انتقاد شدید آیت‌الله العظمی مکارم از صدا و سیما

IMAGE634950696518281250 انتقاد شدید آیت‌الله العظمی مکارم از صدا و سیما

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از نمایش چهره های بدحجاب در حاشیه جشنواره فیلم فجر از طریق تلویزیون، گفتند: نشان دادن بد حجاب ها ی درجه یک در تلویزیون، انسان را به یاد زمان شاه می اندازد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه این مرجع تقلید، صبح ۱۸ بهمن در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر  با اشاره به این که انقلاب اسلامی، انقلابی بی سابقه در جهان و متفاوت با سایر انقلاب ها بود، گفتند: انقلاب های دیگرکشور ها به کمک غرب و شرق ایجاد می شوند؛ در حالی که انقلاب اسلامی، مبتنی بر اصول و احکام اسلام و با شعار “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” به رهبری مرجع جامع الشرایطی چون حضرت امام خمینی( ره) شکل گرفت.

معظم له با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی وضعیت منطقه را تغییر داد کرد و این مسئله دشمنان انقلاب را به تکاپو انداخت که عدوات خودشان را علیه مردم و نظام تشدید کنند.

حضرت  آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب با تحریک صدام می خواستند نظام ایران را ساقط کنند، ولی ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس، آنان را ناکام گذاشت.

ایشان خاطرنشان کردند: استکبار جهانی بعد از خاموش شدن فتنه جنگ علیه ایران، با مسائل فرهنگی و فساد و هم اکنون نیز از طریق مسائل اقتصادی در صدد شکست نظام اسلامی است، اما با هوشیاری و اتحاد و صمیمت مردم و مسئولین، می توانیم انقلاب را همچنان حفظ و دشمنان را مایوس تر از گذشته کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران الگویی برای بیداری کشور های اسلامی است، یادآور شدند: نباید بگذاریم اختلاف جای وحدت، دشمنی جای دوستی و کار های خلاف جای فرمان الهی را در جامعه بگیرد که اگر این طور شود باید به خدا پناه ببریم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدا و سیما، تاکید کردند: در این ایام که باید صدا و سیما برنامه های خود را به معرفی انقلاب، اهداف امام، لزوم وحدت و رشادت های ملت مسلمان ایران اختصاص دهد، جشنواره فیلم فجر را در اولویت قرار داده است؛ به طوری که هر کانالی را که باز می کنیم، این جشنواره و جوایز آن را نشان می دهد؛ در حالی که مملکت با مشکلات عمیق اقتصادی و گرانی روبرو است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که نشان دادن بد حجاب ها ی درجه یک در تلویزیون، انسان را به یاد زمان شاه می اندازد، گفتند: چرا باید در ایام دهه فجر این گونه عمل شود؛ مراجع بزرگوار پیغام دادند که” چه کار باید بکنیم”، گفتم “باید اعتراض کرد” ، هرچند امیداوریم اشتیاه خود را جبران کنند و گرفتار فرهنگ بیگانه نشویم .

ایشان همچنین با اشاره به بازتاب سخنان اخیر خود در نشریات ترکیه، خاطرنشان کردند: اگر ما حرفی می زنیم برای مصلحت مسلمین است؛ دولتمردان ترک باید کاری برخلاف منافع جهان اسلام انجام ندهندو به جای دست گذاشتن در دست بیگانگان، با همسایگان خود دست دوستی بدهند ، چون خیر و صلاح آن ها در این است.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 6 =