برنامه سرویس اطلاعات آل‎خلیفه برای راه اندازی داعش بحرین

 نماینده رهبر شیعیان بحرین با اشاره به طرح آل خلیفه برای سهیمه بندی مذهبی در کابینه دولت این کشور گفت: آل خلیفه طرح ۶ وزیر شیعه و ۶ وزیر سنی و ۶ وزیر وابسته به خاندان حاکم را مطرح کرد که با مخالفت انقلابیان مواجه شد.


حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق نماینده رهبر شیعیان بحرین و مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا درباره انحلال شورای اسلامی علمای این کشور از سوی آل خلیفه گفت: پس از آنکه شورای اسلامی علمای بحرین از سوی آل خلیفه منحل شد، آیت الله شیخ عیسی قاسم درصدد تأسیس شورایی متشکل از علمای سنی و شیعه برآمد اما با واکنش تندروها به ویژه نزدیکان نظام مواجه شد.

 وی افزود: یکی از نظامی های سابق سرویس اطلاعات بحرین که می خواهد داعش بحرین را تأسیس کند از سردمداران این مخالفت بود، اما علمای بحرین یکپارچه و ثابت قدم هستند تا به پیروزی برسند و این بازی های رسانه ای به هیچ جایی نمی رسند.

 

انقلاب بحرین در آرامش قبل از طوفان قرار دارد

 

حجت الاسلام دقاق، وضع انقلاب بحرین را مطلوب دانست و تصریح کرد: انقلاب بحرین هم اکنون در آرامش قبل از طوفان قرار دارد و دولت به شدت می کوشد تا معارضان را به مشارکت در انتخابات مجبور سازد، اما با مخالفت انقلابیان مواجه شده و به همین دلیل با سرکوب مواجه می شوند.

نماینده رهبر شیعیان بحرین بر عدم مشارکت انقلابیان در انتخابات ۲۲ نوامبر تأکید کرد و ادامه داد: آل خلیفه ترکیب ۶ وزیر شیعه و ۶ وزیر سنی و ۶ وزیر وابسته به خاندان حاکم را مطرح کرد که با مخالفت انقلابیان مواجه شد، سپس ترکیب ۸ وزیر شیعه، ۸ وزیر سنی و ۴ وزیر از خاندان حاکم را پیشنهاد داد.

وی خاطر نشان ساخت: آیت الله شیخ عیسی قاسم تأکید کرد با سهمیه بندی مذهبی به شدت مخالف است و این مردم هستند که باید با آرای خود به تشکیل کابینه بپردازند.

داعش توطئه ای بین المللی است

حجت الاسلام دقاق در بخش دیگری از این گفت وگو به گسترش تروریسم در جهان اسلام اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: داعش از حمایت منطقه ای و بین المللی که در رأس آن آمریکا و انگلیس قرار دارد، برخوردار است. داعش توطئه ای بین المللی برای فتنه دیگری است.

مدیر حوزه تخصصی الاطهار قم تأکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی از گذشته برای تأسیس دولت اسرائیل نقشه کشیدند و هم اکنون در حال نقشه کشی برای تأسیس دولت اسلامی برای درگیر ساختن جهان اسلام با این موضوع و به فراموشی سپردن رژیم اشغالگر است. رژیم صهیونیستی و داعش دو روی یک سکه و وابست به یک منبع هستند.

وی بیان داشت: ادوارد سنودن افشاگر تقلب آمریکایی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) می گوید ابوبکر البغدادی به مدت یکسال در آمریکا آموزش سخنرانی دید و نقش اصلی را برای وی در تأسیس داعش با عنوان دولت اسلامی برای مخدوش ساختن جهان اسلام ساختند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 6