زیارت، ویژگی شیعه است

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با بیان این‌که گاهی انسان به زیارت می‌رود،‌ اما حال معنوی مناسبی ندارد، گفت:‌ گناه باعث می‌شود زائر از زیارت، لذت معنوی نبرد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی به زیارت رفتن و سنت بودن این امر در بین اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: زیارت شاخصه‌ای است که می‌توان شیعه را با آن شناخت، همچنین اهل بیت(ع) انتظار دارند به زیارت ایشان برویم.

وی در ادامه ابراز داشت: زیارت به دو گونه است؛ زیارت از راه دور و زیارت از نزدیک از هر نقطه عالم که به امام رضا(ع) سلام عرض کنیم ایشان جواب ما را به بهترین شکل می‌دهند اما اگر زیارت از نزدیک صورت گیرد حضرت عنایت ویژه‌ای به آن زائر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان آداب هر دو نوع زیارت، تصریح کرد: در زیارت از راه دور سفارش کرده‌اند رو به قبله بنشینیم و زیارت‌نامه بخوانیم. زیارت از نزدیک نیز شرایط خاص خودش را دارد که بهتر است غسل کنیم و آرام و باآرامش، مؤدبانه به ورودی حرم برویم و از آنجا با خواندن اذن دخول وارد حرم ‌شویم، در آنجا نیز زیارت‌های مربوطه را بخوانیم.

وی به  آداب معنوی زیارت اشاره کرد و افزود:‌ بعضی افراد ساختمان حرم را ساختمانی معمولی می‌بینند و در حرم امام رضا(ع) نیز حال خاصی ندارند تمام این حالات به دلیل گناهان آن فرد است، فردی که در راه حرم چشم از نامحرم نپوشانده، دیگر نمی‌تواند از زیارت لذت ببرد و با این چشم آلوده معنویات حرم را مشاهده کند.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با تبیین دومین ادب زیارت با معنویت ائمه معصومین(ع)، گفت: امام را بشناسیم و به او معرفت داشته باشیم و بدانیم چه جایگاهی در نظام عالم دارد که اگر وجود امام در عالم نباشد زمین دهان باز می‌کند و انسان‌ها را می‌بلعد، همچنین بداند که امام به حال و روز او آگاه است و طبق مصلحت به او عنایت می‌کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 10