صدا و سیما به حوزه های علمیه کم لطفی می کند/ برخی همه چیز را به برجام ربط می دهند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی از کم لطفی رسانه ملی در حق حوزه های علمیه و روحانیت انتقاد و تاکید کرد صدا و سیما برای اخبار و موضوعات کم اهمیت وقت می گذارد، اما برای حوزه و روحانیت نه.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه امروز در دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤلفه اسلامی و اعضای شورای مرکزی این حزب با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام گفت: ایشان شخصیتی هستند که توانستند در کل دنیا تحولی ایجاد کنند، ما باید به یاد این عزیزمان باشیم.

 وی با اشاره به تأکید قرآن کریم در زمینه جهاد مسلمانان افزود: کار شما عزیزان بسیار تأثرگذار و نقش آفرین بوده است که شکی نیست؛ آن شجاعت، صلابت و فرهنگ و درک اوضاع که به میدان آمدید بسیار مهم بود، قرآن کریم می فرماید مجاهدان یکسان نیستند و کسانی که قبل از فتح با کسانی که پس از فتح آمدند تفاوت دارند؛ ما شمار را بنیانگذار امر مهم سیاسی، فرهنگی و جهادی می دانیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ جهادی باید روز به روز پر رنگ تر نشان داده شود که سرمشقی برای دیگران باشد، اظهار داشت: شما باید به میدان بیایید به نوشتن در کاغذ و جلسه کارها پیش نمی رود و حل نمی شود.

وی ادامه داد: امروز روزی است که هر کسی در راه حق هر اندازه که می خواهد سرمایه گذاری کند باید به میدان بیاید، الان می بینیم که بر خلاف نظر شما و ما حرف هایی در جامعه، رسانه ها و صداوسیما وجود دارد، شما باید در مقابل آنها به میدان آمده و حرف خود را به مردم بزنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روزی نوشتن و صحبت اثر داشت و اما امروز اینگونه نیست، ابراز داشت: امروز می بینیم که حرف هایی زده می شود البته باید با کنایه بگویم و تصمیماتی گرفته می شود که بر خلاف نظر شما و ما است که اگر بنا باشد در برابر این ها کاغذ بنویسیم و جلسه بگذاریم فایده ای ندارد بلکه باید در میدان حاضر شویم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اراده رهبر معظم انقلاب حاکم بر تمام اراده ها است، خاطرنشان کرد: در هر جامعه باید یک اراده و یک فکر حاکم باشد، حق که دو تا نیست؛ اگر به جای یک فکر دو تفکر حاکم شد اختلاف به وجود می آید و دشمن فرصت برای نفوذ و اعمال قدرت فرصت پیدا می کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه اضافه کرد: در بحرین شیعیان گرفتار استکبار و صهیونیست هستند، شیعیان روز به روز سرکوب می شوند و هر روز با پرچمی در خیابان ها حرکت می کنند و بر می گردند، این نشد؛ اسلام می گوید که باید جهاد کرد این ها باید کفن پوش شوند، به میدان بیایند و خون دهند که غیر از این راهی وجود ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر برای پیشرفت اسلام غیر از دادن جان و خون راهی وجود داشت اسلام همان را انتخاب می کرد، گفت: عزت اسلام به جهاد است، تا افراد از خون خود سرمایه گذاری نکنند کار پیشرفت نمی کند، حال اگر ده سال پرچم برداشته شود و افراد به خیابان ها بروند و برگردند که فایده ای دارد در حالی دشمن روز به روز قوی تر می شود.

وی افزود: راه مبارزه غیر از دادن جان و خون چیز دیگری نیست، امروز در برابر حرف هایی که در رسانه ها وجود دارد و مشاهده می شود من نمی بینم که شما حق را با شهامت اظهار کنید، این نوشتن و جلسه سبب پیشرفت کار نمی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در مسأله انرژی هسته ای فراز و نشیب های فراوانی وجود داشت اما ندیدیم که حزب مؤتلفه چه چیز می گوید، اظهار داشت: البرجام، ماالبرجام و ما ادارک ماالبرجام، این مسأله همچین چیزی است؛ در این زمینه از ابتدا باید روشنگری می کردید.

وی ادامه داد: صداوسیما فقط یک طرف را تعریف می کند، حوزه علمیه قم و علما بسیار مهم هستند و انقلاب از حرکت علما است؛ مملکت را علما اداره می کنند، ۹۰ درصد مردم را حوزه های علمیه، علما و نماز جمعه ها اداره می کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که صدا و سیما به حوزه های علمیه کم لطفی و بی مهری می کند، ابراز داشت: صدا و سیما یا به اخبار حوزه نمی پردازد و یا بسیار گذرا از مهم ترین اخبار و رویدادهای حوزه و علما عبور می کند،‌در حالی که باید وقت بیشتری برای حوزه بگذارند چون مردم حرکت انقلابی را از حوزویان یاد گرفته اند.

وی با انتقاد از گرانی و عدم نظارت بر قیمت ها در بازار خاطرنشان کرد:‌ هیچ کسی نیست که بر قیمت ها و برخی کارها نظارت و اشراف داشته باشد، این ها را باید درست کرد، مردم گرفتار همین ها هستند؛ بارها اعلام کردیم که دیرکرد حرام و ربا است اما همچنان به کار خود ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: باید به میدان بیاییم و فعالیت کنیم که متأسفانه اینگونه نیست، شما با این فکر، فرهنگ و سابقه چرا به میدان نمی آیید، امروز روز حرف زدن است؛ نظرات شما درباره مسائل گوناگون باید در رسانه ها گفته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حرف های شما باید همانند سایر افراد پخش شود تا مردم ببینند، مردم ما آماده هستند، همین مردم انقلاب را به ثمر رساندند و همین مردم بودند که در ۸ سال جنگ تحمیلی حضور داشته و خون دادند، مردم گریز از عمل ندارند اما راهنما می خواهند کسی می خواهند که آن ها را حرکت دهد و پشتیبان داشته باشند؛ باید دردها را پیدا کرد اما هیچکس نیست به داد مردم برسد.

وی ادامه داد: اشراف و کنترل بر کارها وجود ندارد، شما باید در برابر خلاف ها حرکت و واکنش نشان دهید و حرف بزنید؛ اگر مواضع شما در اختیار رسانه ها قرار دارد چرا ما نمی بینیم یک بار نشده که ما در اخبار ببینیم که حزب مؤتلفه چه موضعی گرفته است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ هشدار دادند اما ایشان تنها نباید این حرف را بزند بلکه ما نیز باید به میدان آمده و حرف بزنیم، مواضع درست را باید در تلویزیون و رسانه ها که مردم آن ها را می بینند بیان شود.

وی ادامه داد: تلویزیون برای یک نفر نیست بلکه متعلق به همه و مملک است که از بیت المال ارتزاق می کند حق خود را از دهان  شیر می باید گرفت، باید برویم جلو و حرف بزنیم، بیان حق خجالت و رودربایستی ندارد؛ اگر همه مسلمانان در برابر عربستان متحد بودند وضعیت این چنین نبود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آل سعود رفتن به بقیع را شرک می داند، ابراز داشت: آل سعود طوق بندگی آمریکا و صهیونیست ها را بر گردن خود انداخته اما آن را شرک نمی داند و پول نفت و گاز خود را برای به وجود آوردن داعش و کمک به صهیونیست ها خرج می کند، اگر همه به میدان بروند که اینگونه نمی شود.

وی عنوان کرد: اگر ما به میدان آمده بودیم بهتر از این اتفاق می افتاد، برای به میدان آمدن نیز باید فکر کنیم و اساسی وارد شویم تا شکست نخوریم، به گونه ای باید برنامه ریزی شود که پیروزی را در پی داشته باشد، این ها همه چیز را به برجام ربط می دهند و آن را فتح الفتوح معرفی می کنند از این رو باید روشنگری کرد و حرف زد، کارهای خلوتی به در نمی خورد.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین در بخش پایانی سخنان خود از کم لطفی و بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: باید توجه داشت که یکی از مهم ترین دستورات دین امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه عملی نشده است از این رو در این زمینه نباید ساکت بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 12