آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مدارس علمیه مجتهدپرور باشند

boshehri_l92_146439 مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که در برنامه ریزی درسی برای طلاب باید به اجتهاد آنها توجه شود، گفت: نباید با فشردگی برنامه های آموزشی، رشد علمی طلبه سطحی باشد، بلکه باید به اجتهاد آنها فکر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار  مدیر و معاونان حوزه علمیه استان قزوین که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنایی طلاب شرح حال علمای بزرگ، افزود: طلاب باید با مطالعه شرح حال علما، روش درس خواندن، تهذیب نفوس و سایر شئون طلبگی را از این بزرگان فرا بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که شعار امسال ما “علم و تهذیب” است، خاطرنشان کرد: اگر در این دو موضوع به خوبی سرمایه گذاری کنیم، سایر مسائل نیز درست خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اهتمام طلاب به مباحثه و مطالعه، تصریح کرد: برنامه های آموزشی طلاب باید به گونه ای طراحی شود که فرصت مباحثه و مطالعه برای آنان فراهم باشد؛ زیرا در صورت تراکم برنامه ها، به اتقان علمی آنان آسیب می رسد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که طلاب باید از لحاظ ادبیات قوی باشند، یادآور شد: نباید با فشردگی برنامه های آموزشی، رشد علمی طلبه سطحی باشد، بلکه باید به اجتهاد آنها فکر کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: از مدیرانی که با دلسوزی، حساسیت و اخلاص کار می کنند، انتظار می رود که انگیزه خود را مضاعف کرده و با دلگرمی و اختصاص وقت کافی، به سربازان ولی عصر (عج)خدمت کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش حوزه علمیه قزوین در تربیت علمای بزرگ، اظهار داشت: حوزه قزوین مهد پرورش و رشد عالمان بزرگ و تاثیرگذاری که از نظر مکانت علمی, اخلاقی و تهذیبی در جایگاه بالایی قرار داشتند، بوده است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به راه اندازی سطوح سه و چهار در حوزه علمیه استان قزوین، خاطرنشان کرد: راه اندازی سطوح سه وچهار، نیاز به لوازماتی دارد که باید فراهم شود و ما هم  در حد توان برای رشد حوزه علمیه این استان تلاش خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین موسی ابراهیمی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، گزارشی از فعالیت ها و برنامه و وضعیت مدرارس علمیه استان ارائه داد.

 

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6