جنجال تازه عالم سلفی با صدور فتوا علیه زنان

گروههای کثیری از مردم عربستان خواستار محاکمه و مجازات روحانی سلفی این کشور شدند که فتوای آزار رساندن به زنان شاغل را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبکه العالم ، کاربران سایت های ارتباط اجتماعی در عربستان بر لزوم محاکمه “عبدالله محمد الداوود ” تأکید کردند زیرا وی از طرفداران خود خواسته است ، زنانی را که در فروشگاه ها کار می کنند ، با رفتار و گفتار غیراخلاقی اذیت و آزار کنند.

الداوود که یکصد هزار نفر در توییتر مطالب وی را پیگیری می کنند ، روز یکشنبه این هفته در صفحه خود خطاب به طرفدارانش نوشته بود ” به زنان فروشنده را اذیت و آزار برسانید.”

این افراطی سلفی در توجیه درخواست خود اعلام کرد که اذیت و آزار زنان فروشنده آنها را از کار کردن منع می کند .

زنان در عربستان سعودی از بسیاری فعالیت های اجتماعی محروم هستند ، اما اخیرا نظام حاکم بر آن کشور به زنان اجازه کار کردن در محیط های عمومی داد که این امر واکنش های شدید محافظه کاران را به همراه داشت.

کاربران توییتر در عربستان و دیگر کشورهای عربی در اعتراض به درخواست الداوود اعلام کردند که وی با چه دلیلی زنان را از کار کردن منع می کند و این درخواست وی شاید باعث بروز حملات به زنان شود .

یکی از عللی که الداوود برای توجیه درخواست خود بیان می کند اینست که می گوید کارکردن زنان سوء استفاده از آنان محسوب می شود زیرا زنان به ابزاری برای جذب مشتری تبدیل می شوند .

زنان عربستان فقط در حرفه هائی مانند معلمی مدارس ، استادی دانشگاه ، پزشکی و کارهای مختص زنان فعالیت می کنند.

اموری مانند کارکردن زن و مرد در یک محیط ، اشتغال زنان به حرفه هائی که قبلاً مختص مردان بود و مشارکت در انتخابات شوراهای محلی آینده و انتخابات مجلس شورا بیانگر بروز تغییراتی درخصوص حقوق زنان عربستانی است؛ ولی شخصیت های مذهبی عربستان که از قدرت و نفوذ زیادی برخوردارند با این تغییرات مخالفت بوده و اظهاراتی مشابه اظهارات اخیر عبدالله الداوود بیان می کنند.

الداوود با این اظهارات وجهه محافظه کاران را تخریب کرد زیرا خطوط قرمز را رعایت نکرد و اصول اجتماعی و دینی را پایمال ساخت .

الداوود قبلاً نیز جنجال به پا کرد و گفته بود که برای جلوگیری از اذیت و آزار جنسی دختران خردسال باید به آنها روبنده پوشاند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =