توصیه به مسؤولان صدا و سیما : تلاش کنید تا پیام مکتب اهل بیت به گوش دنیا برسد

 آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان توصیه هایی به مسؤولان سازمان صدا و سیما با تأکید بر گسترش تنوع در برنامه های دینی رسانه ملی، اظهار داشت: امروز رسانه ها بر روی تنوع برنامه ها سرمایه گذاری می کنند که این امر مهم باید در تولید برنامه های دینی و مذهبی نیز مدّ نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاون صداوسیما و اعضای شبکه رادیویی معارف جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیّت های رادیو در عرصه دین و مذهب اظهار داشت: امروز گوش های زیادی برای شنیدن پیام مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در دنیا وجود دارد که رادیو معارف و رادیوهای دیگر در این عرصه فعالیت های خوبی دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: وهابیّت تکفیری امروز در دنیا آبروی خود را برده است و دیگر جایگاه و اقبالی در بین مردم جهان ندارد اما در مقابل آن، شیعه تقیّد و متانت خود را نسبت به مبانی اسلام نشان داده است و همین امر موجب گرایش روزافزون مردم دنیا به این مکتب شده است.

وی افزود: هر چقدر بیشتر تلاش کنیم تا پیام مکتب اهل بیت به گوش دنیا برسد به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت و دین خود را ادا می کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید برای نقاط مختلف دنیا به زبان و فرهنگ همان مناطق معارف اسلامی را بیان کرد اظهار داشتند: امروز مصر و شمال آفریقا صحنه ای است که برای پیشرفت مکتب اسلام آمادگی دارد هر چند که در زمان گذشته نیز تمایلات به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) زیاد بوده است که ضرورت دارد متناسب با فرهنگ آنان برنامه های اسلامی را اجرایی کنیم.

این مرجع تقلید با بیان این که سرمایه دشمنان اسلام، دروغ و تهمت است افزود: وهابیان و گروه های معاند همیشه دروغ می گویند که روشن سازی دروغ ها و تهمت های آنها برای سایرین بسیار راه گشا است.

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی به مکه مشرّف شدیم که در دیدار با وزیر امور مذهبی عربستان دیدیدم که وی از ساده ترین مسائل نسبت به مکتب تشیّع با خبر نیست و می گفت که قرآن شما با قرآن ما تفاوت دارد که در پاسخ گفتیم این مسئله را راحت می توان حل کرد و شما یا نماینده شما می توانید به تهران سفر کنید و قرآن هایی که در مساجد وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید قرآن ما و شما تفاوتی ندارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اخیراً نیز شش تن از عالمان مذهبی کتابی نوشتند که در آن آورده اند با شیعیان نمی توان ازدواج کرد چرا که آنها معتقد هستند جبرئیل خیانت کرده است و به جای اینکه وحی رابه حضرت علی(علیه السلام) بدهد به پیامبر(صلی الله علیه و آله) داده است، این دروغی است که هر شیعه به آن می خندد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: افتخار شیعه آن است که علی(علیه السلام) خود را شاگرد پیامبر(صلی الله علیه و آله) می داند و فضایل و مناقبش را مدیون رسول الله(صلی الله علیه و آله) است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر دروغ های وهابیون فاش شود دیگر مردم دنیا به حرف آنان گوش نمی کنند، افزود: باید چنین دروغ های دشمنان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را شناسایی و افشا کرد که جا دارد بخشی از برنامه های صداوسیما به این امر اختصاص یابد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تأکید بر گسترش تنوع در برنامه های دینی صداوسیما اظهار داشت: امروز رسانه ها بر روی تنوع برنامه ها سرمایه گذاری می کنند که این امر مهم باید در تولید برنامه های دینی و مذهبی نیز مدّ نظر قرار گیرد.






یک نظر برای توصیه به مسؤولان صدا و سیما : تلاش کنید تا پیام مکتب اهل بیت به گوش دنیا برسد

  1. علی گفت:

    وهابیهای معاند همیشه دروغ می گند دروغهایی که هر شیعه ای می خندد.باید دروغ های وهابیون فاش شه تا دنیا به حرفشان گوش نکند و باید بخشی از برنامه هاشو صداوسیما به این اختصاص بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5