هر فردی خود را از حوزه و روحانیت بی نیاز بداند به بن بست می رسد

 آیت‌الله حسینی بوشهری
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت فرهنگ و ضرورت توجه به آن در برنامه‌های کاندیداها گفت: اگر کسی خودش را بی نیاز از حوزه‏ها و روحانیت تلقی کند به جاده بن بستی می‏رسد که هیچ راه مفری برای آن قابل تصور نیست.
آیت‏الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که «چرا در برنامه‌های تبلیغی کاندیداها کم‌تر به مباحث فرهنگی پرداخته‌می‌شود» و « آیا دغدغه نان و آب مهم‌است یا فرهنگ و دین جامعه؟»گفت: نمی‏شود بین فرهنگ و معاش جدایی انداخت و تنها به فرهنگ بپردازیم و از مسأله معاش مردم غافل شویم.
وی افزود: من معتقدم منافاتی بین اینکه نامزدها به فکر آب و نان مردم باشند و هم به فکر فرهنگ مردم وجود ندارد، آنچه که اسلام به ما توصیه کرده، این است که انسان باید یک زندگی ارزشی داشته باشد و در زندگی ارزشی به معیشت انسان‏ها توجه لازم خواهد شد.
مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: فرهنگ اسلامی، فرهنگی است که بر زندگی و معاش مردم تأکید کرده و این را نمی‏توان نادیده گرفت و اسلام، به معاش و مسأله زندگی با نگاه دینی و ارزشی نگاه می کند.
 وی تصریح کرد: دنیامداری و طرفداری از دنیا، در فرهنگ‏های مختلف وجود دارد و اساسا رویکرد فرهنگ‏های غیر اسلامی، یک رویکرد  مادی است ولی اسلام به ما اجازه نمی‏دهد که رویکرد ما مادی‏گرایانه باشد و تنها به آب و نان بسنده کنیم.
آیت‏الله حسینی بوشهری درباره توجه به فرهنگ گفت: من معتقدم اگر ما نگاه فرهنگی داشته باشیم و فرهنگ دینی‏مان را به گونه ای طراحی کنیم که بر اساس آن، به تمام خواسته‏هایمان دست می‌یابیم و این دقیقا چیزی است که رضایت خداوند را به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: نامزدها باید برنامه‏ای همه جانبه ارائه دهند که در آن برنامه، فرهنگ به درستی دیده شده باشد.
مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: در برنامه نامزدهای ریاست جمهوری باید به سیاست خارجی و به مسائل اجتماعی پرداخته شود و مشکلات معیشتی و روزمره مردم در آن لحاظ شود، آنها باید به مسائلی که لازمه زندگی مردم است بپردازند.
وی تأکید کرد: از آنجایی که حوزه علمیه، به ویژه حوزه علمیه قم، خاستگاه انقلاب است ،نامزدها اگر بخواهند در راستای یک نظام ارزشی و نظام جمهوری اسلامی حرکت و جامعه را مدیریت کنند، ناگزیر‏اند که با حوزه، ارتباط داشته باشند، چون مایه اصلی حرکت انقلابی و دینی را باید از دستاورد حوزه‏ها دریافت و برداشت کنند.
آیت‏الله حسینی بوشهری تأکید کرد: روحانیت و حوزه‏ها، جزء اساسی و کلیدی یک حرکت دینی و انقلابی و  یک نظام هستند که بر اساس احکام دین پایه گذاری شده‏اند.

وی در پایان گفت: اگر کسی خودش را بی نیاز از حوزه‏ها و روحانیت تلقی کند به جاده بن بستی می‏رسد که هیچ راه مفری برای آن قابل تصور نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 9