وهابیون ثابت کردند به اسلام پایبند نیستند/علمای جهان اسلام برای جلوگیری از این گونه جنایات فورا چاره اندیشی کنند/علمای اهل تسنن عراق: نبش قبر حجر بن عدی نشان‎دهنده توحش عاملان آن است

surieh
آیت الله صافی در پیامی با محکوم کردن هتک حرمت قبر صحابی پیامبر:
علمای جهان اسلام برای جلوگیری از این گونه جنایات فورا چاره اندیشی کنند
 حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی با محکوم کردن هتک حرمت مرقد شریف صحابی پیامبر(ص) تاکید کرد: از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌کشی‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت هتک حرمت و جسارت به مراقد مطهر اصحاب جلیل القدر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یاران خاص امیر المؤمنین علیه السلام پیامی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ
هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام جناب حجر بن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.

انا لله و انا الیه راجعون
تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاکی که نشانه‌ی بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام است،‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ی مسلمانان محکوم و مطرود است.

چطور می‌توان باور کرد که عده‌ای که چهره‌ی اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی نموده و بوئی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی نموده، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع نموده و آنها را در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.
برای جهانیان روشن است که این افراد با کمک مستقیم بعضی از کشورهای مزدور منطقه و صهیونیزم و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می‌دهند و به جای آن که امروز به داد مسلمانان مظلوم میانمار برسند، این چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

اینجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌کشی‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزئی و سیاسی را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند که اگر فردا این کار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی می‌باشد. به داد اسلام برسید و مسلمانان را بار دیگر در جهان عزّت و آبرو دهید که آورنده‌ی قرآن کریم پیامبر رحمه للعالمین از شما انتظاری جز این ندارد که ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ
لطف الله صافی
۲۲جمادی الثانیه

تخریب قبر حجر بن عدی در سوریه
 مجمع علمای اهل تسنن عراق، نبش قبر صحابه امام علی(ع) را نشان دهنده توحش عاملان آن توصیف کرد.
  به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد، در پیامی نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امیرمومنان علی(ع) را به شدت محکوم کرد.

 در این پیام آمده است: تروریستهای خارج از دین در ادامه سریال هدف قرار دادن تاریخ فکری، شخصیتی و نماد اسلامی به تخریب و نبش قبر حجر بن عدی این صحابه جلیل الشأن پرداخته تا به یکی از نمادهای تاریخ اسلام توهین کرده باشند.

مجمع علمای اهل سنت افزود: هدف قرار دادن مراقد، بارگاه ها و مساجد و اماکن مسلمانان و مسیحیان و سایر ادیان نشان دهنده توحش جنایتکاران شرور بوده و واقعیت هجمه ظالمانه علیه اسلام را نشان می دهد.

علمای سنی عراق تأکید کردند: مجمع علمای اهل تسنن عراق این جنایت را محکوم کرده و از جامعه جهانی و موسسات سازمان ملل می خواهد که شرایط لازم برای حمایت از نمادها و مقدسات دینی همه ادیان و مذاهب در سوریه، منطقه و جهان را فراهم سازد.

گفتنی است گروهکهای تروریستی مخالف نظام سوریه، مزار حجر ابن عدی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را ویران و اقدام به نبش قبر وی کردند.

مزار این صحابی عالیقدر پیامبر(ص) در منطقه عدرا در نزدیکی دمشق قرار دارد.

برخی خبرها حاکی است که جسد مطهر حجر بن عدی هنوز سالم بوده و تروریست ها جسد این شیعه امیرمومنان(ع) را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

حجر بن عدی از سرداران سپاه حضرت علی(ع) در جنگ های صفین و نهروان بود.

نبش قبر حجر بن عدی

در اعتراض به نبش قبر صحابه امیرمؤمنان؛ دروس حوزه علمیه نجف اشرف تعطیل شد
دفاتر مراجع تقلید عراق در اعتراض به نبش قبر صحابه امیرمومنان علی(ع) دروس حوزه علمیه نجف اشرف را فردا شنبه تعطیل اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، مراجع تقلید نجف اشرف در اعتراض به نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امیرمومنان علی(ع)، روز شنبه دروس حوزه علمیه این شهر را تعطیل اعلام کردند.

یکی از مسؤولان حوزه علمیه نجف اشرف اعلام کرد: روز شنبه در اعتراض به گستاخی تروریست‎های سوری به صحابه امام علی(ع) و نبش قبر حجر بن عدی، دروس حوزه علمیه نجف تعطیل اعلام شد.

شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین
 خطیب جمعه کاظمین، نبش قبر صحابه امام علی(ع) را به شدت محکوم کرد و قطر، عربستان و ترکیه را از عوامل این جنایت دانست.
  به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امام علی(ع) از سوی تروریست‎های سوری را به شدت محکوم کرد و گفت: مزدوران صهیونیستها یکی از گستاخانه ترین جنایتهای خود را مرتکب شده و قبر صحابه جلاله امام علی(ع) یعنی حجر بن عدی را نبش کردند.

 وی افزود: گرچه خبرهای مختلفی درباره ربودن پیکر این صحابه منتشر شده و احتمالا پیکر وی بر خلاف خبرهای منتشر شده، ربوده نشده باشد، اما تعرض به قبر را می توان از بزرگ ترین جنایتهای تروریست ها نامید.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: نبش قبر بر اساس مذاهب اهل تسنن نیز حرام است، بزرگان اهل سنت در آن دوران، حجر بن عدی را به شهادت رساندند و هم اکنون نیز قبر وی را تخریب کردند.

خطیب جمعه کاظمین با اشاره به اعتراض شدید علمای سنی به تخریب مجسمه بودا در افغانستان، اظهار داشت: قرضاوی و امثال وی که تخریب مجسمه بودا از سوی طالبان را به شدت محکوم کردند هم اکنون کجا هستند؟ معاذ الخطیب(رهبر تروریستهای سوری) که بر جهاد برای آزادی تأکید می کرد، چه پاسخی برای این جنایت دارد.

وی با اشاره به این که محکومیت زبانی و پیامی این جنایت کافی نیست، ادامه داد: ترکیه، قطر، عربستان، آمریکا، انگلستان و فرانسه عاملان این جنایت هستند، زیرا به دفاع از تروریستها می پردازند. اتحادیه عرب که تروریستها را به جای دولت سوریه به رسمیت شناخت نیز در این جنایت دست دارد.

حجت الاسلام صغیر تأکید کرد: الجزیره و العربیه که از صحابه برای دشمنی با شیعیان استفاده می کنند، آیا هم اکنون به دفاع از صحابه می پردازند یا اینکه صحابه مرتبط با امام علی(ع) را به رسمیت نمی شناسند.

وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون رژیم صهیونیستی و فلسطین و کرامت قدس به فراموشی سپرده شده و دشمنی به سوی شیعیان سوق داده شده است.

تخریب قبر حجر بن عدی در سوریه

 نخست وزیر عراق با مجرمانه توصیف کردن اقدام تروریست‌های سوری در نبش قبر صحابه امام علی(ع)، گفت: این اقدام وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.
 به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در واکنش به اقدام تروریست‌های سوریه در نبش قبر صحابی پیامبر(ص) و امام علی(ع) اعلام کرد: اقدام مجرمانه‌ای که ضریح صحابی گرانقدر، حجر بن عدی را هدف قرار داد، در واقع وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

 از سوی دیگر، خضیر الخزاعی، معاون رییس جمهور عراق اعلام کرد که تروریست‌ها در سوریه با نبش قبر حجر بن عدی در ریف دمشق و انتقال بقایای وی به مکانی نامعلوم،  کینه خود به صحابه رسول خدا را نشان دادند.

روز پنجشنبه پایگاه‌های خبری مختلفی اقدام به انتشار خبر و تصاویر اقدام تروریست‌ها در نبش قبر حجر بن عدی کردند.

حجر بن عدی یکی از برجسته‌ترین مسلمانان در زمان پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بوده است.

تروریست‌ها و تکفیری‌هایی که هم اکنون در سوریه در حال فعالیت هستند، تصاویر این اقدام خود را در فیسبوک منتشر کرده و زیر یکی از تصاویر نوشتند: این مقام حجر بن عدی الکندی است که یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در عدرا بوده و قهرمانان ارتش آزاد اقدام به نبش قبر کرده و وی را در مکان مجهول دیگری دفن کردند چون این مکان به یکی از مکان‌های شرک به خداوند تبدیل شده بود.

حجر بن عدی کندی در نوجوانى همراه برادرش «هانى بن عدى» به حضور پیامبر اسلام(ص) شرفیاب شد و به آئین اسلام گروید.

وی در سال ۵۱ یا ۵۳ هجری به دستور معاویه بن ابی‌سفیان به شهادت رسید و در منطقه «عدرا» در نزدیکی دمشق به خاک سپرده شد.

آیت الله حیدری
 آیت الله حیدری تخریب مرقد حجر بن عدی را محکوم کرد و با تاکید بر این که وهابیون بی منطق و کور دل عامل این جنایت وحشتناک هستند، گفت: این جنایت شرم آور دیگر حقانیت اهل بیت را اثبات کرد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه، ابراز داشت: متأسفانه روز گذشته مرقد حجر بن عدی، از یاران پیامبر اکرم(ص) از سوی مزدوران صهیونیسم بین الملل مورد تخریب قرار گرفت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که قبر شریف آن بزرگوار را شکافتند و جسدش را به سرقت بردند، ابراز داشت: این جنایت فوق العاده وحشتناک است و با هیچ یک از قانون های بشری، شرعی و الهی منطبق نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نبش قبر مسلمانان حرام است، تصریح کرد: وهابیان کوردل و سلفیان قواعد و قوانین انسانی و الهی را زیرپا گذاشتند و اقدام به این جنایت هولناک کردند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: هنگامی که پیکر مطهر حجر بن عدی را بیرون آوردند جسدش تازه و غرق به خون بود؛ در حالی که بیش از ۱۴ قرن از شهادتش این یار با وفای پیامبر اکرم(ص) می گذرد که این مسأله بیانگر حقانیت اهل بیت(ع) و مریدان آنان است.

وی با بیان این که این اقدام بار دیگر عدم پایبندی وهابیت به شریعت اسلام را نشان داد و ثابت کرد که دین آنها دین معاویه بن ابی سفیان است، خاطرنشان کرد: باید تنفر و انزجار شدید خود را این جنایت شرم آور وهابیان اعلام کرد.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران و مداحان مبنی بر «شکستن حریم زن از سوی غرب گناه نابخشودنی غرب است که اگر توجه لازم به زن و جایگاه آن صورت پذیرد، پیشرفت جامعه حاصل می شود» اظهار داشت: این سخن رهبر معظم انقلاب به مسأله فرزند آوری اشاره دارد.

خطیب جمعه اهواز با بیان این که پس از جنگ تحمیلی بنا به سیاست هایی کنترل جمعیت و ترویج فرهنگ فرزند کمتر در جامعه صورت می گرفت، گفت: شعار فرزند کمتر شعار خطرناکی است که اکنون با آثار بد و خطرناک آن مواجه هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با ادامه روند گذشته شاهد فاجعه خواهیم بود، ابراز داشت: اگر می خواهیم جلوی این فاجعه گرفته شود باید خانواده ها به فرزند آوری روی آورند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) به خانواده های پر جمعیت افتخار می کند و اکنون هم تولید نسل مایه افتخار امام زمان(عج) است؛ از این رو مؤمنان و متدینان باید این مسأله را جدی گرفته، آستین همت را بالا زده و به کثرت جامعه اسلامی دامن زنند.

وی همچنین به اجلاسیه جهانی علمای اسلام در تهران اشاره کرد و بیان داشت: حضور ۷۰۰ نفر از علمای مذاهب و فرقه های اسلامی در این اجلاسیه نشان از پذیرفتن زعامت ایران در جهان اسلام است.

آیت الله حیدری با اشاره به واکنش علمای حاضر در اجلاسیه جهان اسلام در برابر کشتار مسلمانان در سوریه اظهار داشت: علمای حاضر در این اجلاسیه کشتار مسلمانان در سوریه را محکوم و در برابر فتوای تکفیری علمای عربستان فتوای حرمت صادر کردند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته خوابگاه های دانشجویی خاطر نشان کرد: همان گونه که خیران در مدرسه سازی همت می کنند، ضروری است در ساختن خوابگاه های دانشجویی هم همت کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: امروز بیش از ۱۷۰۰ نفر از جوانان خوزستانی در آزمون حوزه های علمیه شرکت کردند که این مسأله نشان دهنده پی بردن جوانان خوزستانی به ارزش و اهمیت حوزه است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =