پیشرفت‌های انقلاب اسلامی به خاطر نا امید شدن از غرب است

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با بیان این‌که پیشرفت انقلاب اسلامی ایران، به خاطر نا امید شدن از غرب است، گفت: بعد از انقلاب، کشور تحت فشار قرار داشت، از این رو از غرب نا امید شد و این نا امیدی سبب شد تا نظام خود کفا شده و زمینه خلاقیت و تولیدات داخلی فراهم شود.

 حجت الاسلام جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، امروز در سلسله نشست های «نهج البلاغه و زندگی»، که در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: انسان مؤمن، همواره امور زندگی اش در حالت اعتدال است.

 وی با اشاره به این که دنیا گذرگاهی است که می بایست از آن عبور کرد، ابراز کرد: یأس و نا امیدی را مدیریت کنید. در اوج نا امیدی، به خداوند امیدوار باشید و تکیه گاه دل را خدا قرار دهید، چرا که مشکلات و مصائب دنیا، آزمایشی برای انسان ها است.

 این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیشرفت انقلاب اسلامی ایران، به خاطر نا امید شدن از غرب است، بعد از انقلاب، کشور تحت فشار قرار داشت، از این رو از غرب نا امید شد و این نا امیدی سبب شد تا نظام خود کفا شده و زمینه خلاقیت و تولیدات داخلی فراهم شود.

 حجت الاسلام نظافت گفت: دین برنامه زندگی را به انسان ارائه می دهد، از این رو اگر دستورات قرآن و اهل بیت را در زندگی خود پیاده کنیم، در دنیا و اخرت سعادتمند خواهیم بود.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که می فرمایند: «و ان عرض له الغضب اشتد به الغیظ، اگر (انسان)خشمناک شود کینه توزی آن فزونی یابد و آرام نگیرد.»،گفت: غضب فراوان یافته را غیض گویند، انسان باید غضب خود را کنترل کند.

 این کارشناس نهج البلاغه با اشاره به این که غضب برای خداوند تحت مالکیت عقل است، گفت: دو گونه غضب داریم، غضبی که برای خداوند است که پسندیده است و غضبی که به خاطر تکبر و هوس است که ناپسند است.

 حجت الاسلام نظافت گفت:حضرت علی(ع) غضب را نوعی دیوانگی می دانند، انسان باید غضب خود را مدیریت کند، از این رو با تمرین و ممارست زیاد می توان بر عادت‌های اشتباه خود غلبه کنیم.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به راه های درمان غضب، گفت: انسان مؤمن در هنگام عصبانیت سکوت می کند، از این رو در قدرت خداوند تفکر کرده، با الهام از صفت حلم خداوند، در موقع عصبانیت، غضب خود را فرو می برد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: انسان اگر به خشنودى دست یابد، خویشتن دارى را از یاد می برد، چرا که خوشنودی، سبب غفلت انسان از خدا می شود، انسان مؤمن میان خوف و رجا قرار دارد و خویشتن داری را فراموش نمی کند.

 وی گفت: ترس، نعمت الهی است که خدا در وجود انسان قرار داده است.، انسان می بایست مراقب باشد که بر ترس های بی جا غلبه کرده، راه برون رفت از شرایط خطر را پیدا کند.

 این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: انسان مؤمن، همیشه امورش در حالت اعتدال است، در حالیکه بر ترس های خود غلیه می کند، در زمان گشایش دچار غفلت نمی شود.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به آیه «إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیطْغَی أَن رَآهُ اسْتَغْنَی، یقیناً انسان طغیان می کند از این که خود را بی نیاز ببیند، اظهار کرد: انسان همیشه محتاج و نیازمند خداوند است، از این روباید همواره سپاس گذار خداوند باشد و خود را بی نیاز از ذات احدیت نداند.

 حجت الاسلام نظافت گفت: معنویت و عبادت اثر مستقیم بر زندگی انسان دارد، انسان های صابر در مقابل مصائب، خدا را فراموش نکرده و عاقلانه صبر می کنند.

 این کارشناس نهج البلاغه گفت: انسان باید برای روزی خود تلاش کند، اما باید بداند که خداوند به تلاش او اثر می دهد، از این رو نسبت به مال دنیا حریص نشود؛ چرا که حرص طمع شدید است و مانع یاد خداوند می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 15