دست رد شهید شحاته بر سینه حسنی مبارک

آیت الله حیدری گفت: وزیر کشور دولت حسنی مبارک نامه ای را از طرف رییس جمهور وقت مصر به شیخ حسن شحاته می فرستد که محتوای نامه برگرداندن همه سمت های قبلی شیخ حسن شحاته در قبال خارج شدن از تشیع بود که این شهید بزرگوار به وزیر کشور حسنی مبارک می گوید« به حسن مبارک بگو که تشیع عقیده، ایمان و آخرت من است و اگر همه دنیا را در اختیارم بگذارید تشیع را نخواهم فروخت».

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به تحولات مصر و کودتای نظامی ارتش علیه حکومت محمد مرسی، اظهار داشت: کودتای اخیر کشور مصر حرکتی کاملا آمریکایی و صهیونیستی بود که عامل آن وابستگی فرماندهان ارتش مصر به استکبار جهانی است.

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که استراتژیک آمریکا در کشورهای مختلف عدم به قدرت رسیدن اسلام گرایان است، ابراز داشت: اسلام گرایانی که کاسه لیس استکبار جهانی هستند نیز برای آمریکا و اسرائیل غاصب مورد تحمل نیستند و همواره در تلاش اند که اسلام گرایان به قدرت نرسند.

    اعمال نابخرد مرسی و اخوان المسلمین زمینه را برای سقوط حکومت مصر فراهم کرد

    استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به جزییات و عوامل سقوط حکومت محمد مرسی و اخوان المسلمین در مصر اشاره و تصریح کرد: آمریکا همواره به دنبال فرصتی برای ساقط کردن محمد مرسی، رییس جمهوری مصر بود که زمینه سقوط با انجام اعمال نابخرد و دور از انتظار مرسی و اخوان المسلمین در اختیار آمریکا قرار گرفت.

    عضو مجلس خبرگان رهبری کج سلیقگی، ناپختگی، غلبه طیف تکفیری اخوان المسلمین بر محمد مرسی، گرفتاری مرسی در دام تکفیری ها، استحکام بخشیدن روابط مصر با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، تکفیر گروهای مقاومت در لبنان و فلسطین، عدم همراهی با حکومت مصر و دفاع از تروریست ها، همراهی با تکفیری ها در به شهادت رساندن شهید حسن شحاته و دهن کجی به جمهوری اسلامی ایران را از عوال مهم سقوط حومت مرسی و اخوانی ها دانست.

    بزرگ ترین اشتباه مرسی حرکت در مسیر تکفیری ها بود

    خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که بزرگ ترین اشتباه محمد مرسی حرکت در مسیر تکفیری ها بود، بیان داشت: گناه سوریه چیست که باید از ۵۰ کشور جهان تروریست به این کشور اعزام کنند تا مردم آن را به خاک و خون بکشند و در جریان این اقدامات مرسی نه تنها از حکومت بشار دفاع نکرد بلکه در جبهه مخالفین سوریه قرار گرفت.

    آیت الله حیدری با اشاره به فتواهای قرضاوی، وی را مفتی آمریکایی و صهیونیستی معرفی کرد و گفت: فتواهای غلط و بی اساس قرضاوی علیه سوریه سبب شد که محمد مرسی پا در جای تکفیری ها قرار دهد و از کسانی که به زن و کودک سوری رحم نمی کنند، حمایت کند.

    پس از واقعه کربلا، شیخ حسن شحاته تنها شهیدی است که به صورت وحشیانه و فجیعانه به شهادت رسید

    مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به شهادت علامه شیخ حسن شحاته اشاره کرد و گفت: هجوم وحشیانه و غیرانسانی به شهید شحاته و همراهانش سبب شد که حوکت مرسی متزلزل شود و باید گفت که بعد از شهدای کربلا شیخ حسن شحاته تنها شهیدی است که به صورت فجیعانه، وحشیانه و غیر انسانی به شهادت رسید.

    دست رد شهید علامه حسن شحاته بر سینه حسنی مبارک

    آیت الله حیدری به نقل خاطره ای از شهید علامه حسن شحاته پرداخت و گفت: چند سال پیش شیخ حسن شحاته را به اهواز دعوت کردیم و در مجالس بسیاری در مناطق مختلف اهواز به سخنرانی پرداخت.

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در نشست هایی که با این شهید داشتیم، نحوه چگونگی شیعه شدن خود را توضیح داد و گفت: « قبل از این که شیعه بشوم در معتبرترین دانشگاه مصر تدریس می کرد و در تلویزیون ملی و دولتی نیز هفته ای یک جلسه تفسیر قرآن داشتم که پس از گرویدن به مذهب تشیع همه این سمت ها از من گرفتند».

    امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: وزیر کشور دولت حسنی مبارک نامه ای را از طرف رییس جمهور وقت مصر به شیخ حسن شحاته می فرستد که محتوای نامه برگرداندن همه سمت های قبلی شیخ حسن شحاته در قبال خارج شدن از تشیع بود که این شهید بزرگوار به وزیر کشور حسنی مبارک می گوید« به حسن مبارک بگو که تشیع عقیده، ایمان و آخرت من است و اگر همه دنیا را در اختیارم بگذارید تشیع را نخواهم فروخت».

    شهادت شهید شحاته ستون های کاخ الاتحاد را به لرزه درآورد

    وی با بیان این شهادت شیخ حسن شحاته دامن مرسی را گرفت و ستون های کاخ الاتحاد را به لرزه درآورد، گفت: پس از شهادت فجیع شیخ حسن شحاته مخالفان مرسی مضاعف شدند و به خیابان ها آمدند که آمریکا از این فرصت استفاده کرد و مرسی از اریکه قدرت پایین کشید.

    عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که کودتای نظامی در مصر مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان داشت: سقوط اخوان المسلمین از طرفی برای جهان اسلام فاجعه بود و از طرفی دیگر خودشان با اعمال نسنجیده و نابخردانه اسباب سقوط خویش را فراهم کردند.

    سقوط اخوانی درس عبرتی برای گروه های اسلام گرا

    آیت الله حیدری با اشاره به این که سقوط اخوان المسلمین باید درس عبرتی برای دیگر گروه های اسلام گرا باشد، اظهار داشت: گروه های اسلام گرا باید از اشتباه بزرگ و استراتژیک اخوانی ها درس عبرت بگیرند و در برابر حوادث و اتفاقات پیشرو با عقلی سلیم و آگاه برخود کنند.

    پژوهشگر و نویسنده حوزوی در بخش دیگری از سخنانش را به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: پرکاری، ساده زیستی، کم توقعی و احیای شعارهای انقلاب و اسلامی از نقاط مثبت و برجسته دولت های نهم و دهم بودند که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره کردند.

    نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که خدمات دولت های نهم و دهم در کشور بی سابقه و چنین خدماتی در کشور عرضه نشده بود، ابراز داشت: محرومیت زدایی از مهم ترین اقداماتی بود که در دولت های نهم و دهم به شکل گسترده ای انجام شد اما محرومیت استان خوزستان به شکل کامل برطرف نشد و هنوز این استان از دیگر استان های کشور عقب مانده البته خدمات خوبی در خوزستان انجام شده است و مطرح کردن این که دولت یادزهم ویرانه را تحویل می گیرد، بی انصافی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3