مدیر حوزه علمیه استان قم: علم بدون ارتباط با اهل بیت(ع) بی ارزش است

farokhfal--lll_156047  مدیر حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: اگر تحصیل علم و دریافت تئوری‌های علمی بدون ارتباط با اهل بیت(ع) باشد، خیلی زود انسان را به بن‌بست می‌رساند و تلاشی نافرجام است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، امروز ۲۹خرداد در آیین افتتاحیه اردوی آموزشی طلاب ممتاز سطح یک حوزه علمیه استان قم در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: اگر تحصیل علم و دریافت تئوری‌های علمی بدون ارتباط با اهل بیت(ع) باشد، خیلی زود انسان را به بن‌بست می‌رساند.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: انسان هرچه دارای استعداد، هوش و حافظه باشد، اما اگر علم و تئوری‌های خشک علمی با نورانیت اهل بیت(ع) همراه نباشد، نافرجام خواهد ماند.

وی یادآور شد: غیر ممکن است کسی به دنبال این تئوری‌ها و حذف ارتباط با نوانیت عصمت و طهارت (ع) باشد و بتواند نقش خود را به عنوان یک روحانی و مبلغ ایفا کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه تاکید کرد: اگر کسی ارتباط خود را با ائمه اطهار(ع) با تضرع، زاری و استمداد حفظ کند، قطعا به او نظر خواهند کرد و دستش را می گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر این که “جامعه به فقیه عالم و باتقوا نیاز دارد”، گفت: اگر جامعه‌ای بدون فقیه عالم و با تقوا باشد، حرکتش قهقرایی است و تکاملی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز داشت: اگر کسی تمام براهین را بداند، اما روش سخن را نداند و محیط، زمان و مخاطب را نشناسد، یافته‌ها و آموزه‌های او نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

وی با توصیه طلاب به رعایت کامل تقوای الهی، خاطرنشان کرد: اگر عالمی همه چیز را در طبق اخلاص گذاشته و برای رضای خدا فعالیت کند، به شخصیتی همانند امام خمینی (ره) که امروز آثار و برکاتش عالم‌گیر شده است، تبدیل می شود.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروز هر حرکتی که در جوامع بشری و آزادیخواهان عالم رقم می‌خورد، برخاسته از تئوری‌های آزموده شده حضرت امام(ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با یادی از مرحوم سید علی آقا قاضی، خاطرنشان کرد: اگر کسی درست و صادقانه عمل کند، خداوند تمام کائناتش را در اختیار او قرار می‌دهد، اما اگر در میدان علم و معنا کوتاهی کند، پاسخگوی جامعه نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای تابستانی برای طلاب، گفت: نباید فکر کنیم روزهای درسی تنها از شنبه تا چهارشنبه است، بلکه همه ایام هفته و سال برای طلبه، ایام درسی است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید بر لزوم الگو گیری از بزرگان، تصریح کرد: باید با الگوگیری از علماء و بزرگان، در ایام تابستان نیز به درس و بحث ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان، دوران جوانی را بهترین فرصت برای علم‌آموزی دانسته و اظهار داشت: باید قدر قرصت جوانی را دانست و خستگی تحصیل را با ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) برطرف کرد






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 5 =