پیشرفت کشور از مسیر وحدت و همدلی می گذرد/ مدیران مراقب باشند منیّت آنها را دچار وسوسه های شیطانی نکند

 حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: همه مدیران باید بسیار دقت کنند تا خدای ناکرده من و من نکنند و خود را در اجتماع و شور و مشورت ببینند و دلیلش این بوده که این شور و مشورت برکاتی را ایجاد می کند و باعث این می شود با وسوسه های شیطانی روبرو نشده و سبب هلاکت انسان نشود.


حضرت  آیت الله عبدالله جوادی آملی، در دیدار با امام جمعه دابو و دشت سر آمل که در دماوند برگزار شد، با بیان این که  حضور امام جمعه و برگزاری نماز جمعه در یک منطقه برکات و اثرات زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: به خصوص در دو بخش دابودشت و دشت سر که از مواهب الهی برخوردار است و این وظیفه شما و مسؤولان را بسیار  سنگین خواهد کرد که باید در این راستا کوشا باشید.

وی با تاکید بر این که یکی از عوامل پیشرفت بشریت این است که از مَنیَّت خارج شده و به ما برسند، بیان داشت: همفکری، وحدت، وفاق و همدلی هم سبب عزت خود و هم سبب پیشرفت منطقه، بخش، شهرستان و کشور می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: همه مدیران باید بسیار دقت کنند تا خدای ناکرده من و من نکنند و خود را در اجتماع و شور و مشورت ببینند و دلیلش این بوده که این شور و مشورت برکاتی را ایجاد می کند و باعث این می شود با وسوسه های شیطانی روبرو نشده و سبب هلاکت انسان نشود.

مفسر برجسته قرآن کریم بیان داشت: انتخاب مدیرانی می تواند عامل پیشرفت و موفقیت زیادی شود که یکی توان و قدرت و عالم به همه امور مرتبط به حوزه مسؤولیتی خود بوده و از ویژگی جهادی بودن نیز برخوردار باشند.

وی افزود: عزم ملی مهیا است و مدیران باید با عزمی جهادی و با حضور همیشگی خود در دل مردم از ظرفیت های موجود برای پیشرفت منطقه بهره بگیرند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: این مردمی که در سال اول این همه از این نهاد مقدس و نماز جمعه در این دو بخش استقبال می کنند به یقین قدم های بزرگ و بزرگتری را برخواهند داشت و البته در گذشته نیز ثابت کردند.

وی تصریح کرد: حضور و ارتباط با روحانیت و ایجاد ارتباط با این قشر عظیم برکات زیادی را به همراه خواهد داشت و مردم هم از این گونه جلسات و ارتباطات اظهار خوشحالی و خرسندی خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که روحانیت معظم نیز باید احکام الهی در مورد نماز، روزه، زکات، خمس و موارد دیگر را بیان کنند که اگر مردم بدانند که انجام واجبات دینی چه برکاتی را به همراه خواهد داشت خصوصا خمس آل محمد قطعا استقبال خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت مشکلاتی که امروزه در امر پرداخت شهریه و مباحث مرتبط با حوزه را داریم نخواهیم داشت و باید مردم خودشان را در مورد حوزه و طلاب علوم دینی دخیل بدانند.

وی افزود: مردم ما این مشرب را دوست دارند و استقبال خواهند کرد که این رسالت بر عهده روحانیت است تا از مردم و خیرین دعوت کنند تا در محضر حوزه های علمیه باشند و خدماتی را برای طلاب علوم دینی انجام دهند.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابو و دشت سر در این دیدار نیز با بیان این که شهرستان آمل سبقه ارزنده ای از وجود عالمان فرهیخته دارد، بیان داشت: وجود دو ستاره بزرگ و افتخار جهانی سبب شده است تا شهرستان آمل ویژه باشد.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: با عنایت حضرتعالی حقیر در طی این مدت ضمن حضور در دو بخش دابودشت و دشت سر و با سیاست ایجاد وحدت وفاق و همدلی توانستیم جمعیت خوب و چشم گیری در همه نمازهایمان حضور یافته و با همت همه مسوولان و ستاد برگزاری مراسم روز قدس حدود پنج هزار نفر جمعیت در راهپیمایی و حدود سه هزار و پانصد نفر در خطبه و نمازآن روز انجام پذیرفته است.

امام جمعه دابو و دشت سر بیان داشت: به لطف الهی و با کمک مسؤولان هم در بخش دابودشت و هم در بخش دشت سر با عنایت به این که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرارداریم جلسات هم اندیشی با حضور روحانیت معظم تشکیل شده و موضوعات خوبی در این جلسات مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14