انقلاب اسلامی فرصت های بی نظیری را در اختیار حوزه های علمیه و روحانیت قرار داده است

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
حضرت آیت الله نوری همدانی حوزویان را به بهره گیری حداکثری از فرصت های بی نظیری که انقلاب اسلامی در اختیارشان قرار داده توصیه و مقابله با بدعت ها و انحرافات را از وظایف ذاتی علما دانست.

خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، وظیفه عالمان دین را مرزبانی از دین و مقابله با بدعت ها و انحرافات دانست.
وی مقابله با نقشه های دشمنان را از دیگر وظایف عالمان دین دانست و بیان داشت: در حال حاضر نیز گروه های انحرافی و افراطی و تکفیری همچون داعش، النصره و بوکوحرام در دنیا مشغول فعالیت هستند؛ در چنین شرایطی بر عالمان دین واجب است که روشنگری کرده و ماهیت این جریان ها را برای مردم برملا کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی این قبیل جریان ها و گروه ها را کاملا بیگانه از اسلام و مبانی غنی آن دانست و گفت: اسلام دین رحمت، رأفت و مهربانی است، اینها به نام اسلام چهره اسلام را بدنام می کنند.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود فرصت ها و موقعیت های بی نظیری که به برکت انقلاب اسلامی در اختیار روحانیت و حوزه های علمیه قرار گرفته است را یادآورشد و حوزویان را به بهره گیری حداکثری از این فرصت توصیه کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه عالمان دینی را در راستای احیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر مهم ارزیابی کرد و خواستار همت و تلاش مضاعف آنان در این راستا شد.
این مرجع تقلید قوام جامعه اسلامی را در گرو تلاش برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآورشد: بر اساس روایات دینی اگر عالمان دینی علم خود را اظهار و ابراز نکنند باید منتظر فتنه ها در جوامع اسلامی بود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =