ضرب و شتم آمربه معروف در اصفهان/ درگیری اشرار با طلبه اصفهانی/تلاش پزشکان برای بازگرداندن انگشتان دست طلبه آمر به معروف در اصفهان

طلبه جوان اصفهان

طلبه جوانی پس از امربه معروف چند جوان موتورسیکلت سوار که  در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان مشغول انجام اعمال غیراخلاقی بودند، با قمه و قداره این افراد به شدت زخمی شد.


حجت الاسلام رسول نظری که از طلبه‌های جوان حوزه علمیه اصفهان و امام جماعت یکی از محله‌های خیابان کهندژ این شهر است، هنگام عبور از این خیابان با چهار جوان سوار بر ۲ موتورسیکلت که شرب خمرکرده بودند روبه‌رو شده بود که به دلیل مشاهده اعمال وقیحانه و غیراخلاقی آنان با تذکر لسانی به معروف و نهی از منکر این افراد پرداخت اما اراذل و اوباش با چند قمه و قداره به سمت طلبه جوان هجوم آورده و طلبه جوان را از ناحیه صورت و کف دست به شدت مصدوم کردند.

براثر شدت اصابت قمه به کف دست این طلبه جوان، تاندول کف دست وی به شدت آسیب دیده و صورت وی زخمی شده و هم  اکنون این طلبه جوان برای عمل جراحی به بیمارستان کاشانی اصفهان منتقل شده است و اراذل و اوباش پس از این اقدام غیرانسانی متواری شدند.

به گفته پزشک معالج علاوه بر پارگی تاندون دست چپ این طلبه جوان، ۴ انگشت وی هم آسیب دیده که احتمال قطع ۲ انگشت دست وی هم زیاد است.

طلبه جوان اصفهان

طلبه جوان آمر به معروف اصفهان که روز گذشته با اشرار درگیر شد، گفت: به تشخیص پزشکان ۲ عصب و تاندون دست چپم پاره شده و دقایقی پیش با عمل جراحی سطحی در وضع بهتری قرار دارد.

حجت‌الاسلام رسول نظری دقایقی پیش و بلافاصله پس از خروج از اتاق عمل در گفت‌وگوی اختصاصی اظهار کرد: قرار است حدود ۲ ساعت دیگر با خلوت شدن اتاق عمل، دوباره برای عمل جراحی عمیق و تخصصی منتقل شوم تا ان شاالله از قطع ۲ انگشت دستم که وضع بسیار بدی دارد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اراذلی که مرا زدند و فرار کردند را به خوبی می‌شناسم اما چهره فردی را که به روی من قمه کشید به خاطر نمی‌آورم، افزود: یکی از این افراد را شناسائی کردم که هم اکنون دستگیر شده و از طریق وی دیگر اراذل هم در حال شناسائی هستند.

طلبه جوان آمر به معروف با اشاره به اینکه امیدوارم همه افراد گرفتار قانون شوند چون وضع بسیار بدی را برای من و دیگر افراد ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: در این حادثه که عصر دیروز ۲۳ شهریور اتفاق افتاد، در خانه بودم که ناگهان صدای مهیبی از عبور یک موتورسیکلت در محله که به نظر می‌رسید ۱۰۰ کیلومتر سرعت داشته باشد بلند شد و پس از آن صدای فریاد زن و بچه‌های مردم به گوش رسید و من بلافاصله از خانه بیرون دویدم.

وی با بیان اینکه به گمانم همچون حادثه قبلی که براثر آن یک پسربچه به علت سرعت بالای موتورسیکلت در محله کشته شده بود بازهم همان حادثه تکرار شده، سراسیمه به بیرون از خانه دویدم، گفت: این بار یکی از هم محله‌ای ها جلوی این موتورسیکلت را گرفته بود اما آنان فرار کردند و همان لحظه هم من از در بیرون آمدم که جلوی آنان را بگیرم و امربه معروفشان کنم اما این لعنت شده‌ها با قداره به جان من افتادند و پیشانی مرا شکافتند.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: یکی از این اراذل که سرم را شکافت، در حال گریز بود که من بازهم جلوی وی را گرفتن اما این بار قداره را به دستم کشید و من هم به خیال اینکه با چوب دستی به سمت من حمله ور شده سعی کردم بادست آن را بگیرم ولی چون قداره بود تمام انگشتانم و کف دستم پاره پاره شد.

وی با اشاره به اینکه درضربه‌ شدیدی که به دستانم وارد کردند گوشت یکی از دستانم پاره شد و دست دیگر هم گوشت، استخوان و کل بافت آن صدمه دیده تا جائی که عصب و رگ‌های ۲ انگشتم قطع شده، افزود:‌ من همیشه با این افراد همچون دیگر جوانان محل با ملایمت، برادرانه و دوستانه صحبت می‌کردم و آنان را از اعمال غیراخلاقی و آزاردهنده برای مردم بازمی‌داشتم اما نمی‌دانم این‌بار چه شد که با قمه و قداره به من حمله کردند و در مدت ۲ یا ۳ دقیقه این وضعیت بد را برایم ایجاد کردند.

طلبه جوان اصفهان

برادر حجت‌الاسلام نظری، آمر به معروف مجروح اصفهان گفت: در حال حاضر برادرم در اتاق عمل است و پزشکان در تلاش هستند از قطع شدن ۲ انگشت دست وی که وضع بدی دارد جلوگیری کنند.

 

حجت‌الاسلام علی نظری اظهار کرد: پزشکان دقایقی پیش اعلام کردند حال عمومی برادرم خوب بوده اما دست وی شرایط بدی دارد و باید ۲عمل تخصصی دیگر انجام شود تا ۲ انگشت وی که بیشتر آسیب دیده، قطع نشود.

وی افزود: برادرم حجت‌الاسلام رسول نظری طلبه آمر به معروف که براثر ضرب و شتم ارذل و اوباش از ناحیه صورت و کف دست به شدت زخمی شده، برای چندمین بار بود که به این افراد خاطی درمسیر مسجد تذکر می‌داد اما اراذل که حاج آقا را از قبل شناسائی کرده بودند، این‌بار مقابل درِ خانه‌اش به وی حمله کردند.

برادر حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه حمله به زن و فرزندان مردم محل، زورگیری، کیف قاپی و دزدی و آزارو اذیت زنان و دختران از اقدامات وحشیانه و غیراخلاقی این اراذل در منطقه نبوی منش در خیابان کهندژ اصفهان است، افزود: مردم محل تاکنون بارها موارد را به پلیس گزارش داده‌ و شکایت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد پلیس از این اراذل واهمه و ترس دارد چون هیچ اقدامی برای دستگیری آنان انجام نداده است.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه این اراذل روز گذشته دقایقی قبل از زخمی کردن حاج آقا به ۲ نفر دیگر حمله کرده و آنان را زخمی کرده بودند، تصریح کرد:‌ حجت‌الاسلام نظری هم با شنیدن سروصدای این افراد از خانه بیرون می‌آید و با جدیت به آنان تذکر می‌دهد که در همان لحظه اراذل با قمه به پیشانی وی ضربه می‌زنند و کمی عقب می‌روند.

وی گفت: حاج آقا به سمت آنان می‌رود اما مردم جلوی او را می‌گیرند ولی وی بازهم به سمت آنان حرکت می‌کند و تذکر می‌دهد که اراذل در مقابل این اقدام حاج آقا، با قمه به دستان وی هم ضربه شدیدی وارد می‌کنند و متواری می‌شوند.

برادر حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: مردم محل که از این وضع تأسف برانگیز بسیار در تنگنا قرار دارند، بارها برای جلوگیری از اعمال وحشیانه این اراذل که تعدادشان زیاد بوده، اقدام کرده و به آنان تذکر داده‌اند اما اراذل می‌گویند اگر کسی شکایت خود را پیگیری کند سرِ فرزندش را می‌بریم یا او را می‌کشیم به همین دلیل کسی جرأت نمی‌کند از آنان به پلیس یا مراجع دیگر شکایت کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =