تاکید آیت الله مکارم برگسترش کمی و کیفی مدارس علمیه/ باید سه برابر آمار کنونی طلبه تربیت کنیم

دیدار انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه با مراجع در قم
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم گسترش و توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: باید به اندازه دو یا سه برابر تعداد فعلی، طلبه و روحانی تربیت کنیم.
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار مسؤولان انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه،‌ با ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن تاکید کرد: هرچند در جامعه خیران مدرسه ساز، مسجدساز و خیران برای آزاد کردن زندانیان بیگناه داشتیم، اما این خلاء برای مدارس علمیه و حوزه های علمیه وجود داشت که بحمدلله با این کار شما این جای خالی پر می شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اسلام طرفدار علم و دانش است و نخستین آیاتی که بر پیغمبر اکرم(ص) نازل شده آیات مربوط به علم است، تصریح کرد: هر بدبختی که دامن انسان را می گیرد ناشی از جهل اوست؛ جامعه ای که از علم دور باشد جامعه ای است که غرق در فساد می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که بسیاری از مناطق کشور با کمبود طلبه و روحانی مواجه است، اظهار کرد: ما طلبه به اندازه کافی نداریم؛ در تهران بخشی از مساجد امام جماعت ندارد؛ وقتی تهران این طور است وضعیت مناطق محروم معلوم است.

وی با اشاره به این که باید دو سه برابر آنچه تعداد طلاب در حال حاضر هستند طلبه تربیت کنیم، اظهار داشت: اگر در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم مدارس علمیه و طلاب فعال باشند مشکلات فرهنگی و دینی مردم نیز کمتر خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید حوزه های علمیه روز به روز گسترش پیدا کند تا کار به دست عالمان سپرده شود، تصریح کرد: افتخار اسلام در علم است؛ در آموزه های دینی و روایات اهل بیت نیز جایگاه خاصی برای جویندگان علم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همه چیز این مذهب بر اساس علم است؛‌بنابراین چه طور می شود که ما اهمیت ندهیم به کانون های پرورش علم و عالم، مخصوصا که ما نگاه می کنیم که مخالفان ما چقدر مدرسه می سازند؛ البته کسانی که در آن حوزه ها درس می خوانند غالبا بیسود و کم سواد است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با بیان توصیه هایی به حاضران، تاکید کرد: در این امر مقدس بسیار جدی باشید تا ان شاءالله در نقاط محروم مدارس خوب و آبرومند ساخته شود و طلاب پرورش پیدا کنند؛ ان شاءالله امام زمان(ع) خیر و برکت به شما می دهد و از وجوهات شرعیه هم می توانید استفاده کنید؛ بدانید این خدمات ذخیره یوم المعاد شما به حساب می آید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، آیت الله مرتضی مقتدایی نیز گزارشی از فعالیت های انجمن حامیان توسعه مدارس علمیه کشور ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 15