با دروغ نگفتن نصف پرونده‌های دادگستری کاهش می‌یابد

 13920211000410_PhotoA
 کافی‌است فقط به این دستور قرآنی که دروغ نگویید عمل کنید در آن صورت نصف‌ پروند‌های ارجاع داده شده به دادگستری کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم  گفت: کارهایی که حوزه علمیه قم در نمایشگاه قرآن ارائه کرده، کارهای قرآنی ماندگاری است که قابلیت عرضه به سطوح مختلف سنی را دارد.

حجت‌الاسلام رییسی افزود: کارهای قرآنی حوزه علمیه قم در نوع خود کم‌نظیر است و می‌تواند عرصه‌ای برای ارائه دیدگاه‌های نو باشد.

وی توضیح داد: ماه رمضان بهترین زمان برای بحث‌های قرآنی و ایجاد فرهنگ‌سازی قرآنی است و همین برگزاری نمایشگاه قرآنی در این ماه، تفرج‌گاهی معنوی است که می‌تواند مورد استفاده بسیاری از خانواده‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: باید فضای قرآنی را در جامعه رواج دهیم،‌البته با توجه به آنکه سبک زندگی قرآنی یا اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند نیز، برگرفته از قرآن و سیره اهل‌بیت‌(ع) است و به خوبی می‌دانیم اگر اسوه‌های قرآنی الگوی مردم باشند، اخلاق اجتماعی جامعه هم رو به تعالی می‌رود.

وی افزود: روابط خانوادگی، بازار و کل اخلاق، همه این موارد در قرآن الگو دارند و اگر به دستورات قرآن عمل شود جامعه بسیار پاک و زیبا خواهد بود.

معاون قوه قضائیه تاکید کرد: کافی‌است فقط به این دستور قرآنی که دروغ نگویید عمل کنید، در آن صورت نصف‌ پروند‌های ارجاع داده شده به دادگستری کاهش می‌یابد امروز جوانان ما باید اسوه‌های قرآنی را سرلوح اعمال خود قرار دهند، زیرا انسان موجودی الگوپذیر است و خود نیز در راه الگو شدن قدم بر می‌دارد، چرا که خداوند متعال الگوشدن را در انسان نهادینه کرده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اگر الگو شدن، نهادینه انسان نبود، خداوند پیامبران را به عنوان الگو به انسان معرفی نمی کرد و راه را به انسان نشان نمی‌داد تا در این مسیر قدم بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در پایان گفت: ما باید در وضع کنونی که دشمن با تمام قوا دست به تهاجم فرهنگی زده، با ایجاد فضای مثبت و در مسیر دینی برگرفته از آموزه‌های قران اقدام به الگو سازی برای نسل آینده کنیم، این تنها راه برون‌رفت از تهاجم فرهنگی غرب است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 12