امام جمعه مشهد مطرح کرد؛ لزوم توجه به اصول انقلابی و راهبردهای قرآنی در سیاست گذاری‌ها

آیت الله علم الهدی

آیت الله علم الهدی ضمن تقدیر از سخنان رییس جمهور در سازمان ملل، بر لزوم توجه به اصول انقلابی و راهبردهای قرآنی در سیاستگزاری های نظام تأکید کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی باید به گونه ای عمل کند که عزت اسلام فدای مصلحت مسلمانان نشود.

آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز ۲۳ ذی القعده، گفت: افزون بر این روز، روز ۲۵ ماه نیز به عنوان روز حرکت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان، روز زیارتی حضرت محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در بین معصومین(ع)، بعد از امام حسین(ع) نسبت به زیارت هیچ یک از ائمه(ع) به اندازه زیارت حضرت رضا(ع) تأکید نشده است. پیامبراکرم(ص) فرمود: «ستدفن بضعه منّی بأرض خراسان ما زارها مکروب إلاّ نفس الله کربته…؛ پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد هیچ غصه داری او را زیارت نمی کند مگر آن که خداوند غمش را رفع کند».

 

تأکید بر زیارت امام رضا(ع) به این دلیل بود که ایران مرکز تجمع شیعیان و نشر معارف اسلام شود

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: علت این تأکید و توجه این است که ایران و خراسان، نقطه استراتژیک دنیا و نقطه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب است. از سوی دیگر در نگاه اهل بیت(ع)، پیش بینی می شد که در آینده انقلابی که احیاکننده دین است در این منطقه رخ می دهد و پناهگاه مسلمانان می شود بنابراین اهل بیت(ع) می خواستند با تشویق مردم به زیارت امام هشتم(ع)، ایران مرکز تجمع شیعیان و نشر اسلام ناب باشد.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به این که از زمان امام رضا(ع) به بعد، ایران، سرزمین مقابله با کفر و الحاد بوده است، افزود: امروز که جریان سیاسی نظام ما در تدبیر مدیریتی به اینجا کشیده شده که نحوه تعامل با امریکا به خبر روز تبدیل شده است، باید توجه داشت که انقلاب ما انقلاب اسلامی و نظام ما نظام دینی است و تمام حرکات، رفتارها و سیاست گذاری های ما باید مبتنی بر قرآن و حدیث باشد.

لزوم توجه به اصول انقلابی و راهبردهای قرآنی در سیاست گذاری های نظام

وی ابراز کرد: سه آیه در قرآن کریم در رابطه با موقعیت امروز وجود دارد؛ نخست، آیه ۱۲۰ سوره بقره که می فرماید «مستکبران از مسلمانان راضی نمی شوند مگر آن که از روش آنان پیروی کنند. این پیامبر به مردم بگو همانا راهی که خدا به شما نشان داده، راه هدایت است و اگر شما با وجود شناختی که از عداوت دشمن دارید از امیال آنان پیروی کنید، دیگر خدا شما را یاری نخواهد کرد» و همه این آیه در یک رهنمود سازنده رهبری خلاصه شده که فرمودند مذاکره با دشمن همراه با نرمش قهرمانانه و با درک ماهیت و هدف دشمن باشد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این یعنی کسانی که امروز در مجمع جهانی سازمان ملل به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران حضور یافته اند توجه کنند دشمن درنده ای است که جز درندگی کاری ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز موقعیت دشمن، شکست و ذلت است، گفت: دومین آیه، آیه ۱۰۲ سوره نساء است که خطاب به مسلمانان می فرماید: «کفار دوست دارند شما از داشته ها وتوانمندی های خود غافل باشید تا ناگهان برشما بتازند و شما را از بین برند».

همه خواست دشمن این است که ما فناوری هسته ای نداشته باشیم

وی یادآور شد: همه خواست دشمن این است که ما فناوری هسته ای نداشته باشیم وگرنه سلاح را خودشان هم می دانند که نداریم و می دانند اگر فناوری هسته ای در کنار قدرت ایمان این مردم باشد، نه از نظر علمی و نه از نظر نظامی نمی توانند مسلط شوند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: آیه ۲۲ سوره ملک نیز می فرماید: « آن که به صورت روی زمین افتاده و خزیده راه می روند بهتر مقابلشان را می بینند یا آن که راست قامت ایستاده است؟» که رهبر معظم انقلاب این آیه را به نگاه خرد و کلان تفسیر کردند؛ یعنی امروز که دچار مشکلات معیشتی هستیم، آنان که می خواهند مدیریت کنند نباید تنها این وضعیت را ببینند بلکه می بایست به سوابق و دورنما نیز توجه داشته باشند که این مردم ۳۵ سال است مرگ بر امریکا گفته اند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که این مهم صریح آیه قرآن است نه نظریه شخصی، اظهار کرد: این دولت و این رییس جمهور خدمتگذار هستند و جز خدمت هدفی ندارند و رییس جمهور نیز با سخنان خود در سازمان ملل، به خوبی تعبیر نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری را به نمایش گذاشت که امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه یابد.

دولت به گونه ای عمل کند که عزت اسلام فدای مصلحت مسلمانان نشود

وی با تأکید بر این که نباید راهبردهای قرآن و اصول خود را فراموش کنیم، حفظ عزت اسلام و مصلحت مسلمانان را دو وظیفه مهم دولت جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که عزت اسلام هرگز نباید فدای مصلحت مسلمانان شود؛ این مردم در راه عزت اسلام جان و جوان داده اند و حاضر نیستند مسائل مادی آن ها، عزت اسلام را خدشه دار کند. همه حرف ما این است وگرنه نظام ما که نظام قبیله ای نیست تا بگوییم چون دولت از قبیله دیگر است، ما آن را قبول نداریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9