بیشترین نقش در اصلاح سبک زندگی از آنِ رسانه ملی است

%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%86%d9%90-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

نماینده مجلس شورای اسلامی، طرح جدید مجلس در زمینه خانواده را منوط به همیاری دولت در زمینه تأمین اعتبارات مالی دانست و گفت: همکاری دولت از مجلس در تأمین اعتبارات مالی زمینه‌های خوبی در تسریع امر ازدواج فراهم می‌کند.


 حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرحی در خصوص بحث خانواده و سبک زندگی که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است، اظهار کرد: اجرای این طرح منوط به تصویب اعتبارات مالی دولتی است زیرا که اگر دولت در حمایت‌های اعتباری یاریگر مجلس باشد، زمینه‌های خوبی در تسریع امر ازدواج و کاهش زمان ازدواج از سن ۲۴ سال برای دختران و سن ۳۰ سال برای پسران را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصل این طرح در خصوص بحث جمعیت و افزایش جمعیت است، گفت: یکی از نگرانی‌های کنونی جامعه موضوع جمیعت است که حل شدن این مشکل بدون توجه به خانواده و سبک زندگی امکان‌پذیر نیست زیرا حل مشکل جمعیت باید با اصلاح سبک زندگی و خانواده پیگیری شود و در این خصوص مجلس شورای اسلامی مسایل و مستندات خود را ارائه داده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر بیان کرد: سبک زندگی ما و به ویژه جوانان در سالیان گذشته دستخوش تغییر شده و این مسئله امری به یکباره نبوده است که بتوان آن را به یکباره به شکل اول آن بازگرداند بلکه تلاشی جهادی و عزمی همگانی را می‌طلبد تا آنچه را که از دست داده‌ایم با چنگ و دندان بتوانیم بازپس گیریم.

وی بازگشت به سبک اصیل ایرانی و اسلامی را مشروط به کارهای تبلیغاتی و نقش‌آفرینی افراد حساس و الگو در جامعه دانست و ابراز کرد: متأسفانه یکی از ایرادات اساسی که در این زمینه وجود دارد، خواص ما هستند که با داشتن زندگی‌های اشرافی و مظاهر پر زرق و برق دنیا، پیشرو مردم قرار گرفته‌اند که در این زمینه باید با مدیریت از این رفتار آن‌ها جلوگیری کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی رسانه ملی را دارای نقشی فوق‌العاده در خصوص اصلاح سبک زندگی دانست و تأکید کرد: علاوه بر رسانه ملی که در زمینه تبلیغات تلویزیونی نقشی تأثیرگذار در سبک زندگی دارد، مباحث و مراکز آموزشی ما از دبستان تا دانشگاه، در این زمینه نقش‌آفرین هستند لذا فضای کشور برای اصلاح این موضوع باید به گونه‌ای فراهم شود که همه دستگاه‌های تأثیرگذار توان ورود را داشته باشند، همچون دوران دفاع مقدس که پیروزی ما نتیجه حضور همه اقشار جامعه بود.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اگر نتوانیم در مسیر زندگی، زندگی‌ها را به سمت یک زندگی آرمانی و ارزشی پیش ببریم، برای جوانان امکان ادامه زندگیشان امکان‌پذیر نخواهد بود، یادآور شد: اگر نگاه و دیدگاه زوج ها در مسیر زندگی این باشد که آن‌ها مکمل یکدیگر در تعالی هستند، به بهانه‌های مادی و دیگر مشکلات، زندگی را به کام خود تلخ نمی‌کنند، به مشاجره‌های بی حاصل نمی‌کشانند و تلاششان این خواهد بود که فضای زندگی را فضایی آرمانی و تعالی بخش کنند.

وی با اشاره به اینکه راه پیشبرد زندگی برای افراد آن است که در مشکلات و گرفتاری‌های این مسیر انگیزه برای ادامه مسیر را در خود به وجود آورده و این انگیزه را تقویت کنند، بیان کرد: این انگیزه‌ها اولا باید الهی باشد و ثانیا به واقعیت‌های زندگی نزدیک باشد زیرااین عوامل زندگی را پایدار خواهد کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جوانان ما باید دائما در معرض گفتمان‌های خانواده قرار گیرند تا آن‌ها را با باورهای غلطی که زندگی‌ها را در معرض تزلزل قرار می‌دهد، آشنا کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =