حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان :دنیای امروز از بعد معنوی و روحی انسان غافل است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان :دنیای امروز از بعد معنوی و روحی انسان غافل است

 

 

  تمام تلاشها، برنامه ریزیها، دغدغه ها و جنایتهایی که در دنیا رخ می‌دهد برای خدمت به بدن صورت میگیرد. این افراد نمی‌دانند که بدن مادی نیازهای محدود مادی دارد و در مقابل این روح است که محتاج غذاهای نامحدود معنوی است و همه از آن غافلند.  

 


تمام تلاشها، برنامه ریزیها، دغدغه ها و جنایتهایی که در دنیا رخ می‌دهد برای خدمت به بدن صورت میگیرد. این افراد نمی‌دانند که بدن مادی نیازهای محدود مادی دارد و در مقابل این روح است که محتاج غذاهای نامحدود معنوی است و همه از آن غافلند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در جمع روزه داران حسینیه همدانیهای تهران با اشاره به آیه ‹‹ان هذا صراطی مستقیم››، صراط مستقیم خداوند را تنها راه نجات بشر در رسیدن به فوز و رستگاری خواند و گفت: پیمودن بقیه راه‌ها چیزی جز سردرگمی و هلاکت نیست زیرا خداوند در قرآن چنین فرمودند ‹‹فلا تتبعوا السبل فتفرق بکم››(انعام ۱۵۳).

داشتن علم و معرفت: شرط نیل به رستگاری

وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که در صراط مستقیم قدم می‌نهند اهل صدق و راستی‌اند اظهار داشت: آخرت نیکو و پرمنفعت از آنِ آنان است: «یوم ینفع الصادقین صدقهم».

 سخنران این مجلس در این ارتباط افزود: یکی از مهم‌ترین شرایط نیل به رستگاری داشتن علم و معرفت  است چرا که در یکی از کلمات قدسی خداوند به ما چنین رسیده است: ‹‹لا تهتدون الجنه الا بالعلم››: جز به ‌واسطه علم و معرفت به بهشت هدایت نخواهند شد.

استاد حوزه در ادامه با بیان مصادیق متعددی از افرادی که گمنام بوده‌اند ولی چشم و گوششان باز بود و در صراط مستقیم قدم برمی داشتند ابراز داشت: اینان همانند دیگران در این دنیا می‌زیسته‌اند ولی هرگز فریب مطامع دنیوی را نمی‌خوردند و هماره از خداوند تقاضای پیشرو بودن در تقوا و پرهیزکاری را طلب می‌نمودند: ‹‹ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین واجعلنا للمتقین اماما››.

تفاوت تعابیر بشر از انسان

وی ادامه داد: خداوند هرگاه سخن از بعد مادی ما در قرآن می کند از کلمه «بشر» استفاده میکند و هرگاه به ابعاد شخصیتی و ارزشی ما اشاره دارد واژه «انسان» را بکار میبرد و به همین دلیل است که وقتی برخی به ابعاد مادی پیامبر (ص) خرده گرفتند ایشان با واژه «بشر» بدانها پاسخ دادند و فرمودند: ‹‹انا بشر مثلکم یوحی الی››: من نیز همچون شما بشری مادی هستم با این تفاوت که بر من وحی می شود.

ریشه مشکلات بشر چیست؟

استاد اخلاق با بیان این نکته که همه مشکلات بشر از داشتن نگاه صرفا مادی نشات میگیرد ابراز داشت: تمام تلاشها، برنامه ریزیها، دغدغه ها، حوادث و جنایتهایی که در دنیا رخ میدهد برای خدمت به بدن صورت میگیرد. وی افزود: این افراد نمیدانند که این بدن مادی نیازهای محدود مادی هم دارد و نباید بیش از اندازه برایش هزینه کرد و در مقابل این روح است که محتاج غذاهای نامحدود معنوی است و همه از آن غافلند.

حجه الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر همگان بدن را به عنوان مرکبی برای روح بدانند همه مشکلات حل خواهد شد و انسانها به آرامش خواهند رسید و در آن صورت به اندازه نیاز برای بدن هزینه می کنند و بقیه عمر را صرف امور معنوی خواهند نمود.

وی در ادامه ضمن اشاره به انسانهایی چون مرحوم قاضی سعید و دیگران که مسلط بر مرکب بدن بودند و حتی موفق به مرگ اختیاری شدند تاکید کرد: همه این کمالات از نوع نگاه فرد به بدن نشات می گیرد.

استا انصاریان در پایان با اظهار تاسف از دنیای امروز و نحوه زندگی امروزی ابراز داشت: امروزه بسیاری از افراد برای آرایش کردن، خرید کفش، لباس و مسکن خود حاضر به هزینه های گزاف هستند اما ذره ای به شرافت روح که سوار بر این مرکب است توجه ندارند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 16