از برگزاری منابر مجازی تا یاری رساندن به خانواده های نیازمند

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: برگزاری منابر مجازی، مسابقات دینی، جلسات پرسش و پاسخ و یاری خانواده های نیازمند، جایگزین برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه به تشریح آخرین اقدامات این معاونت در خصوص برگزاری برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی پرداخت و گفت: در صورت موافقت وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، دستورالعمل هایی برای مناطقی که دارای وضعیت عادی هستند آماده شده تا برنامه تبلیغی ماه مبارک رمضان همچون روال سابق برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که در برخی از مناطق کشور امکان بازگشایی و اداره مساجد وجود ندارد، عنوان کرد: بسته های پیشنهادی متنوعی برای مبلغان در این مناطق آماده و ارسال شده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کمک مالی به خانواده بیماران و متضررین از شیوع ویروس کرونا را یکی از فرصت های تبلیغ عملی در ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: روحانیون با توجه به نفوذی که در بین مردم دارند، می توانند با جمع آوری کمک خانواده بیماران کرونایی در این شرایط سخت یاری دهند.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را از جمله فرصت های ایجاد شده در سایه تهدید‌های کرونا عنوان کرد و افزود: مبلغین و مردم می‌توانند با همکاری یکدیگر منابر مجازی را برپا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به آشنایی مبلغان محلی با آسیب ها و معضلات و مشکلات هر محله، بیان داشت: سخنرانی های عمومی در رادیو و صدا و سیما به تنهایی نمی تواند تمامی نیاز های تبلیغی محلات را پوشش دهد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه برگزاری مسابقات دینی در شبکه‌های اجتماعی را یکی از قالب های مناسب برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و جواب گویی به سوالات مردم می تواند برای آنها جذاب باشد.

وی افزود: طلاب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازدید از مشاغل فعال و کارخانه ها در مناطقی که وضعیت عادی دارند، ارتباط صمیمانه خود با مردم را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به هماهنگی نهادهای حوزوی برای برگزاری برنامه های تبلیغی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای حوزوی با هم افزایی هر چه بیشتر سعی دارند برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان را به بهترین شکل برگزار کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6