آیت الله نوری همدانی: صدا و سیما در زمینه ترویج اسلام کم کاری کرده است

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: در دنیای امروز که همه به جنگ اسلام آمده اند، باید حقایق را گفت و در رسانه ها پخش شود؛ صدا و سیما درد ما را دوا نمی کند و باید فکری کرد و در مقابل چنین دنیایی باید بسیار قوی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم پس از تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی طلاب در تبلیغ خلاصه می شود؛ از این جهت کارتان مهم است و باید به همه ابعاد توجه کنید و بر اساس توجه به آن ابعاد برنامه ای تنظیم کنید که از همه قدرت ها برای تبلیغ استفاده شود.

این مرجع تقلید ضمن توصیه به خواندن کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) ما را برای تبلیغ و شناساندن معروف و منکر راهنمایی کردند که چه راهی را در پیش بگیریم و نمونه های فراوانی وجود دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به بیان تجریبات خود پرداخت و تصریح کرد: بنده سال ها منبر می رفتم؛ از اول همه مطالب را می نوشتم که نوشته بسیار مهم است؛ در حال حاضر برخی مطالب است که بنده ۵۰ سال آنها را پیش نوشتم و الآن به آن مطالب نیاز دارم و بهره می برم، این در حالی است که اگر نمی نوشتم، اکنون باید ساعت ها وقت می گذاشتم و به دنبال مطالب می رفتم؛ باید عادت کرد که مطالب را نوشت.

وی با بیان این که از بیانات ائمه اطهار(ع) درس می گیریم که چطور باید تبلیغ کرد، خاطرنشان کرد: در تبلیغ ذوق، سلیقه، درک و جهان شناسی و زمان شناسی مهم است؛ باید در گزینش های خود برخی مسائل از قبیل تُن صدا و درک و سلیقه افراد را در نظر بگیرید.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: کار شما بسیار مقدس است و پشتیبان شما قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است و باید این راه هر چه بیشتر مجهزتر گام برداشت؛ کار درس و بحث ما در تبلیغ و کار شما خلاصه می شود و در پروش و تربیت کسانی که می خواهند مبلغ باشند، باید تلاش کرد.

این مرجع تقلید در پایان ضمن گله مندی از فعالیت صدا و سیما در زمینه ترویج اسلام تصریح کرد: در دنیای امروز که همه به جنگ ما آمده اند، غیر از این راهی نداریم، باید حقایق را گفت و در رسانه ها پخش شود؛ صدا و سیما در زمینه ترویج ارزش ها و اسلام باید کار جدی تری انجام دهد و در این زمینه فکر کند؛ در مقابل چنین دنیایی باید بسیار قوی باشیم و باید فکر همه ابعاد را کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 13