آفت جدی فرهنگ‌ موازی‌کاری است

arm

مسائل فرهنگی کشور نیاز به همکاری همدلی وهماهنگی وپرهیز از موازی کاری غیر ضروری دارد.  

علی تن، مدیر «دفتر تبلیغ»، معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، به خبرگزاری حوزه گفت: هدف از ایجاد این معاونت پر کردن خلاء نبود یک متولی برای فرهنگ سازی در زمینه آشنایی جامعه با مباحث وسبک زندگی اسلامی در پرتو هدایت وتفسیر ائمه اطهار (ع) است.

وی گفت: رسالت واحد «تبلیغ و ترویج» بسیار سنگین است زیرا در قرآن کریم از ریزترین تا بزرگ ترین دستورات الهی را به مسلمانا فرموده واین خود رسالتی سنگین را بردوش مسئولین وفرهنگ سازان قرآنی در جامعه  قرار داده است.وی افزود: عترت نیز به عنوان مفسرین قرآن در واقع کتاب الهی را تفسیر کرده ودر به روز نمودن جامعه اسلامی در برابر حوادث گوناگون نقش بسزا وژرفی بر عهده دارند. به همین علت هردو مکمل یکدیگر هستند چرا که اگر قرآن به تنهایی به جامعه بشری عرضه شود انسانها توانایی کامل استفاده از قرآن را نداشته و از وجود مفسران قرآن که اهل‌بیت پیامبر(ص) می‌باشند دستورات الهی را می توان آسان وبه بهترین صورت ممکن در یافت کرد.

این فعال فرهنگی کشور، رسیدن برای یک جامعه قرآنی را هدف اصلی معاونت قرآن وعترت توصیف کرد و با بیان اینکه با هدف مطلوب فاصله داریم افزود: تنها می توانیم به لایه های بیرونی قرآن برسیم و انشاء‌الله در زمان ظهور مفسر بزرگ قرآن، حضرت بقیه الله (عج) به لایه های درونی دست خواهیم یافت.

مدیر دفتر تبلیغ معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، کارهای اجرایی را باعث وقفه در فرهنگ سازی کلان دانست ویاد آور شد: اگر حوزه های اجرایی را کم و مقداری فراغت پیدا کنیم، خواهیم توانست با برنامه ریزی وارائه طرحهای قابل اجرا جامعه را در مدت زمانی معین با فرهنگ قرآنی واهل بیت(ع) که در واقع رسیدن به همان سبک زندگی اسلامی است نزدیک کنیم.

وی در پایان با انتقاد از نبودن یک متولی مشخص وبعضاً موازی کاری در زمینه مسائل فرهنگی تاکید کرد: با ید یک بار دیگر مسئولین بنشینند وبرای مسائل فرهنگ برنامه ریزی کرده و هر نهادی را مشخصا مسئول قسمتی از مسائل فرهنگی در کشور کنند، زیرا نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و دینی تنها از عهده یک نهاد خارج است و نیاز مند همکاری همدلی وهماهنگی تمام بخشها با یکدیگر وبهره مندی از توان متخصصین کشور است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4