مسئله مهدویت در جامعه به خوبی تبیین نشده است

حجت‌الاسلام نجم الدین طبسی
استادحوزه گفت: در کشور ما به مسئله مهدویت به خوبی پرداخته نشده است و بی‌اطلاعی مردم از روایات مربوط به مهدویت موجب شده است که عده‌ای درصدد فریب مردم برآیند.

خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی چهارشنبه در اولین گردهمایی اساتید مهدی یاور در مسجد جمکران  با بیان اینکه در طول تاریخ تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است که مهدویت را از خاندان اهل‌بیت (ع) دور کنند گفت: اولین کسی که تلاش کرد که مهدویت را از اهل‌بیت(ع) دور کند معاویه بود.

وی بیان کرد: همواره عده‌ای بوده‌اند که مدعی مهدویت می‌شدند و از ناآگاهی مردم استفاده کرده و آنها را فریب می‌دادند و در عصر ما نیز شاهد این‌گونه رفتارها هستیم.

استاد مهدویت با اشاره به روایت‌هایی در مورد سید حسنی و یمانی، افزود: عده‌ای از این روایت‌ها سوءاستفاده می‌کنند تا مردم را فریب دهند و کس دیگری را به عنوان مهدی موعود معرفی کنند که مهم‌ترین دلیل در موفقیت آنها در این فریبکاری‌ها، عدم آشنایی و معرفی روایات مهدویت برای مردم است.

وی با بیان اینکه  در کشور به خوبی به مسئله مهدویت پرداخته نشده است و بی‌اطلاعی مردم از روایات مربوط به مهدویت موجب شده که عده‌ای درصدد فریب مردم برآیند، گفت: اگر مسئله مهدویت به خوبی در جامعه تبیین شود و مردم با مهدویت و روایات مربوط به آن به خوبی آشنا شوند دیگر شاهد این‌گونه فریب‌خوردگی‌ها نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین  طبسی تأکید کرد: اگر در مورد چالش‌ها و مشکلات مربوط به مهدویت محققانه وارد نشویم و محققانه بحث نکنیم ممکن است جوانان ما که حتی اهل مسجد و با تدین بسیار هستند فریب خورده و توسط سوءاستفاده کنندگان صید شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 6