آیت‌الله حسینی‌بوشهری: جهانی‌ کردن پیام غدیر از مهم‌ترین وظایف حوزه است

  مدیر حوزه های علمیه کشور، تلاش برای جهانی کردن پیام غدیر را از مهم ترین وظایف حوزه و مراکز دینی دانسته و گفت: غفلت از سخنان گهربار حضرت علی(ع)، جفا به خودمان و نسل های آینده است. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با گرامی‌داشت ایام دهه امامت و ولایت، تبیین پیام های غدیر را یکی از موضوعات بسیار اساسی دانسته و اظهار داشت: تعیین امیر مومنان علی(ع) به عنوان جانشین پیامبراکرم(ص)، اقدامی در جهت تثبیت حرکت نبوت و نقشه راهی برای هدایت بشریت بود.

منشاء اصلی مشکلات جهان اسلام

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر جامعه آن زمان و جوامع پس از آن، به اهمیت مسئله غدیر توجه می‌کردند، امروز بخش زیادی از مشکلات جامعه بشری به ویژه در جوامع اسلامی، بر طرف شده بود؛ چرا که بخش اعظمی از مشکلاتی که در درون جهان اسلام مشاهده می کنیم، به دلیل گم کردن نقشه راهی است که نبی مکرم اسلام(ص) آن را تبیین فرمودند.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و مراکز دینی را تلاش برای جهانی سازی پیام غدیر دانسته و ابراز داشت: معرفی شخصیت حضرت علی(ع)، به معنای گسترش و پایداری تمام ارزش ها و خوبی ها در دنیا است.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که حضرت علی(ع) زیباترین الگوی حکومت الهی را عرضه کردند، یادآور شد: با معرفی خصایل عالی و انسانی حضرت علی(ع) به تمام جهانیان، نگاه ها نسبت به اسلام و مکتب تشیع تغییر خواهد کرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: باید علاوه بر توسعه آموزه های دینی در جوامع بشری، در راستای پیشرفت اسلام نیز اقدام کنیم و در نهایت برای پیشبرد اسلام تلاش جدی داشته باشیم.

نقش دولت در معرفی پیام های غدیر

آیت الله حسینی بوشهری در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش دولت در معرفی پیام های غدیر به جهانیان، اظهار داشت: دولت با رفتار بر اساس منش و روش حضرت علی(ع)، می تواند بهترین الگوی عالم را به دنیا معرفی کنند.

وی با تاکید بر این که میان گفتار و عمل در مسیر علوی، نباید تناقضی مشاهده شود، تصریح کرد: نباید این گونه باشد که از علی(ع) سخن بگوئیم، اما در رفتار فردی و حکومت داری، متفاوت با رفتار امیرالمومین(ع) عمل کنیم.

جفا به نسل های آینده

امام جمعه قم با بیان این که در گفتار و کردار حضرت علی(ع) درس های بزرگی برای اداره کنندگان جوامع اسلامی وجود دارد، ابراز داشت: غفلت از سخنان گهربار حضرت علی(ع)، جفایی است که به خودمان و نسل های آینده می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری فردی و بازخوانی کلمات پندآموز حضرت علی(ع)، اظهار داشت: اگر این دو مسئله به شکل فردی و اجتماعی رخ دهد، فضای جامعه علوی خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 8 =