بهره برداری از قرآن به امری تشریفاتی بدل شده است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با انتقاد از نحوه استفاده از قرآن و بهره برداری تشریفاتی از آن، رجوع و تمسک بر قرآن را راه رهایی از مشکلات جامعه دانست.

حجت الاسلام محمد هادی مُشیری خراسانی، عضو هیئات امناء اتاق تبلیغ خراسان در حضور جمعی از کارکنان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انسان در دقایق پایانی عمر خویش مهمترین سخنان خود را به اعضای خانواده و اطرافیان بیان می‌کند، گفت: پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در دقایق پایانی عمرشریفشان حدیث ثقلین «إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی» را بیان کردند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در این بیان متبرک می‌فرمایند: «من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می‌گذارم که اگر آنهارا دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد یکی کتاب خدا و دیگری عترتم که اهل بیتم هستند» حضرت پس از بیان این حدیث بر تمسک بر این دو گنجینه گرانبهاء برای رسیدن به کمال و دوری از گمراهی تاکید کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: متاسفانه مسلمانان بعد از رحلت حضرت رسول‌الله(ص) به صورت سلیقه‌ای عده‌ای فقط به قرآن و عده‌ای فقط به اهل‌بیت(ع) تمسک کردند که اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال مسلمانی‌‌های متفاوت را در سطح جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در عرش دارای مقام و مرتبت والایی است و خداوند تبارک تعالی قرآن را برای خواندن، درک معارف اسلام و عمل‌کردن بر مسلمانان نازل کرده است، افزود: تدبر در قرآن مجید دل انسان را روشن و نورانی می‌کند.

وی ادامه داد: قاتلان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اهل تدبر و تامل در قرآن کریم نبودند چراکه اگر کمی در این کلام وحی تدبر می‌کردند بدون شک متوجه‌ می‌شدند که به اراده خداوند، اهل‌بیت(ع) از هرگونه آلودگی و گناه پاک و طاهر هستند.

حجت الاسلام مُشیری، بهره‌گیری از قرآن کریم را در عصر کنونی تشریفاتی بیان کرد و گفت: امروزه صرفا قرآن را در مراسمات ازدواج و ختم میت و شروع همایش یا کنفرانس بیشتر مورد استفاده ظاهری قرار می‌‌دهیم بلکه از سوی ائمه معصومین توصیه شده که در تربیت فرزند، انتخاب همسر، سبک زندگی خویش قرآن را مبنا قرار دهید.

وی افزود: هر زمان که در زندگی و امورات خویش به قرآن کریم تمسک کردیم پیشرفتی صورت گرفته است از جمله در دوران دفاع مقدس، و اکنون که جامعه در شرایط سختی به سر می برد اگر در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرآن کریم را محور و مبنا قرار دهیم بدون شک از شرایط سخت حال حاضر رهایی خواهیم یافت






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =