باید با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) فساد استکبار جهانی را به دنیا اعلام کنیم

خبرگزاری فارس: باید با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) فساد استکبار جهانی را به دنیا اعلام کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هرکدام از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سیدالشهدا(ع) باید به‌عنوان یک بیدارساز حسینی، فساد استکبار جهانی و هر کس را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در اجتماع بزرگ «نهضت بیداری با خطبه‌های علوی» که در مجموعه ورزشی آرامش مشهد برگزار شد، اظهار داشت: معاویه از زمان خلیفه دوم به‌مدت ۴۰ سال بر سرزمین شام حکومت کرد و وقتی حضرت علی(ع) که می‌خواستند آن ملعون را از سمتش عزل کند، ۶۰ هزار نفر را به‌صف کرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به جنگ صفین، افزود: در این جنگ عده‌ای از مردم شام کشته شدند و به همین دلیل علیه امام علی(ع) بغض و کینه در دل داشتند و از طرف دیگر معاویه در مدت خلافت خود علیه حضرت علی(ع) تبلیغ می‌کردند.

وی تصریح کرد: وقتی کاروان اهل‌بیت(ع) وارد شام شد، کسانی که بغض و کینه علیه حضرت علی(ع) داشتند، کینه خود را بر سر اهل‌بیت(ع) تلافی کردند و آن اتفاقات در شام رقم خورد.

علم‌الهدی گفت: به روایتی اهل‌بیت(ع) روز دهم و به روایتی روز دوازدهم صفر از شام خارج شدند و در این مدت با بصیرت حسینی تحول عظیمی در مردم به وجود آوردند.

وی بابیان اینکه در زمان ورود اهل‌بیت(ع) به شام همه رقص و پای‌کوبی می‌کردند، خاطرنشان کرد: اما وقتی اهل‌بیت(ع) از شام خارج می‌شدند همان مردم با اشک ایشان را بدرقه می‌کردند و عزادار امام حسین(ع) بودند که این اثر بیدارسازی حسینی بود که با خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) رخ داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در آن فضای خفقان شام و حکومت مسلح و فاسد یزید، اهل‌بیت(ع) بغض و کینه ۴۰ ساله علیه حضرت علی(ع) را به محبت به ایشان و اهل‌بیت(ع) تبدیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ماجرا برای ما الگویی است که در امنیت و آرامشی که امروز در آن هستیم به مبارزه با فساد استکبار جهانی و بیداری حسینی بپردازیم.

علم‌الهدی در پایان با اشاره به تلاش‌های حضرت زینب(س) گفت: ایجاد بیداری حسینی رسالت امروز همه ما است و هرکدام از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سیدالشهدا(ع) باید به‌عنوان یک بیدارساز حسینی، فساد استکبار جهانی و هر کس را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =