معاون اول قوه قضاییه: غفلت از کارکرد تربیتی مساجد برای جامعه اسلامی آسیب‌زا است

حجت الاسلام رییسی معاون اول رییس قوه  قضاییه

حجت الاسلام والمسلمین رییسی آبادانی مسجد را در گرو حضور پررنگ مردم بیان کرد و با اشاره به کارکرد تربیتی مسجد گفت: اگر شخصیت کودک در دوران کودکی و در مسجد شکل بگیرد، آینده کودک تضمین خواهد شد و آن کودک می تواند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در همایش دست اندرکاران مساجد که در شهرکرد برگزار شد، مسجد را باب رحمت الهی در جامعه خواند و گفت: مساجد مراکز ارتباط انسان با پروردگار متعال است.
  حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به تفاوت تعریف انسان از نگاه قرآن و منطق، اظهار داشت: از نظر منطق انسان حیوانی است که نطق می کند در حالی که قرآن انسان را موجودی دارای حیات می داند با این تفاسیر که باید خدایی شود و قیمتش در گرو آن است که به چه میزانی با حضرت حق ارتباط دارد.
 معاون اول قوه قضاییه مسجد را مرکز ارتباط انسان با خداوند متعال بیان کرد و افزود: مهم ترین و برترین جلوه ارتباط انسان با خداوند متعال نماز است که اگر اقامه شود نه خوانده شود، جامعه ای برخوردار از اخلاق دینی خواهیم داشت.
 وی با اشاره به نقش بی بدلیل مسجد در زندگی انسان خاطرنشان کرد: مسجد کانون ذات حضرت حق است و در حقیقت آن دگرخواهی اندیشمند است که در پرتو خداخواهی باشد.
 حجت الاسلام والمسلمین رییسی توجه به دیگران را از مهم ترین جلوه های مسجد بیان کرد و افزود: اگر توجه به دیگران برای رضای خدا باشد قیمتی است که این ارتباط در مسجد شکل می گیرد.
 معاون اول قوه قضاییه ارتباط با مسجد در دوران کودکی را بسیار مؤثر عنوان کرد و ادامه داد: اگر شخصیت کودک در دوران کودکی و در مسجد شکل بگیرد، آینده کودک تضمین خواهد شد و آن کودک می تواند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند.
 وی نداشتن پایگاه های اجتماعی فعال را بزرگ ترین مشکل گروه های سیاسی در غرب بیان کرد و گفت: امروزه مسجد مهم‌ترین پایگاه اجتماعی مؤثر و متشکل از همه گروه های سنی است که نقش بسزایی در حفظ انقلاب و دستاورد نظام دارد.
 نماینده مجلس خبرگان رهبری به نقش محوری مسجد در هدایتگری اشاره کرد و اذعان داشت: مساجد امروزه به عنوان بزرگ‌ترین جایگاهی است که دانش، بینش و گرایش ها را جهت دهی می کند.
 وی آبادانی مسجد را در گرو حضور پررنگ مردم بیان و تصریح کرد: اگر مسجد جایگاه انسانی خود را پیدا کند، احکام اسلام در بین مردم و در جامعه به خوبی عمل می شود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7