان سیطره نظام و اقتصادی غرب را به چالش خواهند کشید و دکترین مقاومت خمینی با تمام توان شاهرگ های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که راز ماندگاری جمهوری اسلامی خطی  است مقاومت که امام بزرگوار و بنده صالح خدا درمیان ما باقی گذاشت، گفتند: امروز جبهه مقاومت در منسجم ترین وضعیت در ۴۰ سال گذشته است، نقطه مقابل قدرت استکباری آمریکا و فتنه انگیزی و خباثت رژیم صهیونیستی است که به مراتب تنزل پیدا کرده اند که این مسائل باید در محاسبات لحاظ شود، این که در وضع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا چه اتفاقی افتاده و در حال افتادن است باید مورد توجه باشد.

ایشان افزودند: نویسنده آمریکایی درباره افول اقتدار آمریکا از عنوان افول موریانه ای استفاده می کند و نهادهای آمریکایی بر این موضوع اذعان دارند، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی آمریکا افول و سقوط کرده است، افول سیاسی آمریکا اگر یک دلیل داشته باشد کافی است و آن انتخاب فردی با مختصات ترامپ در آمریکا است.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: خود این انتخاب نشان افول سیاسی آمریکا است، کسی که در خود آمریکا نسبت به تعادل فکری، روانی و اخلاقی او این همه حرف است، وقتی رییس کشوری می شود نشان دهنده افول سیاسی و اخلاقی است، از جنایت های رژیم صهیونیستی و دولت های مرتجع در کشتار مردم یمن به صورت مرتب حمایت و دفاع کردند.

ایشان ادامه دادند: وزارت کشاورزی آمریکا رسما اعلام کرده که ۴۱ میلیون نفر در آمریکا با مشکل گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، ۲۲۰۰ میلیارد دلار بدهکاری دولت آمریکا است، آن وقت رییس جمهور آمریکا برای ملت ایران و اشتغال آن ها دلسوزی می کند اگر می توانید اوضاع خودتان را درست کنید، آمریکا در مصرف مواد مخدر، کشتار مردم خود کشور و جرایم همراه با خشونت و کشتار مردم به وسیله پلیس در دنیا در رتبه اول است، در ۸ ماه گذشته بیش از ۸۰۰ نفر به وسیله پلیس کشته شدند، وضعیت دولتی که برای ایران شاخ و شانه می کشد این است.

رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند: ما مشکلاتی به ویژه در زمینه اقتصادی داریم و مسؤولان در حد توان به دنبال حل آن هستند، مشکل داریم اما هیچ بن بستی در کشور نداریم، در رأس برجستگی های کشور همین ملت بصیر ایران هستند که در هرجایی که نیاز باشد حضور پیدا می کنند، در ۲۲ بهمن سال ۹۷ چه اجتماعی عظیمی در خیابان سراسر کشور به راه افتاد که ناشی از همت، آمادگی، آگاهی و بصیرت ملت ایران است که بزرگترین نقطه قوت کشور به شمار می رود.

ایشان عنوان کردند: هدف مقاومت رسیدن به نقطه بازدارندگی در مسائل اقتصاد، مسائل سیاسی، اجتماعی و نظامی است، باید به نقطه ای برسیم که بازدارنده باشد و به گونه ای خود را نشان دهند که دشمن را از تعرض منصرف کند، در زمینه نظامی به این بازدارندگی رسیده ایم و این که دشمن اینقدر بر مسائل نظامی و موشکی تکیه می کند به همین دلیل است و می خواهند کشور را از آن محروم کنند که هرگز نخواهند توانست.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: مواجه با مسائل و دشمنان باید شجاعانه باشد نه از روی ترس، امیدوارانه باشد نه از روی یأس، عاقلانه باشد نه هیجانی و احساساتی سطحی، مبتکرانه باشد نه از روی انفعال، اگر این چنین باشد ملت ایران در برابر همه دشمنان موفق خواهد شد.

ایشان اضافه کردند: باید نسبت به ترفندهای دشمن برای تضعیف اندیشه مقاومت هوشیار باشیم، اندیشه مقاومت نباید با ترفند دشمن تضعیف شود، ترفند دشمن این است که گاهی تهدید و گاهی تطمیع می کند، اخیرا رییس جمهور آمریکا گفته ایران با رهبران کنونی می تواند به پیشرفت برسد این یعنی ما قصد براندازی نداریم و می خواهند زرنگ بازی کنند، بله اگر مسؤولان ایران مجاهدت کنند و شب و روز نداشته باشند و از مردم استفاده کنند قطعا پیشرفت های بیشتری حاصل خواهد شد اما شرط پیشرفت این است که آمریکایی ها نزدیک نشوند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: زرنگ بازی سیاسی آمریکایی ها ملت و مسؤولان را فریب نمی دهد، هرجا آمریکایی ها پا گذاشتند جنگ، استعمار و تحریم شد و قدم آنان نامبارک است، آمریکایی ها نباید نزدیک شوند و ما با یاری خدا کار خود را بلد هستیم، ملت در میدان حاضر هستند و وقتی ملت در روز جمعه آخر ماه رمضان اینگونه در صحنه حاضر می شود محاسبات دشمن بر هم می ریزد و اختلال پیدا می کند.

ایشان افزودند: به مسؤولان توصیه می کنم بر مسأله اصلی تمرکز کنند، در هر برهه ای یک مسأله اصلی وجود دارد که باید بر آن تمرکز شود، امروز مسأله اصلی اقتصاد است، البته مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم هستند اما اقتصاد و معیشت مردم در صدر قرار دارد و در فرهنگ و امنیت هم تأثیرگذار است.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: رونق تولید، ارزش پول ملی، بهبود فضای کسب و کاز، جدا کردن اقتصاد کشور از فروش نفت خام، تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت، بریدن دست مفسدان اقتصادی یعنی اختلاسگر و تروریست اقتصادی ازمسائل اصلی اقتصاد است که همه مسؤولان کشور باید بر آن متمرکز شوند و این مسائل را حل کنند و به حواشی و مسائل فرعی نپردازند و حاشیه سازی نکنند.

ایشان ادامه دادند: همبستگی ملی، کنار گذاشتن دعواهای سیاسی و حزبی و حفظ ارتباط قلبی با خداوند متعال بسیار مهم است، ماه رمضان امسال ماه رمضان خوبی بود و بر اساس گزارش ها مجالس دعا، ذکر، مناجات و وعظ و تبیین معارف اسلامی بسیار گرم بوده است و جوانان حضور پرشوری داشتند که زمینه ساز رحمت و هدایت الهی است.

رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند: دل های پاکیزه و نورانی جوانان می تواند کلید حل معضلات بزرگ باشد و رحمت الهی را جلب کند، امیدواریم خداوند این ماه رمضان را بر مردم مبارک کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13