توصیه های آیت الله نوری همدانی به طلاب

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی کار طلاب را ارزشمند ترین و با اهمیت ترین مشاغل دانست و گفت: با اخلاص و تقوا مراتب عالی علمی را بپیمایید و خود را شایسته سربازی امام عصر(عج) کنید.
 

حضرت آیت الله نوری همدانی کار طلاب را ارزشمند ترین و با اهمیت ترین مشاغل دانست و گفت: با اخلاص و تقوا مراتب عالی علمی را بپیمایید و خود را شایسته سربازی امام عصر(عج) کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی، طلبگی را با اهمیّت ترین شغل ها دانست و اظهار داشت: کار شما سربازی برای امام زمان(عج) است؛ هیچ فرهنگ و شغلی بالاتر از این نیست بنابراین باید به کار خود افخار کنید.

وی تأثیر گذاری طلاب را منوط به کسب درجات بالای علمی عنوان کرد و گفت: شما باید همه سعی خود را برای رسیدن به سطوح عالی علمی معطوف بدارید.
استاد برجسته درس خارج فقه حوزه طلاب را به بلند همتی و تلاش و کوشش مجدانه توصیه کرد و ابراز داشت: این راه پر فراز و نشیبی است و سختی های خاص خود را دارد؛ طلبگی پیمودن راه شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی و امام خمینی(ره) است، بنابراین باید شما تا فقاهت پیش بروید و در سطوح پایین نمانید.
حضرت آیت الله نوری همدانی ورع و تقوا را مهم ترین عامل موفقیت طلاب دانست و گفت: با تعهد و تهجد می توانید خود را برای سربازی امام عصر(عج) آماده کنید از این رو ترک گناهان هراندازه که کوچک باشد و خواندن نماز شب از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با بیان این که دل باید ظرف محبت خدا و مخزن علوم الهی باشد، اضافه کرد: هر دلی که در این مسیر گنجایش بیشتری داشته باشد ارزشمند تر است؛ با اخلاص و خوف از خداوند دل ها را آماده فراگیری علوم کنید.
این مرجع تقلید دروس مقدماتی حوزه را با اهمیت خواند و گفت: آموختن صرف و نحو در تحصیل علوم دینی بسیار مهم است؛ کسانی این قواعد را بهتر بدانند پیشرفت بیشتری خواهند داشت؛ اساتید ادبیات باید با تکرار مطالب کاری کنند که طلاب محتوای اصلی را درک کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16