توهین به مقدسات مذاهب هیچ دستاوردی ندارد | تقریب توطئه دشمن را خنثی می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقویت تقریب مذاهب اسلامی را عامل خنثی سازی نقشه دشمنان خواند و تاکید کرد که توهین به مقدسات مذاهب هیچ دستاوردی ندارد.حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه، با تاکید بر این که چند گروه طرفدار اختلاف هستند، اظهار داشت: گروه نخست مستکبران و دشمنان هستند؛ استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف مذاهب اسلامی می بیند و در این راستا سرمایه گذاری فراوانی کرده اند تا به نتایج مطلوب دست یابند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که مستکبران اسلام را مانع بزرگی برای اهداف شیطانی خود می دانند، تصریح کرد: آنها برای این که این مانع را از سر راه بردارند، رو به اختلاف افکنی و تفرقه انداختن آورده اند.

وی تقریب مذاهب اسلامی را عامل خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان خواندند و تاکید کرد: باید تقریب مذاهب را با قوت و قدرت دنبال کنیم تا آنها از رسیدن به این هدف مایوس و محروم شوند.

این مرجع تقلید منادیان اختلاف در جهان سلام را گروه دوم تفرقه افکن دانست و تصریح کرد: اینها به دلیل نادانی و بیسوادی در عرصه ای ورود کرده اند که بهره آن را مستکبران و دشمنان می برند؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم این جهل و نادانی برطرف شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز جدی از اهانت به مقدسات اسلامی، افزود: گروه سوم عده ای قلیلی تصور می کنند اگر به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین کنند، کار درستی انجام داده اند، در حالی که این قبیل کارها به شدت وحدت اسلامی را خدشه دار می کند و هیچ گونه دستاوردی برای ما ندارد؛ از این رو باید این افراد را روشن کرد.

توهین به مقدسات مذاهب هیچ دستاوردی ندارد | تقریب توطئه دشمن را خنثی می کند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود ضمن آرزوی توفیق برای مسؤولان و دست اندرکاران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: باید در هر سه جهبه کار و فعالیت دقیقی صورت گیرد تا بتوانید تقریب مذاهب اسلامی را به پیش ببرید و من امیدوارم شما بتوانید در این مسیر منشا خدمات خوبی باشید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از اهداف و فعالیت ها و اقدامات این مجمع ارائه کرد.

وی با تقدیر و تجلیل از ابتکارات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مبارزه با اندیشه تکفیر، ایشان را از پیشگامان این عرصه برشمرد و تلاش ها و اقدامات انجام شده را ستودنی خواند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 2 =