آیت الله نوری همدانی: بیش از سی سال راجع به عفاف و حجاب و ربا بحث می شود اما اتفاق خاصی نیفتاده است

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی از بی توجهی های صورت گرفته در دوره های مختلف نسبت به برخی احکام دینی انتقاد کرد و گفت: در این کشور ۳۴ سال است در زمینه عفاف و حجاب، ربا و دیرکرد بحث می شود اما اتفاق خاصی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با مسؤولان و ستاد اجرایی مدهامتان با عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) بیان داشت: توجه به قرآن کریم حتی در حوزه های علمیه کم است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) انواع جهاد شامل نجات مستضعفین، اجرای عدل، از بین بردن فتنه، تأسیس حکومت، جهاد برای نهی از منکر و جلوگیری از حمله دشمنان را از آیات قرآن کریم استخراج کرده است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیه اولو الامر اظهار داشت: امام خمینی(ره) اولو الامر را اعم از ائمه معصوم(ع) و قائم مقام آنها  معرفی کرده است یعنی مخالفت با کسی که حکومت اسلامی را تشکیل داده است مخالفت با اولو الامر است؛ توجه به قرآن با دیدی که امام خمینی(ره) داشته اند بسیار مهم است ومسائل جدیدی را می تواند پاسخ گو باشد.

 

وی با تأکید بر این که گروهی برای عملی کردن قرآن کریم در جامعه تشکیل شود، بیان داشت: مسأله ولایت فقیه را همگان قبول داشتند اما امام خمینی(ره) قیام کرد که آن را عملی کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی از بی توجهی های صورت گرفته به برخی احکام دینی در جامعه انتقاد کرد و گفت: در این کشور ۳۴ سال است در زمینه عفاف و حجاب، ربا و دیرکرد بحث می شود اما اتفاق خاصی رخ نداده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: به غیر از حاملین قرآن از چه کسانی می شود توقع داشت که در این راه قدم بردارند؛ افراد این گروه باید از حیث علم، فقاهت و وجهه در سطح عالی قرار داشته باشند به گونه ای که کسی توانایی نداشته باشد در مقابل آنها سخنی بگوید؛ همان گونه که در عرصه جهاد سید حسن نصر الله و حاج قاسم سلیمانی معرفی می شوند در زمینه عملیاتی کردن قرآن هم باید این گروه معرفی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 12