آیت الله نوری همدانی خواستار شد؛ تشکیل اتحادیه علمای مسلمان برای هدایت بیداری اسلامی

 IMAGE634270968323593750حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی جنایات وهابیت و آل سعود، گفت: اینها سرسپردگان آمریکا هستند که ضربه های بزرگی به اسلام وارد کرده اند؛ آل سعود نوکری آمریکا را شرک نمی داند، اما توسل به اهل بیت(ع) شرک می خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، با بیان این که وهابیت و آل سعود نوکران حلقه به گوش استکبار هستند که ضربه بزرگی به اسلام زده اند، اظهار داشت: چگونه است که آنها نوکری آمریکا را شرک نمی دانند اما توسل به اهل بیت(ع) را شرک می خوانند.
وی با اشاره به رونق گرفتن حج پس از انقلاب اسلامی، گفت: پیش از انقلاب مناسک حج اعمالی خشک و کم تأثیر بود، اما امروزه به برکت انقلاب رونق خاصی گرفته و هر ساله اتحاد میان کشورهای اسلامی در این مراسم بیش از پیش تقویت می شود؛ اما نباید به این حد هم اکتفا کنیم و باید تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم.
این مرجع تقلید برائت از مشرکین در حج را کمرنگ تر از دوستی و محبت میان مسمانان ندانست و تصریح کرد: نباید از این خشم مقدس غافل شویم؛ قرآن ابتدا می فرماید«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» و سپس «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» را می آورد؛ حب و بغض هر دو به جای خود مقدس و تأثیر گذار است و نباید هیچ کدام به حاشیه رود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه تبلیغاتی وهابیت و سایر دشمنان اسلام علیه اتحاد شیعه و سنی، گفت: آنها تلاش می کنند تشیع را بکوبند و حرکت بیداری اسلامی را بی اثر کنند؛ از انقلاب اسلامی به عنوان یک شورش بی فایده یاد می کنند و جنایات آل سعود و آل خلیفه را به نفع اسلام جلوه می دهند و در حمایت از آنها تبلیغات گسترده ای دارند.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: مقابله با این هجمه گسترده نیاز به اتحاد و قدرت بیشتری میان مسلمانان دارد؛ در عصر رسانه باید تبلیغات خود را گسترده تر کنیم و شبهات مطرح شده از سوی وهابیت و سایر دشمنان را پاسخ دهیم، آنها با استناد به روایاتی ضعیف که مورد پذیرش ما هم نیست سعی دارند چهره تشیع را به شکل دیگری جلوه دهند و در این راه از اهانت به پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و تشیع ابایی ندارند.
وی به کشتار و آواره شدن شیعیان در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: در میانمار، بحرین و مالی دشمنان اسلام شیعیان را به راحتی می کشند اما هیچ فردی موضع گیری نمی کند؛ این سکوت متأثر از تبلیغات شدید دشمنان در وارونه جلوه دادن اوضاع است.
این مرجع تقلید یکی از راه های مؤثر در مبارزه با مخالفان بیداری اسلامی و گسترش این موج عظیم را تشکیل اتحادیه علمای متنفذ جهان اسلام دانست و ابراز داشت: علمای اسلام از کشورهای مختلف جهان تا پای جان به میدان بیایند و ملت ها را در این مسیر هدایت کنند؛ اگر در چندین کشور اسلامی افرادی مثل سیدحسن نصرالله بودند این بیداری بیش از این و با سرعت بیشتری گسترش پیدا می کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =