نماینده مجلس شورای اسلامی: واکنش‌های غیر منطقی و دیوانه وار غرب نشان از اسلام‌خواهی جهانی است

 DSC00553عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ گفت: عکس العمل های غیرمنطقی و دیوانه وار غرب که برای تضعیف موج اسلام خواهی صورت می گیرد نه تنها دشمن را به هدف نمی رساند بلکه سبب تقویت موج اسلام گرایی نیز می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، امروز ۱۷ اسفند در گردهمایی مدیران کانون های مساجد استان که به مناسبت نکوداشت ۱۸ اسفند همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشوردر تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، به بررسی فرآیندهای فکری لیبرالیسم غرب وکمونیسم در شرق پرداخت و اظهار داشت: در واقع جریان انقلاب اسلامی سبب پیدایش تحولات و حرکت های اخیر در جهان شده است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که جهان قبل از طلوع انقلاب اسلامی از لحاظ جایگاه فکری و معنوی به یکی از قدرت های شرق یا غرب وابسته بوده است، تصریح کرد: در واقع لیبرالیسم و کمونیسم به عنوان یک ایدئولوژی ومبنا که همه مسائل خرد و کلان جامعه براساس آن مطرح می شد، مورد توجه کشورهای مختلف دنیا بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در فضای ناامیدی و بن بست های فراوانی که در عرصه های مختلف سیاسی، بین المللی، فردی و غیره در مکاتب غرب و شرق مشاهده شدو بسیاری از موضوعات و مسائل با این دو جریان حل نمی شد، در واقع انقلاب اسلامی فریاد بلندی را دراین زمان ایجاد کرد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که یکی از موضوعات که مکاتب شرق و غرب نتوانستند برای آن جایگاهی تعریف کنند خانواده است، اظهار داشت: در واقع در شرق خانواده به عنوان یک نهاد ضد ارزشی مطرح شد و از سویی در غرب نیز امروز با توجه به بن بست های خانوادگی در این کشورها از این نهاد مقدس به عنوان نهاد ضد ارزش و یا خنثی یاد می شود.

اسلام توانمندی عبور دادن انسان را از بحران ها دارد

حجت الاسلام پژمان فر با بیان این که انقلاب اسلامی حرف جدیدی در عرصه های مختلف دارد، اظهار داشت: در واقع اسلام توانمندی عبور دادن انسان را از بحران ها دارد و این فضا امید زیادی را در دنیا به وجود آورد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در ادامه به بررسی تحولات و جریان اسلام خواهی مصر پرداخت و گفت: شما هیچ جایی را نمی توانید بیابید که حتی در دل آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه و همه کشورهای منطقه ای، تحت تاثیر این اسلام زنده و پویا و ناب و اسلامی که در آن حیات وجود دارد، قرار نگرفته باشند و سیدالشهدا(ع) نیز به عنوان یک مظهر عدالت خواهی که تا پای جان ایستاده است در انقلاب های دیگر جهان مورد توجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح این سؤال که باید بررسی کرد که در این پهنه پهناور کره خاکی اسلام تا کجا رسوخ پیدا کرده است، تصریح کرد: در واقع رویکرد وال استریت تنها اقتصادی نبوده است و این جنبش ها و خیزش ها از خود آمریکا شروع شده شد و امروز خیلی از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است و به همین دلیل امروز جریان اسلام خواهی و حاکمیت دینی در مصر به جدیت دنبال می شود.

وی افزود: مصری که در مسیر اسلام زدایی و مقابله با اسلام و اسلام ستیزی در یک برهه زمانی خاصی اوج گرفت و قرار شد که قوانین و مقررات یک فاصله جدی با اسلام در جریان حاکمیت در مصر داشته باشد، امروز مصر به عنوان یک پرچمدار در بین کشورهای خاورمیانه اسلام ما را می خواهد نه اسلامی که عربستان دارد.

مصر به دنبال اسلام انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد: در واقع خود عربستان هم در این مسیر به بن بست رسیده است و با توجه به حوادث امروز در عربستان پیش بینی می شود که این کشور بستر حوادث و اتفاقات بزرگی در آینده خواهد بود و تحولات بسیاری در آن به وجود می آید.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این که در حال حاضربا توجه به حمایت های مالی و تلاش های پلیس و فشارهایی که از ناحیه آنان برای سانسور اخبار و اتفاقات در عربستان صورت می گیرد بسیاری از حوادث این کشور برملا نمی شود، اظهار داشت: دیر یا زود تحولاتی در عربستان به وقوع می پیوندد چرا که امروز یک جریان اسلام خواهی در مقابل جریان اسلام ستیزی رشد می کند و با وجود این فشارها باز هم جریان اسلام خواهی رو به گسترش است.

عضو  اتاق فکر تبلیغ در ادامه با اشاره به موج اسلام گرایی در کشورهای اروپایی اظهار داشت: در بعضی از کشورهای اروپایی پیش بینی می شود که گرایش به اسلام به گونه ای در این کشورها رشد پیدا کند که تبدیل به یک کشوری اسلامی شوند و به همین دلیل این جریان برای سیاستمداران آنان به عنوان یک خطر تلقی می شود که در راستای مقابله با آن برنامه ریزی های فراوانی انجام می دهند اما با وجود همه این تلاش ها بازهم موج اسلام گرایی خاموش نخواهد شد.

وی با اشاره به توهین به پیامبر اکرم(ص) وزیر سؤال بردن حقانیت دین نبوی در فضای مجازی از سوی دشمنان نشانی از عجز و ناتوانی آنان است، تصریح کرد: در واقع عکس العمل های غیرمنطقی و دیوانه وار که برای تضعیف موج اسلام خواهی صورت می گیرد نه تنها دشمن را به هدف نمی رساند بلکه سبب تقویت موج اسلام گرایی نیز می شود چرا که امروز این توهین ها واهانت ها سبب شده است که مسلمانان ارتباط تنگانگ در راستای ایجاد وحدت و انسجام  در برابر این تهاجمات داشته باشند.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان این که برای گسترش موج اسلام خواهی امروز، ارایه یک مدل ضرروری است،  با طرح این سؤالات که در یک جامعه آرمانی باید مسائل و مشکلات خودمان را چگونه حل کنیم؟ آیا همه مسائل باید در حاکمیت بدان پرداخته شود یا نه؟ آیا در اسلام بعضی از مسائل در مدیریت جدید می تواند خارج از حاکمیت حل و فصل شود یا نه؟ گفت: همان گونه که براساس اصل ۴۴ در اقتصاد باید بخش خصوصی صبور باشد و در این عرصه به صورت جدی پای کار بیاید از سویی در موضوع برطرف سازی مباحث قضایی نیز مشکلات مردم باید توسط خود آنان حل شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: در قانون مدیرتی اسلام مدلی برای ارایه درباره برطرف سازی بسیاری از مشکلات مردم در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی نزاع ها و کشمش ها به صورت داخلی وجود دارد که احیای این مدل و کارآمد سازی آن نیازمند همگرایی فعالیت های درون مسجدی است.

بازبینی ظرفیت مساجد امروز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بازبینی ظرفیت مساجد امروز گفت: رویکرد بهره وری از مسجد زمانی فقط به نمازخواندن و عبادت محدود می شد و این درحالی است که مساجد در واقع نقش ستادی را در  جامعه دارند و همه مسایل جامعه باید از طریق مساجد و ائمه جماعات مدیریت شود.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: در واقع بسیاری از اختلافات و دعواها و نزاع ها بایستی از طریق مراجع دیگری غیر از دادگستری حل و فصل شود و دراین راستا نقش علما و ائمه جماعات بسیار موثر است چرا که در گذشته بسیاری از این کشمش ها با محوریت علما در مساجد با توجه به باور و اعتقاد مردم نسبت به مساجد حل و فصل می شد و در واقع امروز جامعه ما نیازمند احیای کد خدامنشی وبرطرف سازی اختلافات و برقراری صلح و آشتی بین آنان از طریق علما و ائمه جماعات است.

نقش محوری علما و ائمه جماعات در بازبینی ظرفیت مساجد امروز

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید برنقش محوری مساجد گفت: در واقع در کنار تعلیم باید تربیت نیز اتفاق بیفتد و زمینه سازی این هدف و محقق شدن آن جز در بستر مساجد حاصل نمی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت سازی و توسعه  فعالیت های فرهنگی در مساجد اظهار داشت: در واقع اگر امروز ظرفیت سازی برای حضور جوانان و مردان و زنان در مساجد توسط دست اندرکاران فراهم نشود و آنان به دلیل نبوداین بستر به سمت انحراف کشیده شوند در واقع همه ما مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی در ادامه با بیان این که جزیره ای عمل کردن در فضای مساجد بدان معنا که هر کس برای خودش کار کند یکی از آسیب های فعالیت های درون مسجدی است، تصریح کرد: باید در مساجد همگرایی ایجاد شود و کانون های مساجد با همکاری بسیج با توجه به سخنان رهبر انقلاب سوار بر یک کشتی پارو بزنند و همه باید تفکرشان این باشد که یک کار را انجام می دهند و نباید در راستای تضعیف فعالیت های یکدیگر اقدام کنند و در این راستا کانون های مساجد باید متصل به امام جماعت باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10