تقویت مبانی دینی جوانان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی میشود

حجت الاسلام محمد هادی مشیری استاد حوزه و دانشگاه ، دبیر و عضو هیئت امناءاتاق فکر تبلیغ و مشاور خانواده

محرم و صفر برای همه ما پر است از خاطرات دور و نزدیک؛ خاطرات کودکی‌هایمان که هم‌قدم پدر و مادر، وارد هیئت‌ها می‌شدیم تا آماده پس دادن درس زندگی و آزادگی در جوانی باشیم، خاطرات جوانی‌هایمان که در آن با شور و شوق زندگی مان را در محرم و صفر با حضور در هیئت‌ها و تکایا و مساجد معنی می‌کردیم. …برای تقویت روحیه دینی جوان قدم برداریم
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی مشیری، استاد دروس عالی حوزه و دانشگاه در ارتباط با اهمیت حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی سطح شهر می‌گوید: با توجه به طمع دشمن بر روی جوانان و آمادگی و پذیرا بودن جوان برای دریافت داده‌های جدید، باید در راستای تامین نیازهای دینی و اعتقادی جوانان با توجه به ذائقه و شرایط جوان گام برداشت .
این مشاور حوزه جوان و خانواده، روحیه جوانی را سرشار از استقلال‌طلبی و احساس مفید بودن معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: توجه بیشتر به جوانان در هیئت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مساجد و همچنین تلاش برای تامین نیاز روحی و اطلاعاتی از طریق غنای بیشتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، احساس مشارکت را در آن‌ها افزایش می‌دهد. وارد کردن جوانان به حوزه‌های مختلف اعتقادی و گنجاندن جلسات پرسش و پاسخ، ورود جوانان را به فضای بحث و بیان بیشتر فراهم می‌کند .
وی معتقد است که حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی، یک ظرفیت عظیم در راستای مرتفع کردن بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی محسوب می‌شود و می‌افزاید: با تقویت مبانی معرفت دینی، شناخت صحیح از دین و رشد عقلانیت و افزایش فهم دینی در میان جوانان جامعه، نه تنها می‌توان حضور جوانان در مراسم مذهبی را رنگ و بویی روحانی‌ بخشید، بلکه مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی را نیز می‌توان افزایش داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 2 =