امام جمعه مشهد: رزمایش پیامبر اعظم پاسخی دندان شکن به تهدید ۱+۵ بود

IMAGE634924909364843750آیت الله علم الهدی رزمایش پیامبراعظم را پاسخی دندان شکن به تهدیدات غرب دانست و گفت: رزمندگان دلاور ما در این رزمایش به قدرت های استکباری نشان دادند اگر گزینه نظامی روی میز شما است، دفاع دلاورانه و قدرت عظیم مقابله نظامی ما نیز مقابل شما است.

 

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی ضمن گرامی‌داشت سالروز رحلت آیت الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد، اظهار داشت: هفته گذشته مانور قدرت نظام و انقلاب در دو عرصه سیاسی و نظامی بود.

وی افزود: در عرصه سیاسی، برای چندمین بار مذاکره با ۱+۵ در آلماتی برگزار شد. آنچه در این مذاکرات برای همه مردم دنیا تجربه و ثابت شده، این است که اینها برای تهدید و عقب نشینی ملت ایران از حرکت عظیم توسعه دانش بنیان در فناوری هسته ای است نه برای ایجاد تفاهم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این که در همه مذاکرات وقتی مستأصل می شوند، جمله وقیحانه و نخ نما شده «همه گزینه ها روی میز است» را تکرار می کنند، در واقع نشان دادن چنگ و دندان به دلیل همان خاصیت درنده خویی شان است.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: در عرصه نظامی نیز ابتکار ارزشمندی که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت این بود که همزمان با برگزاری مذاکرات، رزمایش نظامی پیامبر اعظم(ص) در کویر ایران برگزار شد که در آن دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان عظیم دفاعی و ابتکارات تسلیحاتی نظام را به معرض نمایش دنیا گذاشتند.

وی، اجرای این رزمایش را جوابی دندان شکن به جمله «همه گزینه ها روی میز است» غرب دانست و گفت: رزمندگان دلاور ما در این رزمایش به قدرت های استکباری نشان دادند اگر گزینه نظامی روی میز شما است، دفاع دلاورانه و قدرت عظیم مقابله نظامی ما نیز مقابل شما است.

آیت الله علم الهدی افزود: از سوی دیگر این رزمایش با این که به ظاهر یک رزمایش بود؛ اما با شکار و مصادره پهباد جاسوسی آمریکا به یک عملیات پیروزمندانه ضداستکباری تبدیل شد.

امام جمعه مشهد با بیان این که وضعیت امروز ما در عرصه جهانی بسیار قابل تقدیر است، ابراز داشت: این مسأله تا حدی است که کارشناسان دستگاه های سیاسی غرب هم به دولت مردان خود اعلام کرده اند مسأله خود با ایران را هرچه زودتر حل کنید چرا که حلقه تحریم دارد از هم گسیخته می شود و کشورهای تحریم کننده یکی پس از دیگری خارج می شوند.

وی گفت: همچنین روز آغاز مذاکرات، «جک استراو» به عنوان یک جاسوس غربی در یادداشتی اعلام کرد غرب باید به عادی سازی روابط با ایران روی آورد و حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را برای ایران به رسمیت بشناسد. ایران ثابت کرده است که جمله همه گزینه ها روی میز است، کارساز نیست.
اقتصاد مقاومتی را در خرید عید هم نشان دهید

آیت الله علم الهدی خطاب به ملت ایران خاطرنشان کرد: در عین حال ما باید توجه داشته باشیم که در داخل به توطئه ها و تحریم های دشمن دامن نزنیم؛ رهبر معظم انقلاب در آغاز تهاجم اقتصادی دشمن یک راهکار اجرایی قوی به نام اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که عالی ترین روش مقابله با تحریم ها به شمار می رود. شما با خرید اجناس داخلی و پرهیز از خریدهای غیرضروری در خریدهای شب عید پایبندی تان به این اصل را نشان دهید.

وی اضافه کرد: امتیاز جامعه دینی ما این است که دچار تبعیض طبقاتی در کشور نباشیم بدین منظور، خانواده های متمکن به یاد اقشار محروم هم باشند.

وی با اشاره به مصادف شدن عید نوروز با دهه فاطمیه تأکید کرد: مراقب باشید در این ایام هتک حرمت نشود و کارهایی انجام ندهید که با ارادتتان به اهل بیت سازگاری ندارد.

آنان که بدون عذر آن را ترک کنند در جناح بندگی خدا نیستند

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه نهم سوره جمعه اظهار داشت: مراد از کلمه «فاسعوا» که در این آیه شریفه ذکر شده، سعی به معنای سرعت در راه رفتن نیست چرا که پیامبراکرم(ص) در روایتی می فرمایند در حال سعی و با سرعت به سوی نماز نیایید بلکه با سکینه و آرامش باشد. بنابراین به فرموده امام باقر(ع) سعی به معنای جدی بودن برای حضور و رسیدن به نماز جمعه است چرا که وقت محدودتری نسبت به سایر نمازها دارد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که کار جدی روز جمعه انسان مؤمن، باید نماز جمعه باشد و سایر برنامه های با آن تنظیم شود، افزود: یاداور شد: سعی برای آخرت هم به معنای دویدن برای آخرت نیست بلکه یعنی جدی گرفتن آخرت و در متن زندگی قرار دادن آن و استفاده درجه اول از همه توانمندی ها و امکانات برای آخرت است.

وی همچنین در خصوص عبارت «ذکرالله» در این آیه شریفه تصریح کرد: برخی مفسران، ذکر خدا را به معنای خصوص دو رکعت نماز جمعه گرفته و خطبه را مقدمه ذکر می دانند اما برخی دیگر، ذکر خدا را شامل خطبه ها نیز می دانند بنابر این قول که صحیح تر هم به نظر می رسد، شنیدن کامل خطبه ها در حال سکون و توجه برای یک نماز جمعه کامل و اثرگذار در زندگی ضرورت دارد.

وی یادآور شد: نماز جمعه در واقع حضور در صف عبودیت و جبهه خداوند است و آنان که بدون عذر آن را ترک کنند در جناح بندگی خدا نیستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4