حوزه قم از رابطه با الازهر استقبال می کند

ارتباط حوزه علمیه قم و الازهر مصر و مراکز بزرگ جهان اسلام در صدر اولویت‎های بین‎‏المللی حوزه قرار دارد و حوزه قم از این ارتباط استقبال خواهد کرد.
 آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری  با اشاره به رسالت جهانی حوزه‎های علمیه، گفت: آیت‎الله‎العظمی بروجردی(ره) در سالهایی که هنوز حوزه علمیه شیعه این ظرفیت جهانی را نداشت، یک تنه به میدان آمدند و جریان تعامل جهانی حوزه را ایجاد کردند.

آیت‎الله  حسینی بوشهری افزود: پس از انقلاب اسلامی، به برکت حوزه علمیه قم مجموعه‎های بزرگی در راستای جهانی کردن رسالت فرهنگ‎سازی علوم اهل بیت(ع) در جهان اسلام، ایجاد شد که از آن جمله می‏توان به تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد.

مدیر حوزه‎‏های علمیه ادامه داد: اگر در سالهای پیش از انقلاب، آیت‎الله‎العظمی بروجردی(ره) این حرکت را رهبری کردند، امروز نیز مقام معظم رهبری نیز در جایگاه مرجعیت و رهبری این مسئولیت عظیم را در ابعاد وسیع‎تر به عهده گرفته است.

 آیت‎الله حسینی بوشهری با اشاره به راهاندازی معاونت بین الملل در تشکیلات سازمانی حوزه، ابراز داشت: این معاونت در سالهای اخیر، برنامه‎های گسترده‎ای برای معرفی حوزه علمیه قم در سطح جهانی و همچنین حضور علمای حوزه در مراکز و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اجراء کرده است.

آیت‎‏الله حسینی بوشهری ادامه داد: یکی از برنامه‎های این معاونت حضور فعال در نشست‎ها و اجلاس‎های جهان اسلام و همچنین میزبانی از گروه‎های مختلف علما و اندیشمندان جهان اسلام به منظور افزایش گرایش تقریبی در جهان اسلام بوده است.

آیت‎‏الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: حضور علما و بزرگان در این گونه کنفرانس‎های بین‎‏المللی و همچنین فراهم سازی حضور علما و مفتیان کشورهایی چون تونس، مالزی و… و دیدار آنان با مراجع عظام، از جمله برنامه‎هایی است که حوزه علمیه برای حضور در عرصه‎های جهانی در پیش گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه به اعزام اساتید سطح عالی حوزه به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد و افزود: این اعزام‎ها تا کنون اثرات بسیار سودمندی داشته است که قطعا حضور علمای شیعه در مراکز حوزوی اهل تسنن زمینه گفتگوی فرامذهبی و بین فرقه‎ای فراهم خواهد کرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط حوزه علمیه قم و الازهر مصر و مراکز بزرگ جهان اسلام در صدر اولویت‎های بین‎‏المللی حوزه قرار دارد و حوزه قم از این ارتباط استقبال خواهد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 12