آیت‌الله سیدان : وحدت مسلمانان عامل ریشه‌کن شدن صهیونیسم می‌شود

آیت‌الله سیدان گفت:‌ وحدت مسلمانان در روز قدس سبب می‌شود خداوند ریشه صهیونیسم را از خاک در بیاورد و نابودشان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در جلسه‌ کاربرد مَثَل در قرآن کریم به بررسی آیه ۲۴ تا ۲۶سوره ابراهیم پرداخت و در ترجمه قسمتی از آن، گفت: خداوند در این آیات می‌فرماید آیا نمی‌بینید خداوند متعال چگونه مَثَلی زده است برای کلمه طیبه. کلمه طیبه مانند درخت پاکیزه‌ای است که میوه می‌دهد و منافع فراوانی دارد. این درخت ریشه‌ای در اعماق زمین دارد که ثابت و استوار است.

وی در ادامه افزود: این درخت طیبه در هر زمانی مناسب با همان زمان میوه می‌دهد، در برابر درخت طیبه، درخت خبیثه وجود دارد. این درخت ریشه‌ای در اعماق ندارد و با کمترین تکانی فرو می‌ریزد و حاصل و میوه مفیدی نیز نمی‌دهد.

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که درخت طیبه و خبیثه مصادیق فراوانی دارند،‌ ابراز داشت: هر سخن مفید و ارزشمندی کلمه طیبه است زیرا اثرش نیز ثابت و مفید خواهد بود، در مقابل سخن مفید، گفته‌های پوچ و بی‌فایده قرار دارد، این کلمات بی‌ثبات هستند و نفعی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی به چگونه رسیدن انسان به کلمه طیبه یا خبیثه اشاره کرد و گفت: اگر انسان در جهت حق حرکت کند، آن را بپذیرد، در زندگی حق را رعایت و سعی کند کارهایش را صحیح انجام دهد مصداق کلمه طیبه خواهد بود اما اگر او در دوران زندگی بر اصول صحیحی اعتقاد نداشته باشد باید بداند که کارهایش فایده و ثمره‌ای نخواهد داشت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به احادیثی که ائمه اطهار(ع) معنا و تأویل این آیات را بیان کرده‌اند، اظهار داشت: از حضرت صادق(ع) معنای این آیات را پرسیدند، حضرت در پاسخ فرمودند؛ درخت طیبه، حضرت رسول(ص) است و امیرمؤمنان(ع) تنه و فرع آن است، اهل بیت(ع) نیز شاخه‌ها و شیعیان برگ‌های این درخت هستند.

وی به حدیث دیگری از امام باقر(ع) اشاره کرد و افزود: امام باقر(ع) از حضرت رسول(ص) در معنای این آیه نقل کرده‌اند؛ خداوند مردم را از ریشه‌های مختلفی ایجاد کرده است ولی من و علی را از یک ریشه ساخته است که همان ریشه درخت طیبه است.

آیت‌الله سیدان در پایان جلسه ضمن دعوت تمام مسلمانان به راهپیمایی روز قدس، تأکید کرد:‌ وحدت مسلمانان در روز قدس در برابر صهیونیزم سبب می‌شود خداوند ریشه آن‌ها را از خاک در بیاورد و نابودشان کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 15