آیت‌الله العظمی سبحانی مجالس علمی به بحث های خیابانی و بازاری کشیده نشود

1_L_134212
  مجالس علمی علما را نباید به بحث‌های خیابانی‌ و بازاری کشید؛ چرا که باید از کسی که ۸۰ سال عمر خود را در راه اسلام صرف کرده، حداکثر استفاده علمی را برد.

 حضرت آیت‌الله سبحانی، در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: پیامبر اسلام فرمودند “لاتجلسوا مع کل عالم الا عالماً دعوتم من خمس الی خمس” انسان باید نزد عالمی بنشیند که او  را از ۵ مرحله به ۵ مرحله دیگر هدایت کند.

ایشان با بیان اینکه عالم باید انسان را از شک به یقین هدایت کرده و هر نوع شک و شبهه‌ای را از دل او بزداید، ادامه دادند: با توجه به شبهاتی که امروز علیه جهان اسلام و تشیع مطرح می‌شود، باید علمای دین شبهات را از دل مردم بزدایند و شک‌ها را به یقین تبدیل کنند.

معظم‌له با اشاره به کتاب “کشف‌الاسرار” حضرت امام(ره)، گفتند: امام راحل زمانی این کتاب را نوشتند که کتابچه‌ “اسرار هزار ساله” در بین مردم گسترش یافته بود، ولی امام (ره)با نگارش “کشف‌الاسراسر” شک‌ها و شبهات ‌ مردم را برطرف کردند.

ایشان با بیان این که از مجالس بزرگان دین باید کمال استفاده را برد، تاکید کردند: مجالس علمی علما را نباید به بحث‌های خیابانی‌ و بازاری کشید؛ چرا که باید از کسی که ۸۰ سال عمر خود را در راه اسلام صرف کرده است، حداکثر استفاده علمی را برد.

این مرجع تقلید با بیان این که ریا در مجالس علمی باید به اخلاص تبدیل شود، گفتند: عالم دینی هر کجا که قرار می‌گیرد، باید مجالس خود را آن چنان برپا کند که از هر نوع خودنمایی و ریا به دور باشد و مردم را از دنیا گرایی به دنیا ستیزی دعوت نماید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 8