تشکیل دبیرخانه و اتاق فکر برای امور فرهنگی مساجد

2
رییس ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد گفت: مسوولان مساجد ما به محورهای فرهنگی مساجد توجه ویژه‌ای دارند و برای این‌که این محورها درست ارزیابی شود، پیشنهاد من این است که یک دبیرخانه‌ای در مساجد استان تهران تشکیل شود و یک اتاق فکری باشد که در آن افراد شاخص و صاحب نظری حضور داشته باشند تا بتوانیم این محورهای فرهنگی را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ارباب سلیمانی، رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عصر دوشنبه ۲۶ خردادماه در آیین گشایش فصل نشاط با عنوان «آغاز به کار کانون‌های تخصصی تعالی خانواده» و طرح سراسری اوقات فراغت تابستان ۹۳ که از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: مسوولان مساجد ما به محورهای فرهنگی مساجد توجه ویژه‌ای دارند و برای این‌که این محورها درست ارزیابی شود، پیشنهاد من این است که یک دبیرخانه‌ای در مساجد استان تهران تشکیل شود و یک اتاق فکری باشد که در آن افراد شاخص و صاحب نظری حضور داشته باشند تا بتوانیم این محورهای فرهنگی را بررسی کنیم.

وی با بیان این‌که مدیریت کردن ۳۸۴۰ مسجد در تهران کار ساده‌ای نیست که بخواهیم از یک نفر فقط این مسوولیت را برعهده گیرد اظهار داشت: برای آن که به آن فرهنگی که مدنظر است برسیم، تمامی اصحاب فن و فکر و هنر باید دست به دست هم بدهند.

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به این‌که در چند روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد عالی و دبیرخانه امضا شد که از جمله طرح‌هایی که در آن ارائه دادیم، طرح تعالی خانواده است گفت: ما در طرح فرهنگی مساجد امروزه بیش از آنچه نیازمند حمایت مالی باشیم، نیازمند حمایت فکری هستیم، امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ما از ۱۸ هزار پایگاه گذشته و کار ساده‌ای نیست که ما بخواهیم تمامی این ۱۸ هزار کانون را مدیریت کنیم بلکه باید برنامه‌هایی تدوین شود که طبق برنامه پنجم توسعه کشور هم در برگیرد.

حجت الاسلام ارباب‌ سلیمانی تصریح کرد: در پایان امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پاسخ‌گو باشد و یکسری از افراد کوته‌فکر می‌گویند که چه لزومی دارد در سال حدود ۲ هزار کانون فرهنگی به کار بیفتد، این فکر کوتاهی است که ما داریم. اگر می‌خواهیم به برنامه پنجم توسعه برسیم باید هر ساله مقداری کانون‌های فرهنگی تاسیس شود و این کانون‌ها باید کارآیی بالایی داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری دو سال پیش در بیانات خود مطالبی را در مورد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کردند و این نشان از آن دارد که رهبری هم به این مقوله اهمیت زیادی می‌دهد و ما باید اهداف خود را در راستای منویات ایشان برنامه‌ریزی کنیم.

رییس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان گفت: اگر می‌خواهیم کانون‌های فرهنگی و هنری ما آن کارایی لازم را داشته باشد باید از افرادی بهره ببریم که دارای صلاحیت هستند. در احادیث داریم که برای مشورت نباید با هرکسی صحبت کنیم چون ممکن است به بیراهه برویم.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر این‌که بیشتر مردم در دو نعمت زیان‌کارند یکی نعمت سلامتی و دیگری نعمت فراغت است اظهار داشت: همین عبارت پیامبر (ص) در زندگی می‌تواند برای ما راه گشای زیادی باشد، اگر فراغت مدیریت شود، به سعادت تبدیل می‌شود ولی اگر مدیریت درستی صورت نگیرد، به ذلالت می‌افتیم. نسل جوان ما باید اوقات فراغت خود را در مساجد پر کنند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9