خاک حوزه‌علمیه را باید عوض کرد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از کم بودن برنامه های قرآنی و تدبر در قرآن در حوزه علمیه و مساجد گفت: خاک حوزه را باید عوض کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، در همایش ائمه جماعات که عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه در موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان این‌که جای تفسیر در میان جلسات کم‌رنگ است، ابراز داشت: جلسات عزاداری ما بسیار زیاد است اما جلسات تفسیر ما بسیار کم است، رنگ دعای جوشن در شب‌های قدر پررنگ‌تر از رنگ کلام وحی است.

وی در ادامه با اشاره به روایت “کتاب الله و عترتی لن یفترقا” افزود: چندین سال کفایه و رسایل خوانده‌ایم تا قرآن را بفهمیم، ۱۷میلیون کفایه خوان داریم که تامل در قرآنشان بسیار کم است و قرآن در حوزه‌های علمیه غریب واقع شده است.خاک باغچه را باید عوض کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که در تمام منبرها باید از قرآن صحبت کرد، ابراز داشت: باید برنامه‌ای براساس قرآن طراحی کنیم و بر اساس “تبیین للناس نزل علیهم” باید قرآن را برای مردم تبیین کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه “هارون اخی اشرکه فی امری” اظهار داشت: ائمه جماعاتی که سن بالایی دارند از یک جوان استفاده کنند، با آموزش و پرورش و نهادهای مختلف شریک بشوند، من در تلویزیونم خدا می‌داند تا به‌حال از من کسی نخواسته است تا در تلویزیون طرح نویی را اجرا کنم، با من شریک شوید.

وی خطاب به ائمه جماعات گفت: باید تفسیر مطابق با روز را بگوییم و از قرآن درست استنباط کنیم، باید روحانی طبق حدیث مطالعه به‌روز داشته باشد و از سریال‌های تلویزیونی پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که آرم ما دین است، تصریح کرد: به مردم لبخند بزنیم، همانطور که در منزل صحبت می‌کنیم با مردم گفت‌وگو کنیم، بیاییم یک سایت خنده اسلامی راه بیاندازیم‏‌، شما حق ندارید همه دارو را به بیمار تجویز کنید باید به‌طوری تفسیر بگویید که مردم از شنیدن تفسیر لذت ببرند.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه “اشدا علی الکفار” گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: حفظ نظام از دین واجب‌تر است، یعنی ما رکوع و سجود داریم اما مرگ بر آمریکا نداریم، از دین پنجاه درصد آن‌را گرفته‌ایم، سیاست را باید از قرآن بگوییم.

این کارشناس قرآنی خطاب به ائمه جماعات گفت: ما باید خودمان را مقصر بدانیم، باید بازنگری کنیم تا به مردم برسیم خیلی از احکام را هنوز به انتقال ندادیم و باید به دنبال احکام روز باشیم.

وی در پایان افزود: بر ما واجب است که بر روی منبر، صحبتهایمان یکی از چهار هدف واجب، مستحب، مشکل جامعه و آینده را دنبال کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 8