علمای الازهر برای خدا قیام کنند

IMAGE635042884771718750حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی خطاب به علمای الازهر مصر با بیان این‌که علمای بزرگ الازهر در مقابل اسلام عزیز مسؤول هستید و مسؤولیت امروز شما بیشتر از سابق است، گفت: بیایید و برای خداوند قیام کنید.

 حضرت آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت کشتار شیعیان در مصر، مسؤولیت علمای الازهر در قبال اسلام را یادآوری کرد و گفت: شما علمای بزرگ الازهر در مقابل اسلام عزیز مسؤول هستید و مسؤولیت امروز شما بیشتر از سابق است.
 متن پیام به این شرح است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 «وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن یُؤْمِنُوا بِاللهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ»
 علماء محترم الازهر شریف
 السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 با کمال تأسف و تأثر اطلاع پیدا کردیم که آقای دکتر شیخ محمد حسن شحاته به دست گروهی گمراه و جاهل به فجیع‌ترین و وحشی‌ترین وضع ممکن به شهادت رسیده و خون پاکش را بر زمین ریخته و متأسفانه به بدن مطهر او هم جسارت‌ها نمودند و چهره رحمتی دین حنیف را در دنیا به خشن‌ترین چهره  که خلاف شئونات انسانی و اسلامی بود نشان دادند.
 شاید بتوان گفت از این گروه جاهل و سفاک این کار خلاف اسلامی و انسانی بعید نباشد، چون این گروه نه تنها در مصر دست به این اعمال ننگین می‌زنند بلکه در سایر کشورهای اسلامی هم امنیت و آرامش را از مسلمانان گرفته و روزگار را بر آنها سیاه نموده و به تباهی کشانده‌اند، ولی تعجب از این است که در کشوری که دانشگاه بزرگ «الأزهر» وجود دارد و قرن‌ها افتخارش این بوده که معارف بلند اسلامی و اخلاق حمیده پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله را به جهانیان ارائه دهد امروز شاهد آن هستیم که این جنایات در این کشور اتفاق افتاده است.
الازهر شریف باید به وظیفه اصلی خود بیشتر عمل کند البته از شما به واسطه محکوم‌ نمودن این جنایت ضد بشریت تشکر می‌کنیم ولی این کافی نیست. شما علمای بزرگ الازهر در مقابل اسلام عزیز مسؤول هستید و مسؤولیت امروز شما بیشتر از سابق است.
آیا نمی‌بینید هر روز علمای وهابی چه فتاوای خلاف شرعی می‌دهند و مسلمانان را به ریختن خون مسلمانان تحریک می‌کنند.
آیا احتمال نمی‌دهید که اینها توطئه دشمنان اسلام است که در کشورهای خود، همه در آسایش و امنیت باشند ولی مسلمانان را در کشورهای اسلامی به جان هم انداخته‌اند.
آیا شما تصویر قتل کودکان بی گناه و زنان بی پناه و مردان مظلوم را نمی‌بینید که با فجیع‌ترین وضع ممکن کشته می‌شوند و تصویر آن را هم به جهانیان نشان می‌دهند.
بیایید و برای خداوند قیام کنید و از توان و قدرت معنوی و مذهبی خود کمال استفاده را برده و اقدام فوری نمایید که فردا دیگر دیر است.
بار دیگر بیایید همه علمای اسلام، مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت نموده و این آیه شریفه را نصب العین خود قرار دهید که: «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ…»
بیایید به دنیا نشان دهیم که اسلام عزیز، دین رحمت و رأفت و مهربانی است، دینی است که عزت و سرفرازی را برای بشریت می‌خواهد.
بیایید به دنیا اعلام کنیم که قانون اساسی ما قرآن کریم است و ما به این کتاب آسمانی معتقدیم و دوست داریم پیام‌های بزرگ سعادت‌آفرین آن را به جهانیان اعلام کنیم. شما امروز از سران کشورهای اسلامی بخواهید که دست از اختلاف و نفاق بردارند و همه و همه در برابر قرآن کریم سر تسلیم فرود آورند.
اینجانب با دلی پُر از آه و ناله از وضعیت اسفبار امروز مسلمانان به پیشگاه قادر متعال شکوه دارم و از خداوند متعال می‌خواهم که عزّت دیرینه مسلمانان را به آنها برگرداند و دشمنان اسلام را خوار و مخذول نماید.
۱۶ شعبان المعظم ۱۴۳۴، لطف الله صافی





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 11